Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite av en tradition att jag postar den här bilden inför varje gång jag ska genomgå en magnetröntgen, och något måste väl vara som vanligt trots corona, så nu kör vi:
dd749fe42d68031f61143ee0f2ebb382.png
 
Det är lite intressant det här med hantverkare, vi har just nu en snickare och en elektriker i nya huset, snickaren känner jag ganska väl, vi har många olika kontaktpunkter och han har gjort mycket jobb åt oss genom åren. Elektrikern känner jag hyfsat, känner hans fru bättre och deras dotter lekte mycket med min dotter under ett par år. Till båda har jag sagt, "ring mig om det är något, jag har bara några minuter hit och arbetar fritt" Snickaren har än så länge inte ringt mig en enda gång, men maken typ fyra gånger om dagen, som ringer till mig så jag får åka och lösa vad det nu är. Elektrikern ringer till mig, och är nöjd med mina svar. ;)
 
Mitt öga med cystan har otroligt nog sista fyra, fem dagarna varit BETYDLIGT bättre! Från en stor knöl på ögonvitan är det nu nästan bara lite skrovligt kvar. Och det stör mig inte varken visuellt eller att det skaver (förutom när ögat är trött eller torrt och för det har jag ögondroppar som hjälper).
Idag återbesök. Hoppas på bra besked! 🙏🏼🙏🏼
 
I morgon fyller min kära make 40 år! Jag och barnen ska överraska med paket, ballonger och frukost på sängen innan han åker till jobbet :D Kommer dock bli liiite krångligt att blåsa upp två stora sifferballonger som är drygt 1 m höga idag och sen gömma dom tills i morgon 😂 Får stuva in dom i garderoben på mitt kontor och hoppas på att han inte får för sig att öppna den.
 
Mitt öga med cystan har otroligt nog sista fyra, fem dagarna varit BETYDLIGT bättre! Från en stor knöl på ögonvitan är det nu nästan bara lite skrovligt kvar. Och det stör mig inte varken visuellt eller att det skaver (förutom när ögat är trött eller torrt och för det har jag ögondroppar som hjälper).
Idag återbesök. Hoppas på bra besked! 🙏🏼🙏🏼
Håller tummarna!!!
 
Vilken använder du? Jag har bytt hur många ggr som helst för att slippa biverkningarna. Aldrig mer Bricanyl säger jag bara...

Jag har Symbicort, Bricanyl och Pulmicort... jag regerar lite märkligt på bronkvidgande, hjärtat rusar (vilket givetvis inte är konstigt) och blir jättetrött...

Jag underhåller med Pulmicort, tar Symbicort på kvällen om det är en jobbig period (somnar direkt, jag kan använda det som sömnmedel) och Bricanyl på dagen om det blir akut (vilket jag försöker undvika, jag blir så trött). Tröttheten är alltså på den nivån att jag vågar inte köra bil. Eftersom jag reagerar lite märkligt har jag alla tre, det har visat sig att det är effektivast.
 
Mitt öga med cystan har otroligt nog sista fyra, fem dagarna varit BETYDLIGT bättre! Från en stor knöl på ögonvitan är det nu nästan bara lite skrovligt kvar. Och det stör mig inte varken visuellt eller att det skaver (förutom när ögat är trött eller torrt och för det har jag ögondroppar som hjälper).
Idag återbesök. Hoppas på bra besked! 🙏🏼🙏🏼

Håller tummar och tår! :heart
 
Jag har Symbicort, Bricanyl och Pulmicort... jag regerar lite märkligt på bronkvidgande, hjärtat rusar (vilket givetvis inte är konstigt) och blir jättetrött...

Jag underhåller med Pulmicort, tar Symbicort på kvällen om det är en jobbig period (somnar direkt, jag kan använda det som sömnmedel) och Bricanyl på dagen om det blir akut (vilket jag försöker undvika, jag blir så trött). Tröttheten är alltså på den nivån att jag vågar inte köra bil. Eftersom jag reagerar lite märkligt har jag alla tre, det har visat sig att det är effektivast.

Jag har också Symbicort och Bufomix, kortverkande har jag bytt mot Buventol, hade Oxis ett tag också. Mådde pest och pina med Bricanyl, genomled hellre anfall typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 022
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp