Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill vara hemma i Stockholm nu :arghh: ungarna har just börjat. Dessutom låter det som åskan. Kan någon förklara varför man medvetet vill att en bil ska låta så mycket mer än den gör i vanliga fall?

Det kallas för avgastrimning. Dvs man har inte råd att trimma bilen så man lägger på ett avgassystem som låter (det är billigare nämligen). Det ger dock inte fler hästar :D
 
Har slitit som fan hela dagen och har kopiös träningsvärk :up: Vi ät en klassiker till middag, oxfilé med svampsås , rödvinssås, klyftpotatis och rönnbärsgelé. Inte så innovativt med köttet var ypperligt och allt väldigt gott.

Tannat i glasen, Garzon från Uruguay. Samma druva som de slåss med i Madiran :d

Edit: Min typ bättre hälft :D klarade av att dricka vinet trots att det är en fransk druva (han är Italien-nörd) :rofl:
 
Eftersom att man inte får ha en tråd för dumma frågor, kan man ställa några här då? Om ja, vad gör cola/ annan sötad läsk god? Jag har svårt för när det innehåller socker, och sötningsmedel smakar giftigt. Menar inte att det är fel på något vis att tycka om det, undrar bara. :)
 
Man häktad – kopplingar till våldsbejakande högerextremism
En man har häktats vid Nacka tingsrätt. Han är på sannolika skäl misstänkt för stämpling till allmänfarlig ödeläggelse i Nacka utanför Stockholm och för en mordbrand i Sölvesborg.

Mannen greps och anhölls i Stockholmsområdet under tisdagen.

Det misstänkta brottet har kopplingar till våldsbejakande högerextremism, bekräftar nu Säkerhetspolisen.

Just Nacka och Sölversborg känns udda i sammanhanget. Särskilt Sölvesborg är väl inte en plats som borde vara ett mål för den politiska åskådningen mannen tillhör?
 
Jag köpte en sån för några år sedan. Sen när den var slut fanns det inte i någon affär. Paniiik! När jag sedan hittade i en affär något halvår senare förvandlades jag till en sennaps-prepper och storbunkrade. Vi har fortfarande fler flaskor kvar. :laugh:

Jag tänker anta att den fick godkänt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 987
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp