Vad betalar du för Privatlektioner?

Sv: Vad betalar du för Privatlektioner?

Min tränare tar 125kr för ca en timma. Han är inte så noga med tiden så oftast blir det mer. Då är vi 2 som rider ihop på varsin unghäst. Efter oss har han lektion för 3 st på mer utbildade hästar. I det ingår ersättning för resor eftersom han kommer hem till oss. Ej utbildad men tävlar på SM nivå och har in- och tillridningsverksamhet.
Jag tycker han är den bästa jag har tränat för, trots att jag har ridit i många år och även för utbildad tränare tidigare.

knapp

tiden ni angivit för era lektioner, är det den sk aktiva tiden? så man skrittar fram/av innan/efter? eller "ingår" det?
Framskrittningen ingår oftast i lektionstiden och ibland avskrittningen. Men nästan lika ofta skrittar jag av själv efter lektionens slut.

Har inte börjat träna en för tränaren.
Men 100-120 kr + banavgift 30kr... vet inte hur lång tid alls. Men runt 1 timme.
Sen beror det givetsvis på hur många vi är.

knapp

tiden ni angivit för era lektioner, är det den sk aktiva tiden? så man skrittar fram/av innan/efter? eller "ingår" det?

Den aktiva tiden, man "får" såklart skritta fram innan om man vill men det är upplagt så att det inte behövs - mycket skritt i början och stegrade krav successivt så uppvärmning blir överflödig.

Fast VEM tjänar 520 kronor i TIMMEN före skatt?????

Jag jobbar extra inom vården och där får man ut 97 kronor timmen FÖRE skatt!!!

Så nog fasiken är de dyrt med 520 spänn för en lektion inte direkt krävande för kroppen och ge en lektion som det är att jobba inom vården.

Jag betalar max 300 för en lektion annars får de vara!

det tillkommer även arbetsgivaravgifter, försäkring osv. det blir inte så väldigt mkt. över när alla skatter och avgifter är betalda.

om du lämnar din bil på verkstad så tar (som ex. en aktoriserad märkes verstad) 1100 kronor timmen av kunden. mekanikern tjänar (på den verstaden) ca. 120 kr/timmen före skatt. företaget betalar sedan arbetsgivaravgift, försäkringar, verstadshyra, värme mm. vinsten blir inte så väldigt stor :angel:

du kostar din arbetsgivare ganska mkt. mer i timmen än vad du får ut, den kostnaden ska ju täckas av den som betalar för ditt jobb.

hänger du med ?

Visst, många jag känner tar ut liknande arvoden, men då är det ju mest inom rätt transparenta verksamheter.
Har inte varit med om att få kvitto av någon jag anlitat i hästvärlden, och ändå skulle en av tränarna ha 1000 kr för 2 ekipage...
Så en som tar 520/tim rätt ned i fickan gör en hyfsad affär.

Min nuvarande tränare tar 150/lektion + reseersättning.

Jo jag vet precis hur de funkar men som egenföretagare utan anställda och med anställda är 2 olika saker..

Om du tar ut 1000 kronor som egen företagare så får du ca 450 ner i fickan.

Då har vi dragit bort skatter mm.

Så hur du än vrider och vänder på de så tjänar denna betydligt bättre än en vårdbiträde.

Vi är villiga att betala olika för olika saker.

Är du villig att betala 1000 spänn för en bukett blommor som tagit floristen 1 timme att göra???

Eller är du villig att betala 1000 kronor för att hovslagaren kommer ut och skor din häst???

Eller är du villig att betala 1000 kronor för att en sitter barnvakt 1 timme åt ditt barn??

Vad är dyrt och vad är billigt???

Jag tycker 500 för en 45 minuters ibland bara 30 minuters ridlektion är snuskigt dyrt och desutom ska man betala milersättning på detta på kanske 200 kr..
Ska jag betala dessa pengar vill jag rida för en OS ryttare!

Och jag har tur då som får dressyrlektionerna gratis och isis lektionerna också mkt billigt!

Visst, många jag känner tar ut liknande arvoden, men då är det ju mest inom rätt transparenta verksamheter.
Har inte varit med om att få kvitto av någon jag anlitat i hästvärlden, och ändå skulle en av tränarna ha 1000 kr för 2 ekipage...
Så en som tar 520/tim rätt ned i fickan gör en hyfsad affär.

Min nuvarande tränare tar 150/lektion + reseersättning.

Detta är också något att tänka på.
Jag har heller ALDRIG någonsin fått kvitto på en ridlektion och inte heller någon av mina ryttarvänner...
Så får är de förfärligt dyrt om de ska ta 500 rakt ner i fickan de kan ju inte påstå att de då vitt tar över 1000 spänn för en lektion?? :crazy:

men även en istruktör kan vara egen företagare och betala avgifter ;) på 500 kr timmen blir det inte många kronor över :angel:

be om kvitto då (fast kostar lektionen sådär 100-200 kr så är det inte rimligt att du får det, då är det garanterat pengarna i fickan direkt) jag har alltid fått kvitto om jag bett om det, fast å andra sidan är det en A -tränare, som redivisar sin verksamhet (svårt att leva på den om allt ska vara svart)

dyrt är det när instruktören inte har lyckats hjlälpa dig och hästen att utvecklas , billigt är det när du tack vare instruktören har nått dagens mål ;)

jag tycker att alla borde få en rimlig lön, även dom som jobbar med hästar och ryttare, för det arbete och den tid som läggs ner.

jag betalar 100 till 200 kr dressyren kostar 100 och hoppningen 200 men ägaren av stallet tränar mig i stallet sen kommer det en tränara och tränar hoppning :D

dressyr tränaren jag rider för nu tar 150 för ca 1 timme, hopptränaren jag tränade för förut tog 200 för ca 1.5 timme..

På ridskolan tar de 500 för 1 pers och 450 för två, men då är det på ridskolans häst/ar.. Ponny kostar 50:- mindre..

500 kr för ca45 min. Tränar för A-tränaren Inga-Maj Bylund!
Tycker att hon e värd varenda krona!
:bump:

Var tränar hon? Min mamma tränade alltid för henne tidigare när hon höll igång med tävlingshästar. Vill gärna "prova på".

Jag betalar 300kr/30 min. Framridning - jogga av ingår inte.

För min del är den aktiva tiden. Jag rider fram innan samt skrittar av efter.
Skulle inte vilja betala för att rida fram och skritta av.

0 kr:D rider för min svägerska

hon brukar ha lektioner för felra ryttare oxå då tar hon typ 120-150 tror jag

KL
OT; Senast jag köpte hämtpizza frågade jag om kvitto, och alla stannade upp och kollade vem i h*lvete jag var...

Jag har en fråga som kanske inte riktigt hör hit, men när vi ändå diskuterar priser:

Varför kostar en hopplektion mer än en dressyrlektion? Det är väl knappast ner ansträngande för en tränare att hålla en hopplektion? Skiljer det något i utbildning, att det är svårare eller dyrare att utbilda sig till tränare inom hoppning?
Har även märkt en sån skillnad inom islandsvärlden,där skiljer det iofs inte så mycket lika ofta. Men det händer ändå att man ser en viss skillnad. Varför?

Oj, 500 kr lät väldigt dyrt.

Mina lektioner för tränare kostar 200-250 kr/40 minuter.

jo, men ska man själv redovisa så behövs ju kvitto ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 230
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: SwedEmB
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 934
Senast: cewe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 722
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka