L
lbb
Sv: Vad är egentligen acceptabelt att behandla en hund för?
Naturligtvis låter jag en veterinär göra bedömningen. Jag skrotar ju heller inte bilen om den går dåligt utan tar sakkunning hjälp för att kunna göra en riktig bedömning.
Men när det kommer till avlivningen så gör jag det själv.
Det går betydligt fortare och hunden befinner sig i en för hunden hemvan miljö.
Mindre stress mindre lidande.
En välplacerad hagelskur släcker livslågan fortare en den tid det tar för kroppen att landa på marken efter skottet.
Dyr veterinärvård handlar sällan om att förlänga lidande, tvärtom.
Stora djursjukhuset här är snordyrt. Jämfört med en del mindre ställen som hart öppet kontorstider. Men de har resurser och är öppet dygnet runt. Den kostnaden behöver fås in på något sätt.
Om du sen står med en sjuk eller skadad hund klockan två på natten, vad är bäst ur djurskyddsaspekt att se till att djuret får (dyr) vård eller vänta till måndag morgon?
Jag tvivlar på din förmåga ar kunna bedöma om djuren du såg hade levt färdigt eller ej. Du är inte veterinär.
Naturligtvis låter jag en veterinär göra bedömningen. Jag skrotar ju heller inte bilen om den går dåligt utan tar sakkunning hjälp för att kunna göra en riktig bedömning.
Men när det kommer till avlivningen så gör jag det själv.
Det går betydligt fortare och hunden befinner sig i en för hunden hemvan miljö.
Mindre stress mindre lidande.
En välplacerad hagelskur släcker livslågan fortare en den tid det tar för kroppen att landa på marken efter skottet.