Stereo
Trådstartare
MopsSöt De är ganska lika ja, men för mig har de helt olika uttryck i ansiktet. Nu är det ju, som du säger, bara en bild att jämföra med, men din hund skriker chihuahua för mig i ögonen och nosen trots att nosen är längre och grövre än en renrasig chihuahua. TS kompis hund har ett mycket öppnare och mildare ansikte och jag tänker nog mer papillon än chihuahua om jag ska ta en liknande ras, men det känns som att hon borde ha mer päls om hon skulle vara tibbe/papillon.
Men som sagt så kan det ju synas mer eller mindre av raserna. Min svarta såg man bara pudeln på hennes hängande öra och att ansiktet var lite längre och mjukare än en renrasig chihuahua. Den bruna la jag in på ett subreddit som handlar om att gissa raser och där gissade flera att det var mops i henne
Visa bifogad fil 130212
Men jag har också tänkt papillon för lilla hunden, tycker också hon ser mer ut som en sån än en chihuahua.
Hittar ingen bra bild på hunden riktigt, har miljooooner bilder... när hon ligger ihoprullad i en boll och är söt, säger ingenting. Hittade denna dock, kanske säger något iaf.