Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Langhammars raukar vid havet
20240806_135720.jpg
 
Jag hade flax idag när jag plockade svamp. Av oklar anledning gick jag rakt in i en död och mycket vass pinne på en gran. Det låter kanske inte så flaxigt, men med mindre än en halv centimeters marginal undgick jag att ögat perforerades. Nu ser jag bara allmänt illa tilltygad ut.
Min mamma fick in en pinne i benet en gång. Gick med den i typ en vecka innan hon fick hjälp av vården att ta ut den. När hon sökte hjälp första gången fick hon bara ett bandage. Pinnen satt kvar i benet.

Jag är lite rädd för pinnar :nailbiting:
 
Ta

Tack! Då kan man ju köpa boken och plugga själv och anmäla sig!
Men man behöver skaffa körkortstillstånd innan va? Fasen hade jag vetat detta hade jag satsat på att läsa teori på semestern.

Böckerna kan du köpa ändå. Men ja, jag utgår ifrån att en behöver ha ett körkortstillstånd för att få skriva provet. (Har inte dubbelkollat det, eftersom jag fixade det tidigare i år.)
 
Chefen njuter nog av att ha en anställd på plats på kontoret nu när sommaren verkar ha kommit tillbaka 😅 jag har varit själv på plats både igår och idag, ingen aning när han kan tänkas komma in.
Hade inte varit så stora problem om han bara svarade på sina whatsapp meddelanden (igår svarade han vid midnatt, inte riktigt okej som chef tycker jag :cautious:). Upptäckte idag att han åtminstone har någorlunda koll på sina mail, så lever på hoppet på den delen.

Har bara varit fullt upp hela dagen idag, svarar hela tiden på mail från kunder och säljare, har inte hunnit med det jag tänkte göra. Har inget emot att vara själv, men idag var lite väl fullt upp 😅
 
Ta

Tack! Då kan man ju köpa boken och plugga själv och anmäla sig!
Men man behöver skaffa körkortstillstånd innan va? Fasen hade jag vetat detta hade jag satsat på att läsa teori på semestern.
Nu hoppar jag bara in här. Man bör inte plugga och göra provet och sedan övningsköra (vilket man behöver körkortstillstånd för) för resultatet på provet gäller bara en viss period där man ska lyckas köra upp under.

Kom på nu att det kanske inte gäller vanligt körkort utan ett tillägg eller vad man ska säga? :o Då är det nog annorlunda..
 
Antingen har jag otur i vård, eller så är jag sämst på vård. :banghead:
Ringde och fick tid av växeln 11.30. Nu är klockan 13.09. Ringer igen men då är mitt nummer redan registrerat och de ska ringa så snart de kan?
Behöver ju lösa detta till torsdag :cautious: Den enda informationen jag fått i påminnelsesms är "besöket är digitalt".
Jaha? Digitalt hur? Vilken app? Vilken hemsida? Är det via telefon? Är det via Discord kanske?

Inte konstigt att äldre inte klarar av sånt här.
Jag är också kass på sånt där. Fattar inte hur alla andra bara fattar hur det fungerar???

Bokade en läkartid via 1177 och tänkte gud vad smidigt att boka här. Behövde sen avboka den pga sjukdom men när jag ringde vc så sa dom bara att jag inte hade någon bokad tid. Nähä okej. Fattar inte hur alla tycker saker är så enkelt men för mig funkar det inte.
 
Min mamma fick in en pinne i benet en gång. Gick med den i typ en vecka innan hon fick hjälp av vården att ta ut den. När hon sökte hjälp första gången fick hon bara ett bandage. Pinnen satt kvar i benet.

Jag är lite rädd för pinnar :nailbiting:

Ja, usch! Det var min stora skräck när hundarna var yngre och rejsade i skogen - att de skulle spetsas på vassa grenar på omkullfallna träd. När jag var på ridläger som barn hittade vi en av hästarna död i hagen efter att den på något sätt hade fått en stor pinne uppkörd i buken. Stackarn vad han måste ha lidit.
 
Jag är också kass på sånt där. Fattar inte hur alla andra bara fattar hur det fungerar???

Bokade en läkartid via 1177 och tänkte gud vad smidigt att boka här. Behövde sen avboka den pga sjukdom men när jag ringde vc så sa dom bara att jag inte hade någon bokad tid. Nähä okej. Fattar inte hur alla tycker saker är så enkelt men för mig funkar det inte.
It's a curse! Tycker det aldrig har o-krånglat för mig att söka vård, alltid något snurr kring något 😅
 
Har ”blånagel” på båda pektårna. Men har ju inget vettigt i lägenheten att peta hål med. Oklart om jag skulle fixa det själv ändå.

11km idag. På plan mark vore det inte så mkt men här är det ju uppförsbacke hela tiden. 🤣🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 655
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp