Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud, vilken dag på jobbet..! Mera DRAMA! :up::cautious:
Men i detta fall så blir det jag som är medlaren då jag förstår bägge sidor .. :nailbiting: hur ska detta sluta!
Mina fötter värker iallafall :arghh:
 
Lite allmänt småprat nu, jag ska nog ta och steka köttfärsen till middagen och sedan ta en liten promenad så jag inte hamnar sist i stegutmaningen jag är med i :p
 
Jag har också Symbicort och Bufomix, kortverkande har jag bytt mot Buventol, hade Oxis ett tag också. Mådde pest och pina med Bricanyl, genomled hellre anfall typ.
Har giona, oxis och bricanyl
Oxisen är jobbig då jag får ont i huvudet av den och svettas.
Men jag hade så bra resultat på kollen sist så får inte byta
 
Mitt öga med cystan har otroligt nog sista fyra, fem dagarna varit BETYDLIGT bättre! Från en stor knöl på ögonvitan är det nu nästan bara lite skrovligt kvar. Och det stör mig inte varken visuellt eller att det skaver (förutom när ögat är trött eller torrt och för det har jag ögondroppar som hjälper).
Idag återbesök. Hoppas på bra besked! 🙏🏼🙏🏼

Håller tummarna! 🍀
 
Uppdate ang ögat! Min cysta har i stort sett försvunnit! Ska fortsätta droppa ögat osv och det finns alltid en risk att den kommer tillbaka men ändå SKÖNT!
Det skrovliga är som jag förstod ngn slags ärrvävnad så den får jag nog leva med. Testade synen och ser tydligen som en hök. Läkaren bad mig läsa på en tavla två ggr. Andra gången tittade jag inte på tavlan och hon bara "fast du tittade ju inte nu". Jag bara "nej jag har redan sett den, jag kommer ihåg vad det står! Så jag fick även konstaterat att jag har "fotografiskt minne" som bonus ;)
 
Uppdate ang ögat! Min cysta har i stort sett försvunnit! Ska fortsätta droppa ögat osv och det finns alltid en risk att den kommer tillbaka men ändå SKÖNT!
Det skrovliga är som jag förstod ngn slags ärrvävnad så den får jag nog leva med. Testade synen och ser tydligen som en hök. Hon bad mig läsa på en tavla två ggr. Andra gången tittade jag inte på tavlan och hon bara "fast du tittade ju inte nu". Jag bara "nej jag har redan sett den, jag kommer ihåg vad det står! Så jag fick även konstaterat att jag har "fotografiskt minne" som bonus ;)

Yey goda nyheter! :heart
 
Får mig att tänka på diskussionen på vårt online "food community" häromdagen. Det är typ jag och ett gäng pensionärer som diskuterar växtbelysning, och någon klämmer till med den här:
"Well the LED's are working fine for me!"
1588680498520.png

Så otippat, jag höll på att dö!
 
Inser att flytten stressar skiten ur mig. I natt drömde jag (lång och märklig dröm som jag inte ska dra här) att jag sålde familjens hus - morföräldrar eller farföräldrar kommer jag inte ihåg - som inte finns IRL till några utan att tänka på att det inte var mitt hus och jag var bara där på besök och nu skulle det flyttstädas och sedan skulle de ny ägarna flytta in utan att någon annan än jag i familjen visste om det. Hade panik hur jag skulle förklara det för familjen och avboka flyttstädningen :rofl:

Lättnaden när jag vaknade och insåg att jag inte sålt någonting till någon var total
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 022
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp