Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu hoppar jag bara in här. Man bör inte plugga och göra provet och sedan övningsköra (vilket man behöver körkortstillstånd för) för resultatet på provet gäller bara en viss period där man ska lyckas köra upp under.

Kom på nu att det kanske inte gäller vanligt körkort utan ett tillägg eller vad man ska säga? :o Då är det nog annorlunda..

Ett godkänt teoriprov för BE är giltigt i ett år, enligt Transportstyrelsens hemsida.

Edit: Jag väljer att skriva teoriprovet först för att vara redo att köra upp så fort som trafikläraren bedömer att jag är redo. Räknar med att ta en liten handfull lektioner, för att känna mig trygg med det aktuella ekipaget (kassa nerver vid prov) - är van att köra med släp sedan tidigare.
 
Senast ändrad:
Det där är intressant - detta med ni/du.
Jag växte upp med att ni var något man använde till folk man inte kände så väl, eller som respekt.
Min far hade t.ex. aldrig duat sina föräldrar :D

Det skaver fortfarande att ni anses ohövligt. Fattar intellektuellt men det känns helfel.

For mig ar det sjalvklart att saga ni om en person och ett djur. Vem ar det som ska in till veterinaren annars?

Tittar på friidrotten från OS, Duplantis är ju verkligen helt otrolig

Sa jag var tvungen att kolla vem Duplantis ar. Jag kan tala om att "over here" ar vi tydligen ocksa mycket stolta over honom. Massor av skriverier typ: Louisiana born Duplantis, eller American-Swedish Duplantis, och liknande. Inte pa nagot stalle har man glomt ta upp hans dubbla medborgarskap. :D

Det finns de som säger att jag har fel jobb när jag inte vill börja jobba igen. Men det har jag inte, jag älskar bara ledighet, allt det kravlösa.

Jag alskar mitt jobb. Ledig i 10 veckor (jag har gjort lite recrytering for att det ar kul, men har varit ledig hela sommaren!) sedan jobbar jag halvtid, 2 timmar pa morgonen och 2 timmar pa eftermiddagen, som ger mig mitt pa dagen ledigt. Helt perfect, jag kan leka med hundar hur mycket jag vill daremellan. :)

Då skall du veta hur mycket inzoomad bilden är. Hon var bara en liten prick i verkligheten högt upp i talltoppen.

Fast, klattrar hon upp och ner? det ser ut som om du sitter ovanfor henne och tar bilden.
 
For mig ar det sjalvklart att saga ni om en person och ett djur. Vem ar det som ska in till veterinaren annars?



Sa jag var tvungen att kolla vem Duplantis ar. Jag kan tala om att "over here" ar vi tydligen ocksa mycket stolta over honom. Massor av skriverier typ: Louisiana born Duplantis, eller American-Swedish Duplantis, och liknande. Inte pa nagot stalle har man glomt ta upp hans dubbla medborgarskap. :D



Jag alskar mitt jobb. Ledig i 10 veckor (jag har gjort lite recrytering for att det ar kul, men har varit ledig hela sommaren!) sedan jobbar jag halvtid, 2 timmar pa morgonen och 2 timmar pa eftermiddagen, som ger mig mitt pa dagen ledigt. Helt perfect, jag kan leka med hundar hur mycket jag vill daremellan. :)

Som jag skrev så är jag nöjd med mitt jobb. Vill inte ha ngt annat. Men jag vill hellre vara ledig.

Fast, klattrar hon upp och ner? det ser ut som om du sitter ovanfor henne och tar bilden.
 
20240806_161835.jpg

Äntligen! Byrån ska bort men nu ser det ut och funkar som en matsal igen 🫡
 
Nu hoppar jag bara in här. Man bör inte plugga och göra provet och sedan övningsköra (vilket man behöver körkortstillstånd för) för resultatet på provet gäller bara en viss period där man ska lyckas köra upp under.

Kom på nu att det kanske inte gäller vanligt körkort utan ett tillägg eller vad man ska säga? :o Då är det nog annorlunda..
Ett år för BE är det, då kan man ju känna sig lite tvungen att faktiskt få tummen ur att övningsköra och köra upp tänker jag.

Edit: jävliga tvåa på bollen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp