Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kötbullar? Biffar`Hamburgare? Typ makaronlåda? :) Fyllda paprikor? Fast då blir det inte så bra med lingon till förstås!

Hittade ett recept på köttfärsgratäng med pasta som jag kan laga med det jag har hemma. Tänker byta ut spaghetti mot penne men det blir nog godare - ok nu ska jag sluta spamma Allmänna tråden och flytta över till mattråden :D
 
Varit och vaccinerat mig mot TBE idag och i vanlig ordning kommit hem med bilen full utan att jag har en aning om hur det gått till. 8 säckar barkmull, 8 plantor lavendel, tre tomatplantor, en klippmaskin och en gasflaska till streamern.

Funderar på vad jag ska äta, åt några nävar ostkrokar till frukost och drack en liter juice. Är hungrig nu. Har jag köpt något som går att äta? Nej. :confused:

Pallkragar att bygga på ovanpå hyresbolagets nya fina rabatt som jag fått på uteplatsen, så jag når... markduk under, täckbark eller grus att täcka kanterna med mot ogräs... o kryddor, grönsaker att så, står på önskelistan här.
 
Skulle bara testa en parfym. Ser i ögonvrån att NKs vassaste sälj-tant närmar sig. Svetten bryter fram men jag tänker: ”jag vet ju hennes knep så är immun”.
Två minuter senare 🙄

9ACA8138-C0C8-4CD0-895B-0E8575BB5CB3.jpeg
 
Själv har jag fortfarande inte kommit på vad jag ska äta idag. 🙄

Inte jag heller!

Har två alternativ:

1. Lättstekt lax, smörstekt sparris med smörslungande små potatisar och hollandaise. Till det Yarden chardonnay.

2. Kycklinglårfileer i ugn med matlagningsgrädde, vitlök och parmesan. Till detta matig sallad med sugarsnaps och en bordeaux Chateau Quinsac 2014.
 

"PROBLEMET" är att jag har ätit nr 1 VARJE dag en tid nu hahha :rofl:
Men ja det är jävligt gött. Kom på nu att jag ju köpte färska räkor idag på förmiddagen så kan skala dom och slänga på också. Jahopp...

Tillägg: sparris har en viss effekt på urinen. No more details men alltså haha fifan. Kommer inom kort BLI EN SPARRIS tror min kollega :rofl:
 
Inte jag heller!

Har två alternativ:

1. Lättstekt lax, smörstekt sparris med smörslungande små potatisar och hollandaise. Till det Yarden chardonnay.

2. Kycklinglårfileer i ugn med matlagningsgrädde, vitlök och parmesan. Till detta matig sallad med sugarsnaps och en bordeaux Chateau Quinsac 2014.
Du skulle kunna få bjuda mig på vilket som - båda alternativ låter supergoda :d !

I jämförelse är det är knappt jag vågar säga vad vi precis åt till middag..... ;) Hemgjord tacopizza med skivade färdigköttbullar, majs och ost. Med en touch av spiskummin och peppar. Det blev faktiskt rätt gott.... :)
 
Du skulle kunna få bjuda mig på vilket som - båda alternativ låter supergoda :d !

I jämförelse är det är knappt jag vågar säga vad vi precis åt till middag..... ;) Hemgjord tacopizza med skivade färdigköttbullar, majs och ost. Med en touch av spiskummin och peppar. Det blev faktiskt rätt gott.... :)
Hehe jag åt två korvar med pasta och såndär hamburgaredressing till. Det du 🍾🏄‍♀️🏆!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 992
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp