Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pillrar lite med volontärschemat på SIHS medan jag pausar från att skriva krånglig text. Nära nu att bestämma också hur jag vill jobba under den veckan - det är lika svårt varje år att få ihop :p

Min kropp vill äta mer macka (eller vad som helst), men magen säger nej så jag försöker stå ut med noll energi. :cautious:
 
Mitt mobilfodral var allt bra slitet 😅 innan jag skickade efter nytt; det vita med fjärilar är ju så fint! Meeen vitt håller ju inte sig rent i stallmiljö och dessutom var ju fodralet i delvis något plastigt material så dröjde ju bara någon vecka innan det började spricka så smått...Så beställde ett till snyggt fodral; onödigt tjockt men i konstläder så verkar betydligt hållbarare- borde köpt det direkt istället. Enda träliga var ju att den inte hållaren hölls fast med bara en magnet så tog exakt ett dygn innan jag blev less och limmade fast med superlim; stadigt som berget 😁.
 
Beställde varor och mediciner från apotea. Valde Postnord budleverans, få se hur det går, det skulle aviseras innan.
Brukar alltid välja instabox eller hämta på apotek annars.
Ska gå och handla strax. Ser friidrott. Verkar som om 5an kommer att sända hoppfinalen. :up:
Igår lackade jag naglarna med transparent lack för att de inte skulle gå av så lätt. Efter att det torkat råkade jag paja en nagel så fick klippa den. :cautious:
 
Tyckte att åkgräsklipparen luktade skumt och klippte kasst så jag öppnade. Drivremsspännaren hade lossnat... så den får åka till verkstan!
 
På väg ut på havet. Syrrans hund hittade en bra plats 😁
IMG_6626.png
 
Jag sjukskriver mig inte för en förkylning på semestern. Dels måste vi ha läkarintyg första dagen och så blir det karens på det.
Jag brukar tänka "hade jag jobbat idag?" Idag är det 50/50. Vi behöver läkarintyg efter en vecka och jag tar absolut en karensdag om jag kan spara på mina semesterdagar. Tillägg är dock att jag inte ens vet hur jag går till väga för att sjukskriva mig, jag har glömt hur man gör. 😂 Tror jag har varit sjuk tre dagar på fyra år.
 
Jag brukar tänka "hade jag jobbat idag?" Idag är det 50/50. Vi behöver läkarintyg efter en vecka och jag tar absolut en karensdag om jag kan spara på mina semesterdagar. Tillägg är dock att jag inte ens vet hur jag går till väga för att sjukskriva mig, jag har glömt hur man gör. 😂 Tror jag har varit sjuk tre dagar på fyra år.
Under semestern är det läkarintyg första dagen iaf för oss. Vet att andra har det med vilket innebär 400 kr till läkaren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 666
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp