Vad betalar du för Privatlektioner?

Sv: Vad betalar du för Privatlektioner?

Jag har en fråga som kanske inte riktigt hör hit, men när vi ändå diskuterar priser:

Varför kostar en hopplektion mer än en dressyrlektion? Det är väl knappast ner ansträngande för en tränare att hålla en hopplektion? Skiljer det något i utbildning, att det är svårare eller dyrare att utbilda sig till tränare inom hoppning?
Har även märkt en sån skillnad inom islandsvärlden,där skiljer det iofs inte så mycket lika ofta. Men det händer ändå att man ser en viss skillnad. Varför?
kanske kostar hopplektionen mer för att instruktören måste släpa bommar o bygga hinder o så...*tror*

För min del är den aktiva tiden. Jag rider fram innan samt skrittar av efter.
Skulle inte vilja betala för att rida fram och skritta av.
det var det jag tänkte också...

Betalar 200 kr för 40 min. Rider varannan vecka för henne och hon är c-tränare.
Sen rider ja för en dressyr domare (högre klasser) 1gång i månaden och då betalar jag 300 kr för 40 min:)

Jag betalar mellan 260 - 310 kr för ca 45min-1timme med reseersättning inkluderat. Det högre beloppet betalar jag när jag rider ensam och det mindre när vi är två stycken. Allt är vitt och jag skulle få kvitton om jag ville men jag har avsagt mig det för det blir så mycket pappersskit i mina lådor i stallet annars...

Min tränare har hippologutbildning bakom sig och tävlar själv på högre nivå (dressyr).

150 kr,för en timme på ridskolan betalar vi här

*KL*

Dressyrtränare (B) 400:- /45min 1-2 ryttare för det priset (dvs 200 om man är 2) .
Dressyrtränare (C-tränare samt domare) 320:- / 60 min. 1-2 ryttare för det priset dv 160:- om man är 2.

Hopptränare (A) 200:- /ekipage. Grupperna skiljer mellan 1-5, om det är många så längre tid. Tiden är inte särskilt exakt.

Hopptränare (C) 160:-/ekipage. Grupper med 2-4. Samma ang tiderna.

Betalar 150 kr för privatlektion som är i ca en timme eller så lång tid man behöver. Jag tränar ca 1 gång i veckan för henne, ibland mer, i dressyr, hoppning och terräng blandat. En skitduktig tränare så jag är helnöjd! Kan läggas till att hon är stallägare där jag är medryttare så hon finns nästan jämt tillgänglig. Mycket skönt!

Det kommer nog bli svårt för mig att hitta någon som tar pengar runt 100-200 lappen.. Jag bor i Göteborg och som jag sa innan så vet jag bara om sådana som tar 500kr per lekt. (vet inte hur länge) och det tycker jag är för mycket helt enkelt..:(

då finns ju alternativet att rida i mindre grupp. det kostar oftast inte mer än 150-200 kr/lektion.

Vill du ha en väldigt kvalificerad tränare, ty licensierad eller räcker det med någon som är duktig och som ger lektioner vid sidan av tex ridskolejobb eller något helt annat jobb?
Brukar gå att hitta folk som inte är så dyra. Hör dig för bland folk du känner, på ridskolor och sätt upp annonser. Du behöver ju inte skriva i annonsen att du inte vill betala mer än tex 250 kronor. Det räcker ju att du säger att du letar tränare och sen kan du ju se vilken som är billigast och prova dig fram till en du trivs bra med.

Dressyr tränaren betalar jag 200 kr för ungefär 1tim
Då åker jag till henne och rider i hennes ridhus.
Hon är inte utbildad men tycker hon är super ändå... Rider MSV i dressyr och det räcker för mig;)

Hopptränaren har jag två som jag pendlat lite imellan
Den ena är outbildad och tar 200 kr för 1 timme privat, rider då hemma hos henne.

Den andra utbildad tar 200 kr i grupp på ungefär 3 -4 och då minst 1 timme går över tiden rätt ofta :D
Hon tar 250 för privat men vet ite hur länge man håller på då... Denna kommer till klubbens anläggning varje vecka och har träningar. Hon tar inge bensinpeng...

Tycker det är bra pris och man får mkt för dom. INgen av tränarna är petiga med tiden utan kan gå över ibland om det uppstår problem för någon och den tar upp lite tid för gruppen eller så.
:bow:

kanske kostar hopplektionen mer för att instruktören måste släpa bommar o bygga hinder o så...*tror*

Alla rider ju dressyr, så dressyr tränarna kan ta mindre för att dom har fler lektioner. Dom flesta hoppar ju oftast bara en gång i veckan, så lärarna som lär ut hoppning får oftast inte lika många lektioner, och måste därför ta mer betalt för att få ihop en hyfsad lön.

jag tar privatlektion, det kostar 20 euro per 60 min, och hon kommer till vårat stall.. inte tvärtom ;)

om jag dessutom delar timmen med ngn annan så att det blir två hästar på banan på samma gång, blir det 10 euro st. vilket jag tycker är väldigt hyfsat pris!(jag har int direkt tids att vila under den timmen även fast jag delar med ngn annan :D )

Senast ändrad:

Jag rider privatlektioner i veckan för en B-tränare som jag betalar 100 kr för 60 min. Verkligen jättebra och jag har lärt min enormt mycket under en termin. Jag tror priset beror på att hon är precis har utbildat sig och inte är sp erfaren men det betydder inte att hon är sämre :)

Sen rider en gång i veckan på min ridskola för min ridlärare där och då betalar jag 150 kr för 70 min brukar det bli. Hon är inte utbildad tränare men är hur duktig som helst och får en att rida mjukt och balanserat.

Alla rider ju dressyr, så dressyr tränarna kan ta mindre för att dom har fler lektioner. Dom flesta hoppar ju oftast bara en gång i veckan, så lärarna som lär ut hoppning får oftast inte lika många lektioner, och måste därför ta mer betalt för att få ihop en hyfsad lön.

Men jag tycker att det verkar tvärtom :D Alla hopptränare jag har tränat för har varit billigare än dressyrtränarna:crazy:

Fast VEM tjänar 520 kronor i TIMMEN före skatt?????

Jag jobbar extra inom vården och där får man ut 97 kronor timmen FÖRE skatt!!!

Så nog fasiken är de dyrt med 520 spänn för en lektion inte direkt krävande för kroppen och ge en lektion som det är att jobba inom vården.

Jag betalar max 300 för en lektion annars får de vara!

Fast det var 520 kr i timmen inklusive resa, då ryker 100 direkt. Då är det 420 kvar FÖRE skatt, sen ska avgifter och moms betalas. Det är vitt!
Med tanke på utbildningsnivån som många tränare har så är det fullt rimligt. Dom har också studielån och en massa ställtid, tex. ska ju redovinsingen skötas utanför lektionstid. Antingen ska man lägga ner tid på det eller betala någon för att göra det, och då måste ju den kostnaden räknas in i priset. Ob-ersättningen måste ju också räknas i i dom 420kronorna.

Om du är dålig på att löneförhandla så betyder det väll inte att ridlärare ska behöva ha dåligt betalt!

Jag tycker 500 för en 45 minuters ibland bara 30 minuters ridlektion är snuskigt dyrt och desutom ska man betala milersättning på detta på kanske 200 kr..
Ska jag betala dessa pengar vill jag rida för en OS ryttare!

Fast den hopptränaren vi betalar 200:-/ekipage och där är 3-4 ekipage med är en os-ryttare (a-tränare).

och den dressyrtränaren som tar 400 för 45 min är vm-ryttare.

Nu tycker inte vi att os/vm är det viktigaste utan att de kan lära ut, kemin funkar och att de är motiverade som styr val av
tränare:idea:

Sen ang priserna. Efterfrågan styr. Dvs det är vad folk vill betala. Vil man nte betala mer än 100 finns det tränare som tar det. Och vill man irda gratis finns det gott om "experter" där också.

jag betalar 20 € alltså ca 200 kr för en timmes lektion

instruktören är ej utbildad till pappers men hon rider själv för Eric Lette och lär ut det som han lärt henne typ hon är jätte duktig på sin sak.

rider då endast dressyr

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 230
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: SwedEmB
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 934
Senast: cewe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 722
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka