Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit hos fysioterapeut, som böjde lite olika benbitar och liknande. Den tyckte att jag var stark ( :cautious:, jag tränar inte) men behövde träna upp insidan av låren. Senan som håller i knäskålen satt tydligen lite snett fäst, vilket syntes på MR men som inte ortopeden sa någonting om när vi pratade med den (MR gjordes i september, vi pratade med ortopeden i januari).

Fick även några övningar att göra, hon tyckte att jag skriva i kalendern i mobilen när jag gjort dem. Fick då även förklarat att jag har en kalender i mobilen (!!!), jag är inte så teknisk av mig... :angel:
 
Ledig dag idag, så slapp dag
Sovmorgon till 9, fast katterna väckte mig vid 6. Gav dem mat och somnade om
Nu väntar jag på min sjömansbiff som jag lagar
 
Sjömansbiff
20200505_162128.jpg
 
Jaha, det var det. Min hosta bedömdes inte som direkt riskfylld efter omständigheterna så personalen som hade med mig att göra valde att vara utan visir och jag blev utan mask. :( Haha, kan ju säga att sköterskan såg jävligt förvånad ut när jag uttryckte min besvikelse i efterhand! (la naturligtvis till att jag bara hade velat ha "hela upplevelsen" för att jag inte är sjuk nu, utöver hostan som varit min ständiga följeslagare sedan mars förra året)

Bara för att det gick förhållandevis smidigt så lär jag väl få corona nu! :D
 
Jag har precis tittat på termometern och det är bara två grader ute. Jag vågar inte titta ut för att se om trädgården har klarat sig, tänk om allt har frusit! :nailbiting:

Hu sa kallt :cautious: Jag ska sluta klaga om temperaturen gar ner under 15*C :p

Jag smetade en gång efterbehandling till hårblekning på tandborsten. Vi kanske borde starta en ny serie produkter för oralhygien, du och jag?

Jag anvande cortison salva pa tandborsten. :banghead: Det varken hade samma effect som tandkramen, eller smakade som att det horde hemma i mun mun. :yuck:

Det är lite intressant det här med hantverkare, vi har just nu en snickare och en elektriker i nya huset, snickaren känner jag ganska väl, vi har många olika kontaktpunkter och han har gjort mycket jobb åt oss genom åren. Elektrikern känner jag hyfsat, känner hans fru bättre och deras dotter lekte mycket med min dotter under ett par år. Till båda har jag sagt, "ring mig om det är något, jag har bara några minuter hit och arbetar fritt" Snickaren har än så länge inte ringt mig en enda gång, men maken typ fyra gånger om dagen, som ringer till mig så jag får åka och lösa vad det nu är. Elektrikern ringer till mig, och är nöjd med mina svar. ;)

Vad hander om din Make sager till honom att ringa till dig varje gang?
 
Fick ryck och lagar just nu både körsbärspaj och thai soppa. Kombon är nog lite underlig men jag är sugen på soppa och jag har aldrig ätit körsbärspaj. :D
Så länge du inte äter det tillsammans - typ häller soppan över pajen :D - så tycker jag inte att det låter det minsta konstigt alls...... :) Snarare tvärtom, jag tycker att kombon soppa och en lite bastantare efterrätt funkar jättebra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 023
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp