Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fruktansvärt rastlös. Ska hämta hund imorgon.
Jag har saker att göra men får inget gjort. Försöker titta på en serie men tappar tråden.

Borde gå ut och fästa plasten i tunneln ordentligt men har ingen ork eller motivation. (som om det blir lättare att göra senare i helgen när jag har en valp runt fötterna. :banghead: )
 
Deklarationen är inskickad! :banana: (Och jag har suttit i säkert en halvtimme och dubbelkollat alla belopp, innan jag stängde av datorn, trots att jag gjorde det flera gånger innan jag skickade in den också... Ångesthjärna! Dumheter, egentligen. Men nu är det fanimig klart!)
 
Det gör hon (något som slutar på noll dessutom :eek: :D )
Grattis!
46645D31-1221-4DD6-8264-3ABF8A3B47EE.jpeg

(Notera siffran!)
 
Håller med om bilder @tanten 👍
Ja ja. Få se om han fastnar på bild.

Spännande dock att se om intrycket av honom består. Han verkade ju vara absoluta motsatsen till vild. Snarare en eftertänksam enstöring. Men jag kanske får fart på honom. Jag skaffar ju hund för att ha sällskap. Inte för att ha nån som sitter för sig själv och funderar på sitt.
Får jobba med anknytningen. :)
 
Ja ja. Få se om han fastnar på bild.

Spännande dock att se om intrycket av honom består. Han verkade ju vara absoluta motsatsen till vild. Snarare en eftertänksam enstöring. Men jag kanske får fart på honom. Jag skaffar ju hund för att ha sällskap. Inte för att ha nån som sitter för sig själv och funderar på sitt.
Får jobba med anknytningen. :)

Det brukar komma av sig själv rätt fort på dem.

Pappisar brukar knyta starka band till sin människa/flock och vara väldigt sociala. De stalkar en in på toa och överallt. Men vissa är reserverade mot främmande.
När jag hämtade nuvarande kändes det fruktansvärt av slita henne från hennes älskade matte som främling. Hon var verkligen INTE ok med det. Första kvällen ville hon sitta ensam ute i hallen. Det såg så ynkligt ut med den där lilla pyttehunden på 2,5 kg med sina ledsna jätteögon. 💔
Men dagen efter sökte hon lite kontakt och dagen efter det limmade hon sig på mig. Och har fortsatt så. Hon hade aldrig lekt med människor, bara flocken. Men nu leker hon vilt med mig och hyfsat ofta med sambo. Dock inte med främlingar.

En av mina andra fick med sig en filt som jag lade i soffan. Hon hämtade sitt koppel och sina leksaker och lade på filten och satt där med stora ögon. Dagen efter var vi bästisar och livet lekte.

Så brukar många av dem vara. Så det blir nog jättebra!
 
Det brukar komma av sig själv rätt fort på dem.

Pappisar brukar knyta starka band till sin människa/flock och vara väldigt sociala. De stalkar en in på toa och överallt. Men vissa är reserverade mot främmande.
När jag hämtade nuvarande kändes det fruktansvärt av slita henne från hennes älskade matte som främling. Hon var verkligen INTE ok med det. Första kvällen ville hon sitta ensam ute i hallen. Det såg så ynkligt ut med den där lilla pyttehunden på 2,5 kg med sina ledsna jätteögon. 💔
Men dagen efter sökte hon lite kontakt och dagen efter det limmade hon sig på mig. Och har fortsatt så. Hon hade aldrig lekt med människor, bara flocken. Men nu leker hon vilt med mig och hyfsat ofta med sambo. Dock inte med främlingar.

En av mina andra fick med sig en filt som jag lade i soffan. Hon hämtade sitt koppel och sina leksaker och lade på filten och satt där med stora ögon. Dagen efter var vi bästisar och livet lekte.

Så brukar många av dem vara. Så det blir nog jättebra!
DSet blir nog en jättechock för stackaren.
Från en flock om 20 st i samma storlek, till ensamhund och två högdragna katter i huset :)
 
Dagens i-landsproblem: jag vill verkligen ta av mig BH'n men inser att jag inte varit ut med hundarna på kvällsrastning ännu. Störigt som fan. :cautious:
 
Ja ja. Få se om han fastnar på bild.

Spännande dock att se om intrycket av honom består. Han verkade ju vara absoluta motsatsen till vild. Snarare en eftertänksam enstöring. Men jag kanske får fart på honom. Jag skaffar ju hund för att ha sällskap. Inte för att ha nån som sitter för sig själv och funderar på sitt.
Får jobba med anknytningen. :)

Jag är övertygad om att ni blir värsta radarparet! 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 987
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp