Är det dig man ska gå på dejt med kanske
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att tofu blir gott i tikka masala! Vanlig okryddad tofu som man ser till att vätska ur ordentligt så att den kan suga åt sig smaken av grytan.Jag tänkte att det kanske går bra att fråga er vego-experter här om lite råd?
Jag tycker ICAs tikka masala-sås på glasburk är himla god, och dessutom ett jättesmidigt alternativ när orken tryter på vardagarna och jag måste ha en matlåda till jobbet. Av okänd anledning börjar jag få lite svårt för kyckling om den inte är grillad och tänkte då byta ut den mot något vegetariskt alternativ.
Jag har provat kikärtor och det var helt okej, men tyvärr går det INTE att micra kikärtor, alltså seriöst det blev som små bomber
Så har ni något tips på någon annan "grytbas" jag kan prova? Jag brukar ha ris till men bara ris och "sås" kändes liksom som att det saknade något. Jag tycker inte om varm paprika så det är tyvärr inte ett alternativ. Dessutom vore det bra om det var något lite matigare så man står sig bättre på det
Jag brukar ha halloumi i den. Eller quornbitar.Jag tänkte att det kanske går bra att fråga er vego-experter här om lite råd?
Jag tycker ICAs tikka masala-sås på glasburk är himla god, och dessutom ett jättesmidigt alternativ när orken tryter på vardagarna och jag måste ha en matlåda till jobbet. Av okänd anledning börjar jag få lite svårt för kyckling om den inte är grillad och tänkte då byta ut den mot något vegetariskt alternativ.
Jag har provat kikärtor och det var helt okej, men tyvärr går det INTE att micra kikärtor, alltså seriöst det blev som små bomber
Så har ni något tips på någon annan "grytbas" jag kan prova? Jag brukar ha ris till men bara ris och "sås" kändes liksom som att det saknade något. Jag tycker inte om varm paprika så det är tyvärr inte ett alternativ. Dessutom vore det bra om det var något lite matigare så man står sig bättre på det
Jag tycker att tofu blir gott i tikka masala! Vanlig okryddad tofu som man ser till att vätska ur ordentligt så att den kan suga åt sig smaken av grytan.
Om du är mer inne på nån grönsak eller liknande så kanske aubergine funkar? Eller kidneybönor?
Apetinas paneer passar utmärkt. Eller Tofu, quorn (bitar, strimlor), oumph (finns massa olika men såg att det kommit några bitar som är smaksatta med indiska kryddor), sojabitar, pease strimlor
Tack för svaren!Jag brukar ha halloumi i den. Eller quornbitar.
Quorn har jag för mig är svampbaserat? så det går fetbort, avskyr verkligen all sorts svamp.
Jag har provat quornfärs och tyckte det var vedervärdigt. Fick höra innan att det "inte alls smakar som svamp" men det gjorde detMed risk för att låta som en gnatig förälder, men har du faktiskt provat eller säger du bara 'urk' av princip för att svampprotein är inblandat? För de flesta produkterna är inte svampiga i vare sig smak eller konsistens. Jag har svårt för allt sojabaserat och är grinig med smaker och konsistenser överhuvudtaget, så jag har provat mig igenom många vegoprodukter och Quorn är fortfarande bland de bättre 'substitut' som finns på marknaden imo.
Måste tipsa om den djupfrysta pizzan veganlover! Jag som inte ens gillar pizza tycker den är supergod.
Jag kör på med veganlivet. Det svåraste är en kollega som i princip varje frukost har tusen frågor om vad jag får äta. Häromdagen frågade hon om kaffe verkligen värt okej