Du är inte i position att avgöra några faktum rörande tråden. Att du hävdar att det är faktum visar återigen på din slapphet inför fakta.
Du får gärna räkna och kan då konstatera att jag är en av de som svarat på flest frågor i tråden.
Det spelar inte någon roll hur många frågor du svarat på totalt, det spelar roll huruvida du svarat på de frågor och argument som ifrågasätter din tes på olika sätt. Det undviker du konsekvent att göra. Mätning i frågan blir också helt irrelevant eftersom du inte ställer det i kontrast till hur många frågor som ställts dig eller mig eller någon annan.
Du har högre akademiska studier precis som jag och borde då veta att om du skriver som nedan finns det inte utrymme för några fria tolkningar utan det ska överensstämma med källan. Ditt påstående ska överensstämma med källan annars är det IG rakt av.
Jag har bemött din kritik och förklarat vad jag menade med mitt resonemang och varför jag tolkar den studien som jag gjort. Då har jag också ställt direkta frågor till dig om detta som du inte svarat på. Jag har också konstaterat att det är en tolkningsfråga, och att ingen av oss kan avgöra utan vidare studier. Faktum kvarstår att poängen jag ville göra inte påverkas direkt av hur jag tolkar resultaten i den studien.
"Slapphet inför fakta": Tolkning och argumentation. I de vetenskaper vi diskuterat här, som faller inom ramarna för min akademiska expertis, är osäkerheten så hög att varken du eller jag kan dra direkta slutsatser om förhållandena i stort utifrån någon av de studier som gjorts. Vi kan endast argumentera utifrån dessa studier. Annat hade det varit om vi diskuterade fysik eller kemi, men så fungerar inte de här ytterst komplicerade ämnena. Du, likaväl som jag, kan inte rakt av hävda att människor fungerar på ett eller annat sätt utifrån studier i ämnet eller göra antaganden om varför det skulle vara så. Ja, jag formulerade mig onödigt starkt på en punkt. Jag har förklarat vad jag menade, och att det var en tolkning. Du har inte förklarat alls varför du lagt fram flera högst tvivelaktiga påståenden som fakta, eller ens förklarat hur du tänkt och varför. Du har inte adekvat bemött kritik eller svarat på högst relevanta frågor och ombedjanden att förtydliga vad du menar.
Så, en gång för alla, kan du eller kan du inte tydligt och utförligt förklara på varför du anser att dina åsikter i frågan är fakta? Om du kan det, gör då det. Om du inte gör det måste vi alla anta att du baserar dina åsikter på inget alls, men ändå på ett ytterst bedrövande sätt lägger fram dem som fakta, helt emot vad all vetenskapsteori och metod säger. Vem är det då som är slapp?
Och jag upprepar för säkerhets skull: Mina ifrågasättanden och argument emot ditt hävdande av dina åsikter som fakta faller inte på denna enda punkt du hängt upp dig på. De kan endast falla om du adekvat redogör för varför dina påståenden skulle vara fakta, vilket du konsekvent undviker att göra.