Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså mina köksluckor känns som en never ending story, jag var sjukt nöjd i lördags att jag hade skrapat alla luckor tills dottern klämmer ur sig, "luckan ovanför kylskåpet då?" mutter, tar ner den och skrapade klart den söndags. Kände mig återigen nöjd med att vara klar. Så idag var jag på plats och städade upp för att lägga på papp i köket och i lilla rummet hittar jag en till jävla låda. :arghh: Men nu är den också skrapad, men jag misstänker att det dyker upp någon mer, inte för att jag fattar var den ska få plats men ändå. :cautious:
 
Har hängt på kvarterskrogen med lite löst folk och käkat lite tapas. Älskar att man kan knacka på rutan och vinka in folk man känner när ngn passerar :rofl:
Kommit på jordens bästa idé! En fd kollega till mig back in the days har det lite kämpigt nu och har bla blivit arbetslös, plus annat skit pga corona. Hon har flera ggr sagt att hon gillar en specifik tavla som jag har målat och sagt att "hade jag haft råd så skulle jag ha köpt den".
Nu skrev jag till henne att jag ville bjuda på ett glas vin på ett sunkhak på söder (nära där hon bor) på måndag. Gissa vad jag ska ha under armen???? :D
Vilken fin present :up:
 
Tydligen så har min korsett dykt upp i tullen efter att ha vimsat runt i en månad. Insåg att jag inte har en chemise så syr ihop massa spets till den!
 

Bifogade filer

  • 40E041DC-DB69-4EB1-BC86-A9C1CBB0AB9E.jpeg
    40E041DC-DB69-4EB1-BC86-A9C1CBB0AB9E.jpeg
    439,1 KB · Visningar: 23
Alltså jag trodde aldrig att jag skulle skaffa chihuahua men det är ta mig fasen det bästa jag någonsin gjort :love:

Visa bifogad fil 50249
Det känns som att de fått ett oförtjänt rykte pga "dåliga" ägare. Och att de är mera hundar än vad man tror i ett litet paket. Har fått ändra min egen syn på dem :up: och t.o.m tänkt att om jag skulle skaffa hund så skulle det kunna bli en chihuahua. Men då skulle det vara för att ha en "riktig" hund, och inte en "docka". Är din hund trevlig att ha på det viset? Tränar ni något?
 
Det känns som att de fått ett oförtjänt rykte pga "dåliga" ägare. Och att de är mera hundar än vad man tror i ett litet paket. Har fått ändra min egen syn på dem :up: och t.o.m tänkt att om jag skulle skaffa hund så skulle det kunna bli en chihuahua. Men då skulle det vara för att ha en "riktig" hund, och inte en "docka". Är din hund trevlig att ha på det viset? Tränar ni något?
Absolut, skulle säga att de är som att ha vilken "vanlig" hund som helst! Min är 7 månader nu och skäller bara (förutom vid lek såklart) när hon vaktar tomten litegrann men inte värre än att det går att bryta. Inomhus är det lite som att ha en träningsvillig katt... :laugh:Dvs tar mycket lite plats, gillar att ligga nära och är lite allmänt knäpp.

Vi har precis börjat valpkurs och det är inget fel på motivationen där inte även om det kan bli lite jobbigt när det är kallt och vi måste vara ute 2 tim utan att direkt röra på oss. Men det är nog så för de flesta korthåriga hundar kan jag tänka mig :D Vi har tänkt köra agility och nosework också när kurstillfälle ges.
 
Fjärrlånet har dykt upp.
Adlibris-boken är på väg (kommer mycket möjligt i lådan redan idag :up: ).

Men....folkhögskolekursen.....vet jag fortfarande INGET om :nailbiting: . De skulle gå igenom ansökningarna under vecka 19 och sedan meddela så fort som möjligt. Vad jag förstod skulle man få besked redan innan slutet på april. Men dagarna bara går och jag hör ingenting. Man ska få mejl. Jag kollar både inkorg och skräppost för säkerhets skull. Önskar att det var som med de "vanliga" högskolorna att det fanns ett bestämt datum när man vet att man får sitt antagningsbesked. Jag blir så stressad av att inte veta, och att inte veta när jag kommer att få veta..... :arghh:
 
Fjärrlånet har dykt upp.
Adlibris-boken är på väg (kommer mycket möjligt i lådan redan idag :up: ).

Men....folkhögskolekursen.....vet jag fortfarande INGET om :nailbiting: . De skulle gå igenom ansökningarna under vecka 19 och sedan meddela så fort som möjligt. Vad jag förstod skulle man få besked redan innan slutet på april. Men dagarna bara går och jag hör ingenting. Man ska få mejl. Jag kollar både inkorg och skräppost för säkerhets skull. Önskar att det var som med de "vanliga" högskolorna att det fanns ett bestämt datum när man vet att man får sitt antagningsbesked. Jag blir så stressad av att inte veta, och att inte veta när jag kommer att få veta..... :arghh:
Det är ju vecka 19 nu, så hur det går ihop med att få besked i april verkar ju lite konstigt.
 
Vilket morgonprogram var det som alltid slutade med att alla sjöng "Får vi gå hem nu?". Min kollega fattar ingenting när jag varje morgon sjunger denna så passande ramsa när jag börjar längta hem från jobbet.
 
Firat maken på morgonen! Han ska firas lite mer i em. Jag har i smyg fixat mer ballonger, en girlang, duk, tallrikar mm som det står 40 på osv. Tänkte hänga upp att ute sen så blir han överraskad när han kommer hem i em :D

Jag har jobbat lite nu också. Ska iväg med äldsta dottern till tandläkaren sen så ville få lite gjort innan vi ska åka.
 
Urk. Kombon mensvärk så man mår illa + mat och godissug är inte en hit. Äter fast jag mår illa vilket gör att jag mår mer illa och blir ännu mer sur än jag borde.

På det verkar jag ha någon form av nassesyndrom i dag, vågade inte gå in på badrummet i morse för jag var övertygad om att golvet skulle rasa :confused: Sen kommer katten att dö knall fall, mamma kommer att dö på väg till jobbet, pappa kommer vara med om en bilolycka, och min bästa kompis mår säkerligen jättedåligt och hatar mig eftersom hon inte svarat på ett sms jag skickade för en halvtimme sen. osv osv 🤷‍♀️
Nu ska jag ta tag i oron över att golvet kommer rasa och gå och kissa, är vansinnigt kissnödig. Sen ska jag försöka jobba och glömma allt det där andra. Jag fattar ju att alla de där tankarna är orimliga men ändå är oron där 🤦‍♀️

Hatar mens och pms :meh:

Edit: Nasse som i Nalle Puh alltså, ingen annan typ av nasse :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 023
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp