Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härligt mycket regn vi har fått ikväll :) !

Sitter och stör mig på svårigheten att hitta vart en familj som flyttar år 1831. Både i husförhörslängd och utflyttningslängd står det att de flyttar till Västergötland. Tja, det var ju lite lagom begränsat...... O_o
 
Tog några ostkrokar och juice till förrätt, åt fil inatt vid 03 och sen en McMuffin med ägg och bacon på väg till badet vid 09:30 så jag var rätt slut efter en fransk nougat och en påse M fram till mat ikväll. Hittade ingen bostongurka så det blev smörgåsgurka till korven, chilisås och senap. Tyckte det smakade jättekonstigt och hade ingen större aptit men när jag läste på senapen förstod jag iaf varför det smakade som det gjorde. Johnnys senap med mango och habanero! 😂

Orkade inget vin och inga ostkrokar, blandade i lite rom i juicen och gick sen och la mig, hoppas jag kan sova. Har lite ont ikväll. Jag måste sluta bränna mitt eget ljus i bägge ändar, även jag är gammal och borde act my own age. 😬
 
Tog några ostkrokar och juice till förrätt, åt fil inatt vid 03 och sen en McMuffin med ägg och bacon på väg till badet vid 09:30 så jag var rätt slut efter en fransk nougat och en påse M fram till mat ikväll. Hittade ingen bostongurka så det blev smörgåsgurka till korven, chilisås och senap. Tyckte det smakade jättekonstigt och hade ingen större aptit men när jag läste på senapen förstod jag iaf varför det smakade som det gjorde. Johnnys senap med mango och habanero! 😂

Orkade inget vin och inga ostkrokar, blandade i lite rom i juicen och gick sen och la mig, hoppas jag kan sova. Har lite ont ikväll. Jag måste sluta bränna mitt eget ljus i bägge ändar, även jag är gammal och borde act my own age. 😬

Vänta, vänta! Halt, stopp och stanna! Finns det Johnnys senap med mango och habanero?!?!
 
Vänta, vänta! Halt, stopp och stanna! Finns det Johnnys senap med mango och habanero?!?!
Ja, en svart flaska. :) Köpte den för att ha i mina grillmarinader men nu ikväll var jag trött och högg en flaska utan att kolla vad det var.

1587758116206.png
 
Tränat lite och duschat, så skönt.
Ligger och funderar på om jag ska äta något mer nu eller inte
 
Jag tycker att det låter rätt fantastiskt! Jag älskar senap, älskar mango, älskar habanero. Vad kan gå fel?
Går säkert jättebra att göra typ youghurtdipp/dressing med till exempel. Eller marinad elelr glaze som @Mia_R planerat. :)
När jag tänker efter vet jag inte ens riktigt hur habanero smakar. Eller så gör jag det men har glömt 😅
Kanske är supergott vem vet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 987
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp