På instaIrländsk setter
@photographerthereseasplund
(internationellt belönad) har flera fantastiska bilder på ett par irländare som jag känner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På instaIrländsk setter
Haha, vilka otippade när du sen kom till korthårig collie (den enda jag håller med om). Skotsk hjorthund kanske är atletisk men jag tycker de ser ut att kunna gå av på mitten typSkotsk hjorthund, riesenschnauzer, strävhårig vorstehoch airedaleterrier är några raser vars utseende jag gillar. Olika men ändå lika - atletiska och skäggiga!
Men jag tycker att korthårscollien är en vacker ras också.
Visa bifogad fil 141002
JA!Gemensamt för i princip alla raser som är uppdelat på arbetande linjer och utställning/sällskap är att de som är avlade för funktion är finare än de som är avlade för utseendet.
Nätta, eleganta hundar med funktionell exteriör utan överdrifter, mjuk halvlång päls och stora snälla ögon.
Settrar av jaktlinjer, jaktcocker, border collie, lagom pälsad sheltie, saluki m.fl. Gemensamt för i princip alla raser som är uppdelat på arbetande linjer och utställning/sällskap är att de som är avlade för funktion är finare än de som är avlade för utseendet.
Sen har jag även något av en guilty pleasure för basset hound och taxar..
Åh... Så fin! Växte upp med en korthårscollie tik sobelSkotsk hjorthund, riesenschnauzer, strävhårig vorstehoch airedaleterrier är några raser vars utseende jag gillar. Olika men ändå lika - atletiska och skäggiga!
Men jag tycker att korthårscollien är en vacker ras också.
Visa bifogad fil 141002