Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade två äpplen på promenaden men tror inte de är färdiga, men grenen är sönderklippt då dikeskanterna vid cykelbanan är klippt så jag tog dem ändå. Kanske är de färdiga ändå?

Spionen fick i dag gå med ett vanligt halsband för första gången. Inte nosgrimma, inte kedja och inte halvstryp utan ett helt vanligt och han drog inte. De senaste veckorna har han fått gå i halvstryp utan nosgrimma alls och jag har märkt att oavsett halsband och sele eller nosgrimma har han betett sig väl när vi varit ute. Inget dragande eller så alls. Han säger inte ett knyst åt hundar och är så pass mycket mognare än tidigare. Mycket positivt! Så numera promenerar vi antingen i ett lila halsband (känner ändå en viss osäkerhet på plastknäppet, får nog skaffa läderrem med rejält spänne...) eller en röd sele som han verkar tycka är bekväm. :)
454476351_10160591169398877_2833255865377961745_n.jpg


Ska väl sluta fundera så mycket och äta något och sedan gå och sova och hoppas att i morgon blir en bättre dag!
 
Igår kom äntligen skon på så satt upp och skrittade barbacka I grimma och grimskaft en kvart på ridbanan I värmen och kände av lite, mysigt 😍.
Ikväll blev det en halvtimmes promenix I den härliga (men också kvalmiga) sommarkvällen; skönt och pållan var piggelin och positiv på att komma ut 🥰.

Nu en dusch, läsa och sova 😴
 
Mamma sover och eftersom jag inte kan följa hennes exempel har jag tagit in glada hästar och lagt mig igen. Klockan ställd på 08:30. :meh:

Ska hämta syrran på centralen senare ikväll, hoppas på få hjälp att slänga fler grejer och hitta hästpass, första lasset går om drygt en vecka, hästarna om två. 😳

Jag vill inte flytta från huset! :arghh:
 
tack! Kan man göra teoriprovet utan att blanda in trafikskola?

Japp. Det gjorde jag 2015 också. Det är bara att boka provet på Trafikverkets hemsida, du loggar in med mobilt BankID.

(Du kan boka uppkörning också om du vill, du behöver dock ordna ekipaget själv. Kraven står på Trafikverkets hemsida. Jag kommer att köra upp "genom" trafikskola eftersom jag behöver hyra deras ekipage, men en behöver inte göra det.)
 
Mål för dagen. Fortsätta måla dörrkarmen, och ev haka av dörren och börja på den också (så förbaskat bökigt dock i vårt lilla hus :cautious: ), måla lite mer utomhus, se OS-hoppningen, ev åka och köpa en liten burk vit metallfärg till ett par fönster... Det blir nog bra :) !
 
Som om inte sömnbristen vore nog har jag även drabbats av en försening i pendlandet så dagen har börjat lite mindre peppigt:arghh: Dags att ta med pocketbok igen men läser ju aldrig den:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 663
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp