Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant dag på jobbet idag, vi var på en föreläsning och djupdykning i ämnet otillbörlig påverkan. Hot, våld och trakasserier är ju de vanliga som man tänker på, men det är såååå mycket mer. Jättebra diskussioner efter föreläsningen bidrog också till att det blev så bra.

Strålande sol och +12 grader när jag kom hem, så nu har jag rensat ogräs tills jag blöder - bokstavligen O_o
Märkte inte hur det gick till men plötsligt rinner blodet efter fingrarna, när jag tvättat av mig så är det ett jack på ovansidan av pekfingret på ca 1,5 cm långt. Hur går sånt till :confused: jamenar ovansidan av fingret :cautious:

Eftersom det är synd om mig så har jag hällt upp en glas vin :angel:
 
Intressant dag på jobbet idag, vi var på en föreläsning och djupdykning i ämnet otillbörlig påverkan. Hot, våld och trakasserier är ju de vanliga som man tänker på, men det är såååå mycket mer. Jättebra diskussioner efter föreläsningen bidrog också till att det blev så bra.

Strålande sol och +12 grader när jag kom hem, så nu har jag rensat ogräs tills jag blöder - bokstavligen O_o
Märkte inte hur det gick till men plötsligt rinner blodet efter fingrarna, när jag tvättat av mig så är det ett jack på ovansidan av pekfingret på ca 1,5 cm långt. Hur går sånt till :confused: jamenar ovansidan av fingret :cautious:

Eftersom det är synd om mig så har jag hällt upp en glas vin :angel:
Jag VISSTE det - det är FARLIGT att rensa ogräs..... :nailbiting: Det kan inte ha varit något skräp - typ en vass glasbit - i jorden som du skar dig på?

Önskar att någon kunde uppfinna en pryl liknande Swiffer dammvippan som gjorde ogräsrensning lika enkel som damma har blivit :D !
 
Jag VISSTE det - det är FARLIGT att rensa ogräs..... :nailbiting: Det kan inte ha varit något skräp - typ en vass glasbit - i jorden som du skar dig på?

Önskar att någon kunde uppfinna en pryl liknande Swiffer dammvippan som gjorde ogräsrensning lika enkel som damma har blivit :D !
Vet inte vad såret kom ifrån faktiskt, väldigt mysko :cautious:

Men kan inte DU uppfinna en sån orgäsrensardammvippa??!!! Snälla!!! :D
 
Har varit ute flera timmar på ljuvlig skogspromenad med byrackorna, planterat lite lobelior och har energi nog för att ta itu med den där fasanen! :D
Det är också vattenbytardag hos alla firrarna och MoaBoa gav mig "blicken" när jag var in och rotade i frysen så jag antar att det är dags att mata henne också. 😅 Annars rymmer hon väl ned i tvättkorgen igen.
 
Gick varvet runt Stordammen och hem
Helt ensam förutom ett gäng orienterare i skogen
20200505_190534.jpg
 
Hu sa kallt :cautious: Jag ska sluta klaga om temperaturen gar ner under 15*C :p



Jag anvande cortison salva pa tandborsten. :banghead: Det varken hade samma effect som tandkramen, eller smakade som att det horde hemma i mun mun. :yuck:

Jag har ingenting emot det egentligen, så länge jag Vet Om Det! Mina stackars plantor! :nailbiting: 😅 Det ska enligt utsago inte bli lika kallt inatt men jag tänker allt linda in dem med bubbelplast ändå!

Hahaha, fy fan! :D
 
Min bästa vän kom förbi idag med bindor, choklad, handcreme och en bild på honom och hans familj där det stod att de saknade mig.
Får inte gå ut så en skötare hämtade sakerna till mig. Men hade ett samtal där jag stod högt upp på en ingallrad balkong och pratade i telefonen, var fint att se honom. ❤
 
Har hängt på kvarterskrogen med lite löst folk och käkat lite tapas. Älskar att man kan knacka på rutan och vinka in folk man känner när ngn passerar :rofl:
Kommit på jordens bästa idé! En fd kollega till mig back in the days har det lite kämpigt nu och har bla blivit arbetslös, plus annat skit pga corona. Hon har flera ggr sagt att hon gillar en specifik tavla som jag har målat och sagt att "hade jag haft råd så skulle jag ha köpt den".
Nu skrev jag till henne att jag ville bjuda på ett glas vin på ett sunkhak på söder (nära där hon bor) på måndag. Gissa vad jag ska ha under armen???? :D
 
Har hängt på kvarterskrogen med lite löst folk och käkat lite tapas. Älskar att man kan knacka på rutan och vinka in folk man känner när ngn passerar :rofl:
Kommit på jordens bästa idé! En fd kollega till mig back in the days har det lite kämpigt nu och har bla blivit arbetslös, plus annat skit pga corona. Hon har flera ggr sagt att hon gillar en specifik tavla som jag har målat och sagt att "hade jag haft råd så skulle jag ha köpt den".
Nu skrev jag till henne att jag ville bjuda på ett glas vin på ett sunkhak på söder (nära där hon bor) på måndag. Gissa vad jag ska ha under armen???? :D
Vad fint av dig!
Något sånt som dels är vackert och dels är gjort av en vän är ju upplyftande på typ alla sätt det går. ❤
 
Har hängt på kvarterskrogen med lite löst folk och käkat lite tapas. Älskar att man kan knacka på rutan och vinka in folk man känner när ngn passerar :rofl:
Kommit på jordens bästa idé! En fd kollega till mig back in the days har det lite kämpigt nu och har bla blivit arbetslös, plus annat skit pga corona. Hon har flera ggr sagt att hon gillar en specifik tavla som jag har målat och sagt att "hade jag haft råd så skulle jag ha köpt den".
Nu skrev jag till henne att jag ville bjuda på ett glas vin på ett sunkhak på söder (nära där hon bor) på måndag. Gissa vad jag ska ha under armen???? :D
Säger det igen, du är rar du!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 023
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp