Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb och jag har en bra dag. Trots att jag inte riktigt vet hur jag ska klara ekonomin denna månad :rofl:
Jag skrattar men jag borde känna mer stress. Har som vanligt extra utgifter i form av hovslagare som måste komma tidigare och ett veterinärbesök med ena hunden för kontroll.

Jag kommer komma ikapp nån gång. Bara inte nu verkar det som. Fått sålt transport och huset samt löst skatten.

Någon gång hamnar väl även jag på grön kvist
 
Fredag ar sista dagen pa jobbet!
Jobbar hemifran idag och har arligt talat, inget att gora, sa ska planera min ledighet istallet, och jaga min maklare och fixa lite annat med egna livet. Imorgon ar sista dagen pa kontoret, men kommer overlag bara vara en social dag och har ordnat "leaving drinks" med kollegorna.
Forsoker njuta av det lugna livet, forstar inte hur man normal sett hinner med heltidsarbete :p
När jag hade semester räckte inte tiden till, utan funderade på hur jag skulle hinna jobba :D
 
Dags att ta tag i syrummet igen! I desperat behov av städning. Tänkte inventera mitt tygförråd lite också om jag hinner/orkar/vill. Hittade flera lådor i ena kattvinden, som jag helt glömt bort att de existerade. Och kattvinden i syrummet är också full. Plus byrån och trådbackarna inne i själva rummet då.
Jag har sjukt mycket tyg men aldrig tillräckligt till det jag faktiskt vill göra 🫣
 
Mår illa. Har pratat med kollegan och hen har okejat att jag kan jobba hemifrån i morgon.
Är ganska jobbigt att inte vara hemma när det bråkar så jävligt hela tiden. Ska bli skönt att få prata med läkare i morgon, men jag är inställd på att svaret blir typ "Ja det var ju synd." som det brukar vara när jag tar läkarkontakt :cautious:
 
Jag har suttit "djurvakt" åt kollegans sons vandrande pinnar i ungefär en månad och har (naturligtvis efter att jag bett om lov från förälder) smugit in två andra arter av pinnar i terrariett utan att säga något till barnet, som han får upptäcka när de kommer hem.
Jag känner mig så slug och fnissig, och hoppas att pojken inte tycker min monsterpinne är för läskig. :D Jag insåg inte storleksskillnaden förrän den var därinne med de andra. 😅
 
Var upp på soldäck men där var det proppfullt med folk
Så hittade ett litet bord där jag kunde ta en cola och glass iaf
 

Bifogade filer

  • 20240807_124233.jpg
    20240807_124233.jpg
    216,2 KB · Visningar: 32
Äntliiigen har Antisimex varit här och mördat getingar. Vi har knappt kunnat vara ute på någon av altanerna på flera veckor pga massiv getinginvasion. De bodde liksom överallt runt/i hela husväggarna. Det kom ut som ett svart moln getingar på värsta stället.
Imorgon ska de vara borta. Lagom till regnperiod.. 🙄😅
 
Kommit hem från jobbet och svängde förbi Max för att testa en Salted Caramel&Popcorn-shake med tillhörande ostburgare+pommes :d Detta äts till Barnmorskan i East End.
 
Jag har suttit "djurvakt" åt kollegans sons vandrande pinnar i ungefär en månad och har (naturligtvis efter att jag bett om lov från förälder) smugit in två andra arter av pinnar i terrariett utan att säga något till barnet, som han får upptäcka när de kommer hem.
Jag känner mig så slug och fnissig, och hoppas att pojken inte tycker min monsterpinne är för läskig. :D Jag insåg inte storleksskillnaden förrän den var därinne med de andra. 😅
Bild!!
 
Funderar allvarligt på att klippa av håret, rejält. Det är fint och så, men usch så varmt! Sätter ändå upp det i en slarvig slags dubbelvikt hästsvans, så jag kan egentligen lika gärna klippa av det..
 
Funderar allvarligt på att klippa av håret, rejält. Det är fint och så, men usch så varmt! Sätter ändå upp det i en slarvig slags dubbelvikt hästsvans, så jag kan egentligen lika gärna klippa av det..
Så känner jag också. Har alltid håret uppsatt för annars blir det för varmt.
Semesterfrissyren här i stugan är flätor :bag:
Men så är det det där med att välja frisyr och att behöva klippa det var 4-6e vecka som avskräcker!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 654
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp