Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du lust att dela med dig av recept? Försöker äta vegetariskt åtminstone en ggr i veckan helst mer,men inspirationen tryter.
Har du lust att dela med dig av recept? Försöker äta vegetariskt åtminstone en ggr i veckan helst mer,men inspirationen tryter.
Tofu? Om man tar en riktigt fast sort brukar den hålla konsistensen bra, man kan även steka dem lite innan de åker i grytan för mer tyggmotstånd. Eller typ soja- eller quornbitar som man lägger i mot slutet så de inte blir läbbiga och sönderkokta. Kikärtor gillar jag också att ha i, de brukar inte bli lika mosiga som bönor.Jag är sugen på en riktigt mustig höstgryta. Ni vet, en sån där som brukar ha grytbitar i sig. Vad kan jag byta ut köttet mot som inte får läbbig konsistens när det kokat ett tag?
Tofu? Om man tar en riktigt fast sort brukar den hålla konsistensen bra, man kan även steka dem lite innan de åker i grytan för mer tyggmotstånd. Eller typ soja- eller quornbitar som man lägger i mot slutet så de inte blir läbbiga och sönderkokta. Kikärtor gillar jag också att ha i, de brukar inte bli lika mosiga som bönor.
Ah, missade att det skulle vara veganskt, sorry, men finns det inte vegansk quorn också? Har inte testat med ouph eller slowcooker så jag är nog inte rätt person att ge råd, men går det inte att låta själva grytan puttra under dagen och sen slänga i oumph/sojabitar med en gång när du kommer hem?Jag tycker tofu har så äcklig konsistens. Åtminstone de sorter jag provat. Superläbbig!
Kikärtsgrytor för vi så ofta, det känns trist och vardagligt vid det här laget..
Quorn är inte veganskt.
Skulle oumph kunna funka? Eller blir det läbbigt?
Vill gärna ha nått som kan stå som långkok i slowcookern när jag är på jobbet, så det blir den där riktigt mustiga smaken.
Ah, missade att det skulle vara veganskt, sorry, men finns det inte vegansk quorn också? Har inte testat med ouph eller slowcooker så jag är nog inte rätt person att ge råd, men går det inte att låta själva grytan puttra under dagen och sen slänga i oumph/sojabitar med en gång när du kommer hem?
Vi försökte oss på zucchinibiffar igår. Det blev gott men snarare zucchinifräs än biffar. Blandade riven zucchini med kryddor och uppblötta chiafrön. Inte en chans att de höll ihop!
Till hade vi potatisräfflor (som fyrkantiga pommes typ) och vitkålssallad. Jättegott! Och mätt blev jag verkligen.
Jag är sugen på en riktigt mustig höstgryta. Ni vet, en sån där som brukar ha grytbitar i sig. Vad kan jag byta ut köttet mot som inte får läbbig konsistens när det kokat ett tag?
Vi försökte oss på zucchinibiffar igår. Det blev gott men snarare zucchinifräs än biffar. Blandade riven zucchini med kryddor och uppblötta chiafrön. Inte en chans att de höll ihop!
Till hade vi potatisräfflor (som fyrkantiga pommes typ) och vitkålssallad. Jättegott! Och mätt blev jag verkligen.
Tipsar!
Zucchinibiffar; 500g zucchini, 2 ägg, 1,25 dl bovete, 0,75 mjölk/grädde/vätska. Riv och salta zucchinin. Blanda resten och låt svälla. Pressa ur zucchinin och blanda med resten. Stek i rikligt med olja (halvfritera)
Sedan beouf borgone på rödbetor, helt jävla underbart!
Jag skulle nog ta i lite maizena eller dylikt för att binda ihop det.