Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens besök har precis åkt hem. Förutom att grilla och äta så hanns det med att jag fick hjälp att flytta unghönsen till storhönsen, hänga upp en hylla och sätta upp ett par tavlor. Saker som helt enkelt är svårt att få till bra på egen hand. 😀

Nu ska vi chilla en stund innan jag ska titta till hönsen och se så att det är lugnt. 😁
 
Det finns en besvärlig anledning till att den mesta maten just nu är grönsaksbaserad :meh:
20240801_164132.jpg
 
Jag blir tokig, jag blir tokig, jag blir tokig

Får meddelande från PostNord att de försökt leverera men inte lyckats. Jag ringer PostNord, som bekräftar att ett paket inte levererats pga ingen portkod. Måste betala för ny utkörning. Samtidigt bekräftas att två andra paket som jag beställt utkörning på har noterat portkod och telefonnummer. Bra. Får ett meddelande från postnord att de två andra ej kunde levereras pga ej portkod. Varför? Ibland ser inte chauffören portkod i leveransbeställning. Que? De har tagit ett foto på en låst port för att bevisa att de varit där. Men de har inte läst beställningsinformationen. Jag måste betala för ny leverans.

Stackars kundtjänst som är van att folk skriker på hen, förklarar tålmodigt att jag måste betala 120 kr i leverans. Jag skriker (nästan) inte. Allt hen kan göra är att skicka mig vidare till transportavdelningen som kommer kontakta mig igen. Kan jag ringa dem? Nej. Jag måste vänta på att de ska ringa mig. Sedan sa hen att hen inte kunde göra mer och skulle lägga på. Jag bad om ursäkt och sa att jag förstår hen och att jag inte menade det personligt. Hen lägger på mitt i min ursäkt. Så nu sitter jag här och är arg som ett bi och funderar på att gråta ut i AB eller Expressen, komplett med sorgsen katt, eller arg katt eftersom det är Megara vi pratar om. Alt telefonterrorisera GD på PostNord. Som iofs antagligen har både hemligt nummer och mail just för att inte bli terroriserad av sådana som mig.
 
Ett besök hos neurologen för botox mot migrän, som orsakade huvudvärk, sedan jobba. Lugnt på jobbet så jag behövde inte känna mig stressad. Men är ändå helt slut i dag. Ute med spionen nu i eftermiddags, han var som vanligt glad över att skutta runt i skogen, jag var inte lika pigg bland alla rötter och stenbumlingar och höll på att stå på näsan flera gånger. Otroligt skönt att komma hem igen och vila! Somnade på studs men efter en halvtimme vaknade jag av att en unge, antagligen, slängde halva planeten i trädäcket utanför min dörr, en jäkla smäll som kan väcka de döda. Ser fram emot att gå och lägga mig i kväll, men får väl hålla mig vaken till dess antar jag. Tänker i alla fall inte lyfta ett finger här inne i dag, det är jag för trött för!
 
Jobbade idag en sväng .Tur jag stängde några p platser igår annars hade hon inte kommit in med lastbilen .Beställde 1400 l och fick 1500.Det gick nästan i allt .Såg ut att vara lite plats kvar så jag räknade med att det sista skulle gå i så jag hjälpte henne luta på ibcn för att tömma den helt .Det slutade med att jag fick moppa upp x antal liter klor från golvet .Vet att jag inte har några bakterier under skorna nu :laugh:Jag luktade som en hel badanläggning
 
Började kolla en serie om en stor nederländsk familj som campar men språket är så jobbigt att jag orkar nog inte kolla. Måste ju läsa all undertext för att förstå plus att nederländska ju inte låter som ett begripligt språk. :D
Jag får härdsmälta i hjärnan eftersom den hela tiden automatiskt försöker hitta något ord att förstå. 🤕
 
Tittar på bordtennis men är väldigt trött så jag hade hoppats på en kort match och att Truls skulle kunna göra slut på processen snabbt. Men så verkar det inte bli så får se om jag får kolla resultatet imorgon.
 
Smög igång på jobbet idag, flyttade runt böcker och hyllplan i biblioteket och dammade hyllor och böcker som nog ingen har rört på många år. :cautious: I morgon ska jag fixa lite skyltar och tips åt eleverna var de kan leta efter olika saker. Men väldigt lugnt och skönt på jobbet, vi var väl kanske fyra personer på plats. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 666
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp