Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ska den stukade foten kunna bli helt bra när jag dessutom råkade klämma den i bildörren när vi skulle åka hem efter handlingen 🤦‍♀️🙄.
Sambon hade ju ärende in på systemetbolaget och kom då på att han ville köpa hem en ny whisky ( Jack Daniels Tennessee Honey) så var barhyllan liiite mera påfylld 😅, förhoppningsvis är den trevligare att prova än det var att klämma foten 😅 och inga problem alls att reklamera besticken hos Biltema 👍.
 
Hur ska den stukade foten kunna bli helt bra när jag dessutom råkade klämma den i bildörren när vi skulle åka hem efter handlingen 🤦‍♀️🙄.
Sambon hade ju ärende in på systemetbolaget och kom då på att han ville köpa hem en ny whisky ( Jack Daniels Tennessee Honey) så var barhyllan liiite mera påfylld 😅, förhoppningsvis är den trevligare att prova än det var att klämma foten 😅 och inga problem alls att reklamera besticken hos Biltema 👍.
Tränar du upp styrkan igen i fotleden?
Kan vara värt att besöka en fysio för att få övningar så du kan bygga upp styrkan igen. 😊
 
Har nog varit lite slarvig med det ärligt talat. Men har lyckats googla mig till lite övningar som generellt ska vara bra, borde lägga mer tid på det, eller besöka en fysio som du säger 🤗
Man kan behöva träna upp även djupsensibiliteten i foten igen efter vrickning. Kan vara bra att köra balansbräda etc för att kroppen ska hitta nervbanor etc igen efter sånt.

Om du tänjt ut mjukdelarna och foten lätt vrickas om tipsar jag om att lära dig tejpa den för stabilitet.
Jag hade tur att redan gå hos "rätt" behandlare som var kiro och sjukgymnast när jag vrickade foten illa. Han var själv fd basketproffs/tränare och jobbade som behandlare åt basketlandslagen. De har mycket såna skador och han hade forskat på det.
Jag fick träna styrka, djupsensibiltet och fik lära mig tejpa med kinesiotejp för att stadga upp. Då slapp jag gå lindad och kunde få på mig vettiga skor/stövlar etc. Det var alltså inte sån speciell läkningstejpning utan bara stabilitets-grej. Och det var GULD med tejpen! Annars drog jag upp det då och då och läkningen backade.
 
Laddar upp för att gå och borsta tänderna och skulle betala dyra pengar för att någon skulle göra det åt mig just nu. Men så funkar det ju dessvärre inte... 🙄 Är ledig imorgon då jag ska till Newcastle på möhippa, men det blir nog att jag kryper till kojs redan nu vid 22 och passar på att få en (förhoppningsvis) riktigt bra natts sömn som uppladdning inför helgen som kommer att vara prövande på många sätt - men förhoppningsvis också rolig. Planen var egentligen att träna ett pass imorgon bitti, men jag känner mig rätt sliten efter tre pass mellan tisdag kväll-onsdag kväll samt en rygg som bråkar mer än vanligt. Var i alla fall och fick mig en rejäl omgång idrottsmassage, som gjorde så ont att jag fick tårar i ögonen emellanåt, i förmiddags så jag hoppas att ryggen lugnar ner sig lite framöver.
 
Så mysig kväll! Hade tänkt dressyrjobba herr häst. Men fick feeling och körde ”go with the flow”-löst i ridhuset. Han fick löshoppa och lite typ frihetsdressyr, kommunikation/bonding och trick och bus. Han tappade det totalt en längre stund och sprang som en galning och hoppade hindrena själv och bjöd upp till tafatt-lek. Jag skrattade så jag dog och han hade skitkul, gubbhästen med samma raketbränsle som alltid. 😍
Slutade skratta när jag fick kratta ridhusets kratrar dock. 😅
Bästa svettisen med strut-näsborrar efter att ha tagit i för kung och fosterland. 😂❤️
IMG_8292.jpeg
 
Lyckades få sambo att bada också. Även om han var så snabb i och upp att han knappt kunnat bli blöt. 🙄😂
Kör lite badterapi med honom och hans hund nu när vädret är bra.
Min hund har blivit badgalning bara för att hon älskar godis typ. Men hon är himla gullig när hon plumsar runt och när hon hoppar ut från bryggan till en i vattnet. ❤️
 
Jag har avverkat dag tva pa marknaden i dag. Det var varmt. 37*C i skuggan och vi nastan smalte i varmen. Hogsta temperatur lar ska bli 31*C i morgon sa det blir rimligt igen. Eftersom det var sa varmt "gomde jag mig" i innomhus arenan en lang stund i dag. Jag tittade pa 4H smattingarna's (5-8 ar) western equitation.

OMG.😲 Det var 10 - 12 stycken i varje klass ... och att se 5 aringar rida (bara stora hastar, inga ponies) i form (tror jag det heter pa Svenska, collected pa Engelska) och utfora perfecta (i de flesta fall) "flying changes" gav en kansla av att befinna mig i en fantasi. Holey Moley sa duktiga de var.
De flesta hastar sag ut att vara mycket bra laromastare, men det var en 3-4 stycken som var stingslig och tjafsade med sina unga ryttare ... men barnen hade inga problem att fixa det. Sa duktiga!
 
Hemma från en timmes mockning och insläpp av hästarna. Typiskt nog har jag skrivit fel tid i kalendern så hovslagare och snickare hemma kolliderar. :crazy:

Hon börjar själv med hästarna medans jag visar snickaren vad jag vill ha gjort så åker jag till stallet sen.

Nu vila lite, snickarn kommer 09.
 
Man kan behöva träna upp även djupsensibiliteten i foten igen efter vrickning. Kan vara bra att köra balansbräda etc för att kroppen ska hitta nervbanor etc igen efter sånt.

Om du tänjt ut mjukdelarna och foten lätt vrickas om tipsar jag om att lära dig tejpa den för stabilitet.
Jag hade tur att redan gå hos "rätt" behandlare som var kiro och sjukgymnast när jag vrickade foten illa. Han var själv fd basketproffs/tränare och jobbade som behandlare åt basketlandslagen. De har mycket såna skador och han hade forskat på det.
Jag fick träna styrka, djupsensibiltet och fik lära mig tejpa med kinesiotejp för att stadga upp. Då slapp jag gå lindad och kunde få på mig vettiga skor/stövlar etc. Det var alltså inte sån speciell läkningstejpning utan bara stabilitets-grej. Och det var GULD med tejpen! Annars drog jag upp det då och då och läkningen backade.
Aha intressant! 🤗. Ja alltså stuka foten är visst mer komplicerat och mer rehabilitskrävande än man kan tro (vricka är ju ingenting i jämförelse).
 
Vi bor ju i så gammalt hus att vi har ett äkta gammalt hederligt skafferi; rätt stort som vi förvarar stallkläder/utekläder och diverse. När vi flyttade hit fick det även vara förvaring av skräp man inte orkat ta itu med efter flytten. Förrän i våras- då gjorde jag storrensning och häromdagen tog sig sambon tid att sortera ut gamla kläder så kunde jag fortsätta med storstädningen av hela lgh nu när hästen går med tappsko sedan en vecka (och därmed fördubblat den planerade vilotiden 😝, men då fick jag ju detta gjort- bara hålla efter dagligen igen som förut 😊). Så nu jäklar finns golvyta så man kan gå in i skafferiet, så skönt!!! 😊.
 
Ångrar att jag inte uppdaterade mitt försäkringsbelopp förra året. Hade fått ut dubbelt så mycket på sjukförsäkringen då. Nåja, förhoppningvis får jag lite i varje fall. Så fort sjukskrivningen är slut ska jag ändra.
 
Oj, ser att det ligger en tjänst ute på min enhet. Undrar om det är en till som slutat.. Trist i så fall.
Och det finns en annons på nytt avdelningschef också. Här händer det grejer minsann!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 666
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp