Vad är detta för blomma?

Sv: Vad är detta för blomma?

Det är definitivt en Hoya carnosa, de vita prickarna ska vara där. De ser ut så :laugh:

De gula bladen skulle jag tippa på beror på förmycket sol och för lite vatten (även om de nu ska ha lite vatten)

Hoyor älskar att ducha, så ta och ducha den i duchen så ska du se att den mår bättre sedan. Men ett tips är att vänta med det tills den blommat klart.

Lukten lär man sig helt enkelt att leva med, de luktar mest på kvällen och natten så det var nog smart att flytta ut den ur sovrummet om du inte gillade lukten.

Bah, jag vill också se min Hoya blomma :(
Min står i ett väst-fönster (eller kanske sydväst, inte hundra), och jag är lite osäker på om den verkligen trivs där. Den växer som tusan och är grön och fin, men inga blommor än så länge. Borde jag flytta den till ett söderfönster eller kommer den att blomma så småning om?

Med min första Hoya fick jag vänta 3år innan den blommade!
Så du får helt enkelt vara tålmodig ;)

Säger som jag sa i inlägget ovan, hoyor gillar att ducha så att ducha den då och då skadar inte. Och vem vet det kanske kan få den att blomma.

I vilket vädersträck den står vet jag inte om det spelar så stor roll, jag har hoyor i alla mina fönster och alla blommar glatt :love:

Haha, tålamod - vad är det? :angel:

Jag har duschat den en gång tidigare, men jag kanske borde göra det lite oftare... Hur ofta duschar du dina på ett ungefär?

Jag har inte heller något tålamod, hade gett upp på min när den tillslut en dag stod i full blomm. Hade helt missat knopparna men blommorna gick inte att missa, det luktade (läses stank) i hela huset. :D
De jag skaffat efter denna har snällt blommat nästa på en gång.

Angående duch så får min får bada ungefär en gång varannan månad.

Nu har jag hittat en till blomknopp :bump:

Duchade den i går, tror den mådde bra av det för nu ser den lite gladare ut. Är väldigt stolt över mign fina blomma.

Tänkte försöka sätta upp den på en bättre spalje eller nått för att ge den bättre stöd... men hur i hela friden ska man lyckas trassla ut alla dessa långa stänglar? :confused:

Som jag förstått det får man försiktigt trassla loss den från den tidigare spaljén, men det är bäst att vänta till vintern då blomman har sin viloperiod. Det är iaf det rådet jag fått när jag frågade en blomkunning jobbarkompis.

ah okej... då får jag ävnta ett tag då... måste hitta en stadigare spalje med

Liknande trådar

Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 547
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 676
Senast: hollypolly
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 336
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 884
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar