Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar. Jag avskyr att vänta. Dessutom anser jag det oerhört respektlöst av den firma som tvingar mig att vänta.
Nåja, jag behöver aldrig utnyttja dess tjänster i framtiden.
Stallet är klart och när jag kommer hem ska jag köra dagens pass på löpbandet, äta mat, duscha och se på massa OS.
 
Så nu har jag fixat en del inomhusmålning, och tänkte ta lite lunch innan jag går ut och fortsätter måla utomhus :) . Helst får solen lämna norrsidan innan jag klättrar upp på väggen :up:! Jag kommer att behöva åka och handla lite mer inomhusfärg också, förmodligen blir det imorgon.
 
Alla sover, utom jag. Funderar på att passa på att sy lite medan jag ändå har egentid. Eller bara sitta här i fåtöljen och ta det lugnt ett tag.

Behöver tvätta håret, igen. Det håller sig inte fräscht många dagar när det är varmt och fuktigt.. Dessutom har jag hatt/keps på mig så fort jag går ut.
 
Lunch stället på Fårö
20240806_122646.jpg
 
Antingen har jag otur i vård, eller så är jag sämst på vård. :banghead:
Ringde och fick tid av växeln 11.30. Nu är klockan 13.09. Ringer igen men då är mitt nummer redan registrerat och de ska ringa så snart de kan?
Behöver ju lösa detta till torsdag :cautious: Den enda informationen jag fått i påminnelsesms är "besöket är digitalt".
Jaha? Digitalt hur? Vilken app? Vilken hemsida? Är det via telefon? Är det via Discord kanske?

Inte konstigt att äldre inte klarar av sånt här.
 
Antingen har jag otur i vård, eller så är jag sämst på vård. :banghead:
Ringde och fick tid av växeln 11.30. Nu är klockan 13.09. Ringer igen men då är mitt nummer redan registrerat och de ska ringa så snart de kan?
Behöver ju lösa detta till torsdag :cautious: Den enda informationen jag fått i påminnelsesms är "besöket är digitalt".
Jaha? Digitalt hur? Vilken app? Vilken hemsida? Är det via telefon? Är det via Discord kanske?

Inte konstigt att äldre inte klarar av sånt här.
Kolla på 1177? Region Uppsala använder appen Min hälsa.
 
Dagen började tråkigt med att jag var tvungen att ta bort en av unghönsen som blivit pickad av de övriga. Utan att gå in på detaljer så var det riktigt illa. Höns är verkligen brutala djur… 😔
Känns ändå skönt att kunna lösa det själv, 1minut efter att jag hittade henne så var lidandet slut. 💔
Tänker på alla de som ska packa in i bil och köra till veterinär/vänta in hjälp/låter självdö… 😣
 
Ja du vet inte va skivorna heter, samma som i v-rummet som fäste! Men kanske var en regel ovanför där men inre där jag valde att hänga fruktkorgarna i köket. Tänkte plötsligt på om man kunde tagit hjälp av plugg? Såna fanns ju förr minns jag

Porös skiva? Den håller ingenting, är inte avsedd att fästa nåt i. Du får knacka dig tram till regel ovanför skivan :)
Menbårdare material, träbaserat som typ poanel ska vara ok.
 
Secondhanden hade halva priset på allt. Blev sex plagg till lilleman i större storlekar och en omlottklänning till mig. 75 kr totalt :up: snålänningen är glad och nöjd. Fick dessutom en promenad i det fina vädret.
Nu är jag sjöblöt av svett och tänker hålla mig inne resten av eftermiddagen.
 
Oj så svettigt det var att hänga på väggen på stege och måla och skrapa... :wtf: Tror att jag är klar för dagen. Imorgon blir det till att grunda där färgen for bort :up: ! Det är MÄRKLIGT hur man hittar mer och mer så fort man börjar på ett jobb. Det som skulle vara EN tvärsgående bräda blev den PLUS två fönster (det var skitigt och färg som flagnade)... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp