Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
tenor.gif


Grattis på födelsedagen @Lillgrådis
 
Sliten! 😩

Körde hem efter nattskiftet, vattnade hästarna, släppte ut hundar och höns, gav katterna mat, släppte in hundarna så de fick mat och släppte ut dem igen, la mig och vilade lite, åkte till badhuset och simmade > 1km, stångat mig blodig med ALLA människor som bestämt sig att IDAG var den ultimata dagen att strunta i allt vad avstånd hette och shoppa som om det gällde livet!

Vad jag kom hem med? Kattmat, hundmat, tre chorizo, 5 l juice, 3 l vatten, 1 påse ostkrokar, lite godis, mynta, lime, tomater, hamburgerbröd, 15 kg grillkol, 1 flaska bubbel och rosé. Sen när jag inte såg hoppade det in en massa kryddgrönt, blommor och grönsaksplantor i bilen och de visade sig inte förrän jag parkerat! 😳

Nu har djuren fått mat, jag har kraschat lite på sängen och jag är hungrig. Ostkrokar och vin känns inte sådär lysande efter ett dygn i farten. :cautious:

Planen för helgen är att vaccinera mig mot TBE, få hästarna verkade, gräva ner det kryddgröna, plantera om en massa växter, bygga en stor drivbänk nedanför altanen om grannen har tid att hjälpa mig bära ut sågen ur friggan, plocka skräp på tomten, grilla och vifta på tårna. Om det inte regnar ska jag tvätta och städa lite. Annars så sitter jag inne, kollar film, äter hamburgare, ostkrokar och dricker vin.

Grattis alla som fyllt i veckan och grattis alla som fyller nästa vecka. Höjer ett eller flera glas vin till enbart er ära, inte alls för min skull. 😉
 
A British academic whose new book is about why women are blamed for crimes committed against them has been subjected to thousands of coordinated attacks from alt-right trolls over the last week, culminating in her personal computer being hacked.

https://www.theguardian.com/books/2...wmU0UMHK9JIVkbkUbhlNjvaTmnWsgnPWIcZEFQSK-P_q4



Ja, vad ska man säga. En bok om att kvinnor får skulden när de utsätts för våld och övergrepp - och författaren trakasseras och hotas med övergrepp. Proves the point... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 987
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp