Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo var så gullig som ville med till stallet idag.
Han hade köpt morötter för att: ”Jag vill träffa min son. Jag har tänkt på honom idag.”
Han tycker om att bara sitta och titta när vi tränar som mindfulness typ. Han var inte lika intresserad av att kolla när jag mockade dock. 🙄😅
Stallkatten är dock bra sällis! ❤️
 
Sambo var så gullig som ville med till stallet idag.
Han hade köpt morötter för att: ”Jag vill träffa min son. Jag har tänkt på honom idag.”
Han tycker om att bara sitta och titta när vi tränar som mindfulness typ. Han var inte lika intresserad av att kolla när jag mockade dock. 🙄😅
Stallkatten är dock bra sällis! ❤️


Du får helt enkelt introducera hur mycket mindfulness det är att mocka medan du tränar 😉
 
Ville ju skicka den sålda kurslitteraturen tidigt så fortsatte till stallet och jovars det var ju i skuggan änna 25-26 grader i skuggan så det stekte ju på änna värre på ridbanan kan man säga men en kort stund (kanske 20 min totalt) barbacka med lite bruksridningsinspiration bla öppna grind (pållan gjorde det så fint, det har vi ju gjort tidigare 😃)och travhoppa ett kryss; ett par språng; roligt 😊.
Brukar sätta igång (kanske överdrivet) försiktigt efter vila men idag la jag redan in lite,lite trav och som sagt ett par små språng och faktum är att pållan kändes mjukare idag så har nog inte skadat det lilla 🥰.

Avslutar kvällen med en varsin strutglass efter dagens högsommarvärme (den nya blåbärsglassen var riktigt god 😋😍) och Allsång på Skansen med bla Miss Li som ju är så himla bra 😃.
 
Fast det är ju så svårt att ta glass när den är stenhård! Böjda skedar vill man inte ha... :p
Men jag har en tjock tjock sked som alltid gått under glassked, numera ligger den oanvänd och är utan jobb för glassen är för mjuk för en sådan sked :( Jag har knäckt skedar förr innan den trädde in och gjorde arbetet :D
 
Proppmätt nu efter ha ätit buffe, ugen
Glass killen hade rast så det blev ingen glass ikväll
Han hade god sorbet
Messenger_creation_2771e9a9-e834-41fe-82fc-e66790e09b11.jpg
 
Imorgon är sista dagen på sommarlovet, sonen börjar fritids på torsdag och på fredag är det jobb för min del. Ångesten är total.
Försöker dock peppa mig själv till att sätta upp tydliga väggar på min lilla box, att stå på mig i att inte göra mer än mitt arbete. Att hålla stenhårt på mina lediga onsdagar och att i så hög grad som möjligt "sköta mitt och skita i andra". Bland annat med hjälp av en fin bukefalists peppande pm. Tack igen :heart Tror att jag på allvar kommer att smälla in i väggen annars, för hjärnan mår verkligen inte bra. :(

Nåväl, kvällen har spenderats med arbete i företaget - likt nästan alla andra kvällar - och en stunds skrivande. Imorgon ska jag börja baka inför helgens Loppisfika och jag tror att min mamma kommer förbi och leker med sonen en stund så att jag kan få tänka två raka tankar. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp