Vad är det för ras?

Sv: Vad är det för ras?

Hur hög är han?? Ser kanske lite grov ut för greyhound???? Speciellt benena. Så har han ordentligt vinklade bakben som schäfern, men den andra rasen är knappast någon rakvinklad ras?? Det här e bara funderingar så ta inte mej på så stort allvar...:rofl:

Vi spånar ju bara:D Han är ganska vaktig till sättet och reserverad mot främlingar. Det spelar kanske ingen roll... Men schäfer är det ju defenitivt,inte många som tror att det är en blandras faktiskt;)
 
Sv: Vad är det för ras?

Jag kan tänka mig att om man tar en sådan här

jetssomthinginthewayyousmil.jpg


och lägger till en

BERGER_ALLEMAND.jpg


så får man en

6517466.jpg
 
Sv: Vad är det för ras?

Tänkte bara säga att en bekant till mig har en shäfer/labrador och den ser nästan ut som din.
Och min ena granne har också samma blandning, men det är svart och lurvig....
Så det är nog inte helt möjligt att det stämmer iaf !
Det kan variera mycket i färg och form när man blandar.
 
Sv: Vad är det för ras?

hrm. rättning (ska vara: så det är nog inte helt Omöjligt på 3:e raden) ...
 
Sv: Vad är det för ras?

Annars skulle jag absolut tippa på dobermann!!
 
Sv: Vad är det för ras?

Tänkte bara säga att en bekant till mig har en shäfer/labrador och den ser nästan ut som din.
Och min ena granne har också samma blandning, men det är svart och lurvig....
Så det är nog inte helt möjligt att det stämmer iaf !
Det kan variera mycket i färg och form när man blandar.

Kan du inte fråga om du får visa ett kort?
 
Sv: Vad är det för ras?

Dom är gamlingar och vet nog ej vad en dator är...
Men jag kan ta med mig min stenålders digitala nästa gång jag ska dit.
 
Sv: Vad är det för ras?

Han hade lite mer päls men annars så:) sen kan det ju vara en hiskelig massa blandningar, det vet jag ju inte:smirk:
 
Sv: Vad är det för ras?

man ser ganska tydligt att han iaf har schäfer i sig! Jag har en schäfer, dobermann, labrador & rottwieler hemma som liknar honom!
 
Sv: Vad är det för ras?

Hej!!!
Tror inte på Grey hound , både schäfer och grey hound är "höga hundar"..grey hound mer givetvis men skulle ´han vara en blandning mellan de båda borde han ju vara högre än vad han ser ut att vara???!:confused:

Både schäfer och collie har långa "näsor" hehe har en collie själv (bilden) Men collien smalare, hmm ja kanske..annars funderade jag bland annat på border collie , kelpie..ser helt klart ut att vara mest schäfer...syns tydligt..tänkte å en annan lite större ras men minns ej namnet nu...
 
Sv: Vad är det för ras?

:bow: :bow: :bow: Han är min gullegris

Måste tillägga lite--Han är jättesöt och ser exakt ut som min hund på ögonen, samma blick..när hon vill ngt..Hon är blandning schäfer , och border collie..rätt lik din men svart..och lite kortare nos..men det beror ju på vem de får mest av.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 930
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 392
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 210
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp