Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
NF har för övrigt bistro numera så du kan beställa mat till bion. Och en bar med fullständiga rättigheter. Har dock inte testat det eftersom jag väljer NF pga enkelheten med gratis parkeringsgarage under bion :D

Vi gillade också NF. Men, stort MEN, vi trodde att vi köpt biljetter till filmen på engelska (originalspråk) - det visade sig att det var dubbat. Vilket vi INTE vill ha på bio. Den otydligheten gjorde mig faktiskt avtänd, tyvärr.. :(

(Filmen gick på både svenska och engelska på Filmstaden. När vi bokade stod det Svenska under en del föreställningar, inte under andra..)
 
Var ner till sjön med hundarna efter svettigt pass i ridhuset. Sambos hund får så där spända mungipor och skeptiskt, låst blick av vattnet. Men vi hade lite terapi med henne. Min hund som är mjuk och försiktig individ är däremot både ett plåster och extremt matglad. Så hon har lärt sig simma ut från stranden utan att misstycka. Och nu hoppade hon glatt ut på mig vid bryggstegen från bryggan där jag låg i vattnet. Så kul att se hur försiktiga fröken vågar fint bara det får ta lagom tid. Så stolt man blir över när de vågar och sen verkligen vill! ❤️
 
@sthu @Mia_R @Hoarfrost @Fjordfrälst

Tack så mycket! Inte för att min födelsedag är mycket att fira numera ;) . Iaf var det en trevlig födelsedag med syskon och syskonbarn och den äldre generationen. Grillade på bryggan igen och jag gjorde en fransk chokladtårta, tyvärr blev inte chokladen fin och glansig som på Great British Bakeoff. Vet inte vad jag gjorde för fel. Den smakade dock gott, mycket chokladig och mäktig. Åts med hallon och vispgrädde.

Hemma med katten. Kul att vara med familjen, men gudars så skönt att stänga dörren bakom sig och det är tyst (och städat!) och det är enbart jag och katten. Hon trivs som fisken i vattnet på landet. Stora ytor, gräs som betas när hon leker ko. Och min pappas labbe. Bästa kompisen förutom när hon blir nosad i baken och då kan hon höja en tass och stirra ner Misty.

Så här såg jag ut på fötterna efter tre dagar på landet (obs ej smuts)

20240730_220951.jpg
 
Var hemma med migrän i måndags. Jobbade i går och i dag var huvudet som krossat glas igen, dock ej migrän, men jesus vilken värk! Och i stort sett hela dagen utan att ge sig. dämpades lite då och då och blev sedan jobbigare igen. ibland orkar jag inte med mig själv alltså.

Jag har de senaste nätterna legat och funderat, grunnat och grubblat över ett problem på jobbet med en kollega, om hur jag ska lösa det. Hur jag än gör så är något alltid fel, det är som att gå på äggskal liksom. Inte konstigt jag har huvudvärk egentligen. Känner mig mest bara låg just nu i det här.

Borde sova, så får väl packa mig i säng.
 
I dag har jag spenderat 8 timmar pa arets marknad, var "county fair". Det ar precis hur mysigt som helst. Man staller sig i en ko for att kopa mat eller dricka och dar star nagon med en gris, get, eller kanske hona :heart Det ar ett par Texas Longhorn dar som agarna rider pa nagon gang da och da ... halva staden's polis styrka finns pa plats och pratar med alla och ar precis hur trevliga som helst.

Sjalvklart ats bara onyttig mat ... utom min frukost, den bestar av en "breakfast burrito" som ar en av de godaste jag vet. Efter det ar det bara friterat och hogst onyttigt alla 4 dagar. En gang om ar ar det helt okay. :D

En bild pa "curley fries" man bara can fa pa fair. Det ar en potatis som har blivit till en superlang frie, kolla pa killen i bakgrunden.:)

IMG_2030.jpeg
 
Vaknade okristligt tidigt idag. Öppnade fönstret för att få in sval luft och sov lite till. Nu ska jag gå in på korsord.se för det är den 1a och då kommer det ut nya månadskryss. Få se hur många jag orkar lösa i rad, en gång löste jag 17 st i ett sträck. (Det är ganska lätta korsord).
Har tvättid idag men vet inte om jag orkar + behöver handla mat och vara till apoteket, få se vid kl 8-9 om jag piggnat till.
 
Verkar bli sol idag så ska tvätta ett par maskiner och hänga ut. Ska städa av ett varv här också då vi får besök idag, kul!
Funderar på att baka baguetter till dess, har dock inte vetemjöl special hemma. Kanske funkar med vanligt? 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 664
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp