Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja där står klart och tydligt att om du livförsäkrar din hund til 25000 så anser jag att taket ska ligga där.
Det är inte sund försäkringspolycy att "reparera" gods långt över dess egentliga värde.
Vill du ha mer får du väll höja beloppet.
Men lilla vän kan du inte själv se hur korkat du skriver? Först det ena sedan hopar du till det andra. Ingen som helst logik mellan dina påstående. Du blir motbevisad gång på gång. Fakta läggs fram som visar hur fel du har trots det så fortsätter du att ihärdigt påstå felaktiga saker. Livdelen och veterinärdelen har inget med varandra att göra. Är det så svårt att förstå? Vad har du med att göra vad jag lägger mina pengar på? Är du så avundsjuk.ja där står klart och tydligt att om du livförsäkrar din hund til 25000 så anser jag att taket ska ligga där.
Det är inte sund försäkringspolycy att "reparera" gods långt över dess egentliga värde.
Vill du ha mer får du väll höja beloppet.
Sedan står det visst ngt om att det inte är rimligt att lägga 100 000 på veterinär vård inte är rimligt.
och till slut står där ngt om att besluten inte ska tas med känslomässig grund.
En kattägare har förvisso inte strikt ansvar för sin katt (så där misstar sig Peter). Däremot har bilförare ett strikt ansvar, vilket innebär att bilisten kan tvingas att betala skadestånd för eventuell veterinärvård om han eller hon kör på en katt.
Nej inget strikt ansvar det vet jag, det innebär att det blir svårt men inte omöjligt att få skadestånd få skadestånd för skada orsakad av katt.
PL
Men lilla vän kan du inte själv se hur korkat du skriver? Först det ena sedan hopar du till det andra. Ingen som helst logik mellan dina påstående. Du blir motbevisad gång på gång. Fakta läggs fram som visar hur fel du har trots det så fortsätter du att ihärdigt påstå felaktiga saker. Livdelen och veterinärdelen har inget med varandra att göra. Är det så svårt att förstå? Vad har du med att göra vad jag lägger mina pengar på? Är du så avundsjuk.
Suck! Du ger verkligen citatet "I förhållande till hur mycket folk tänker så använder dom hjärnan väldigt lite" en identitet.
Men....vad har du emot om folk vill lägga ut mer på sin hund eller annat djur än vad försäkringen täcker? Det har väl inte du med att göra över huvudtaget? Eller??
Men vad jag vände mig emot var en "oetisk förlänga pinan för mattes skull" behandling.
Nej där är chansen klart större, du eller snarare din trafikförsäkring är skyldig att betala det du skadar med din bil vare sig det är en människa, soptunna, katt eller hund. Är katten död så ersätts livvärdet, om det är noll eller så är det förstås ingen som bryr sig. Är behöver katten vård så ersätts även det enligt länkade HD domar.Och ännu svårare att få till ett skadestånd från ngn för att ha råkat köra ihjäl eller skada en katt, med bilen.
Du får gärna lägga en miljon på din hund om du vill.
Men vad jag vände mig emot var en "oetisk förlänga pinan för mattes skull" behandling.
. Det har ju inget med att oetiskt förlänga pinan om en djurägare väljer att betala mer än vad försäkringen täcker. Även ett mindre dyrt ingrepp kan vara att förlänga pinan. Kostnaden är inte allt.Det är inte sund försäkringspolycy att "reparera" gods långt över dess egentliga värde.
Skitsnack. det finns inte ett rättsfall där en bilist tvingats betala skadestånd för att han kört på en katt, eller, gör mig lycklig, visa på ett, blir alltid glad över att få lära mig ngt.
Nej där är chansen klart större, du eller snarare din trafikförsäkring är skyldig att betala det du skadar med din bil vare sig det är en människa, soptunna, katt eller hund. Är katten död så ersätts livvärdet, om det är noll eller så är det förstås ingen som bryr sig. Är behöver katten vård så ersätts även det enligt länkade HD domar.
PL
Jag skrev inte att det fanns några rättsfall, utan att man kan komma att få betala skadestånd.
Men det är inte samma sak som att en bilist inte skulle tvingas betala skadestånd om han eller hon kör på en katt.
Bilisten har strikt ansvar och finns inga omständigheter som jämkar skadeståndet så ska skadestånd utbetalas. Hur skadeståndet sedan beräknas har vi redan sett i NJA 2001:65.
Men du skrev själv . Det har ju inget med att oetiskt förlänga pinan om en djurägare väljer att betala mer än vad försäkringen täcker. Även ett mindre dyrt ingrepp kan vara att förlänga pinan. Kostnaden är inte allt.
Du hoppar ju än hit än dit i dina meningar och vad du pratar om.