Vad betalar du för Privatlektioner?

Sv: Vad betalar du för Privatlektioner?

500 kr för ca45 min. Tränar för A-tränaren Inga-Maj Bylund!
Tycker att hon e värd varenda krona!
:bump:

Tränar dressyr varannan vecka, hon tar 200:-/timme, då är det bara jag som rider. Ibland har klubben hoppträning, tror det kostar 120:-/gång så det är inte så farligt. Då är vi oftast 3 st i gruppen.
Förra året red jag för en riktigt bra hopptränare, hon tog 600:-/h + reseersättning men då var vi 3-4 i gruppen som delade på det.

Man får också komma ihåg att det kostar olika beroende på var man bor. Tillexempel har jag har erfarenhet av att det har kostat nästan de dubbla för privatlektioner i trakterna kring till exempel Stockholm eller Göteborg som det gör i nån by i Norrland.

hej,

jag rider på ridskola. och då kostar en timme, med ridskolans häst 450:-. och då rider man i en hel timme.

*KL

Ja, precis som spanglish skriver så beror det på var man bor. josefin_e (ovan) skriver 450kr/1h på ridskolehäst medan hos oss kostar det 145kr/1h. Men då antar jag att hennes ridskola ligger i Göteborg (eller i krokarna iaf) medan vår ligger mitt ute på landsbygden i VG

Här omkring kostar det mellan 100-250kr/lektion (en del har fasta tider 45-60min, medan andra tar den tid som krävs). Då är det både utbildade och icke-utbildade jag tänker på. Så det är inte så stor skillnad, men jag måste nog säga att de "icke-utbildade" tar sig mer tid och engagerar sig mer i eleverna. Medan de utbildade hellre nästan tar tid på sekunden för att inte "slösa" bort sin tid.. Men det är bara min åsikt ;)

glömde skriva att med häromkring menar jag Västerås :P

På min ridskola kostar det 550 kr för 45 min..

*KL*

Jag betalar 420kr för en timma plus 100kr i resa.
Det är inte dyrt! Ridläraren måste ju få en vettig timlön, när man dragit moms och avgifter så är det inte mycket kvar.

För dresyrtränare betalar jag ingenting:banana::banana:
För islandshäst tränare betalar jag 250 kronor för 1 timmes lektion..
Ska träna 2 ggr veckan nu när jag får hem min dam=)

*KL*

Jag betalar 420kr för en timma plus 100kr i resa.
Det är inte dyrt! Ridläraren måste ju få en vettig timlön, när man dragit moms och avgifter så är det inte mycket kvar.

Fast VEM tjänar 520 kronor i TIMMEN före skatt?????

Jag jobbar extra inom vården och där får man ut 97 kronor timmen FÖRE skatt!!!

Så nog fasiken är de dyrt med 520 spänn för en lektion inte direkt krävande för kroppen och ge en lektion som det är att jobba inom vården.

Jag betalar max 300 för en lektion annars får de vara!

jag rider privat med min kontaktperson på ridskola...300:-/gång eftersom vi är 2, annars 350:-....st alltså :)

Min tränare tar 80 kr för en timme om man rider själv och 60 kr/person om man är flera, hon är utbildad. Hon gör det helt enkelt för att hon tycker det är roligt.

Betalar 200 för dressyr lektion, 1 timme. Finns i stallet, är utbildad. Rider och tävlar själv.

Betalar ca 100 för hoppningen, brukar då bli 45 min. Utbildad, varit ryttare själv och tävlat upp till 1,50. Är idag instruktör, banbyggare och hovslagare.

knapp

tiden ni angivit för era lektioner, är det den sk aktiva tiden? så man skrittar fram/av innan/efter? eller "ingår" det?

Här är det faktiskt nästan billigare med privatlektioner än att rida lektion på ridskolan! En lektion på ridskolan kostar 110 kr/gång och då får man också låna häst. Privat om man rider två eller flera blir det 100 kr/gång. Rider man själv är det 150 kr/gång.
Då är det en väldigt duktig och välberyktad tränare"!

Väldigt olika beroende på tränare!

"Vardagstränaren" (ingen riktig ridlärarutbildning vad jag vet men har för mig att hon är utbildad CR-instruktör och har ridit länge för skicklig tränare) 200:-/30 min inkl. reseersättning, blir ibland längre än en halvtimme utan att hon tar extra

För ridskoleinstruktörerna kostar också ca 200:-/45 min exklusive reseersättning (dom tar ganska saftig reseersättning jämfört med privatpersoner så rider man själv blir det dyrt).

För "större" tränare betalar jag upp till strax över 500:-/ 3 min. Men då är de klart värda pengarna! :)

Nu bor jag i liten stad i Norrland, gissar att det blir dyrare om man rider i större stad. Sen kan anläggningsavgift/medlemsavgift tillkomma om man rider på en ridklubb/i ridhus eller för ridlärare från ridklubb.

Här är det faktiskt nästan billigare med privatlektioner än att rida lektion på ridskolan! En lektion på ridskolan kostar 110 kr/gång och då får man också låna häst. Privat om man rider två eller flera blir det 100 kr/gång. Rider man själv är det 150 kr/gång.
Då är det en väldigt duktig och välberyktad tränare"!

Fast det är ju rätt stor skillnad också att rida två och två (eller fler) jämfört med att rida själv. Delad uppmärksamhet, delad yta och kanske klurigt att lägga upp övningar om ekipagen är väldigt olika.

Alla kanske inte behöver så mycket uppmärksamhet ffa om man redan kommit en bit och börjar bli självgående, men jag personligen tycker det blir som att rida en halv lektion om man delar med någon annan, och då blir det samma träning för samma pengar - bara oftare! ;)

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
(även om det säkert skulle stå 30...det var det värsta jag hört....över 500 för 30minuter?! 1000:- TIMMEN?!)

*host* ja, 30 minuter ska det såklart stå! :o

Men ja, saftigt med pengar är det. Eftersom det oftast är på en kurs så man rider 2*30 minuter vilket blir strax över en tusenlapp + uppstallning, ingen teori eller dylikt inbakat. Sen tillkommer ju bensinpengar och transporthyra för min del eftersom det är en bit bort.
Efter att hittills bara ha ridit för tränaren en gång så kan jag säga att tränaren för mig är tillräckligt "attraktiv" för att betala samma pengar för igen! :banana:

jag tränar för olika tränare. min "till vardags" tar 150 kr för privatlektion, de andra tar nog 250 kr o uppåt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 230
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: SwedEmB
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 934
Senast: cewe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 722
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka