Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick du någon klubba eller klistermärke för att ha varit duktig? :D

Hela familjen vaccinerades mot TBE för några veckor sen och ungarna fick tatueringar för att dom var duktiga. När maken fått sin spruta frågade han om han också fick tatueringar men det fick han inte för han hade redan nog sa hon 😂 Jag fick heller ingen för jag hade nog många redan också tydligen 😂

Funderar även på en covidvaccination, det är ju fjärde sprutan för riskgrupper, visst är det fortfarande fetma som räknas bland riskgrupperna? Då borde ju jag räknas. Vill inte ha covid och bli en massa sjuk än mer!
+ @tornblomma
Verkar vara olika beroende på region. Jag har fetma och fick vänta som alla andra på dos tre. Dos fyra ges (här) nu till de som har problem med immunförsvaret.

Ja kanske!
Nej har du ingen vårdkontakt är det ju svårt för dom att veta om du är riskgrupp. Men du lär ju kunna boka tid och gå dit bara? Min mamma har tagit dos 4 och hon är ingen riskgrupp (dock pensionär).

Jag blev kallad automatiskt pga riskgrupp. Dock har jag tagit fyra doser men anledningen att systemet kallade mig vad att det gått en tid sen fjärde dosen så jag fick en påfyllnadsdos
Jag har detta erbjudande i appen men jag har inte nedsatt immunförsvar.
Det är många som fått det erbjudandet men när de kommit till vaccinationscentraler har de nekats vaccin pga att de inte hörde till den gruppen.
73D372AD-023C-4B44-8DD6-6212E324D1EA.webp

Jag tycker det är väldigt luddigt numera. Var riskgrupp, så fick spruta 1 & 2 lite före andra. Men sen var jag plötsligt inte riskgrupp längre, så jag fick kallelse efter att det gått sex månader sen spruta 2. Enligt vad jag läst ska jag inte ha spruta 4. :crazy:

Jag tycker det är väldigt luddigt numera. Var riskgrupp, så fick spruta 1 & 2 lite före andra. Men sen var jag plötsligt inte riskgrupp längre, så jag fick kallelse efter att det gått sex månader sen spruta 2. Enligt vad jag läst ska jag inte ha spruta 4. :crazy:

Riskgrupperna har ju utvärderats och ändrats i takt med ökande kunskap :-)

Fick min 4e i våras (maj?). Riskgrupp pga nedsatt immunförsvar pga mediciner. Blev kallad till första, där jag direkt fick ny tid för andra.
Tredje och fjärde har jag fått boka själv (fått alla på min VC).

Fick Corona till slut, troligen BA5. Feber i 3 dagar, exakt samma som min respektive. Jag, ovaccinerad, respektive 2 sprutor + haft corona innan. Båda lika sjuka, exakt lika länge.

Fick Corona till slut, troligen BA5. Feber i 3 dagar, exakt samma som min respektive. Jag, ovaccinerad, respektive 2 sprutor + haft corona innan. Båda lika sjuka, exakt lika länge.
Jag förstår inte varför man jämför så. Alla borde väl vid det här laget veta hur olika viruset slår?
Mina barbarn (som smittade oss alla i familjen): Lätt snuva.
Barnbarnens pappa: Symtomfri.
Min dotter, barbarnens mamma: Lite ont i halsen och trött.
Min man: Inga symtom, möjligen lite kliande i halsen.
Min bror: Svårt sjuk, inlagd på sjukhus med blodproppar i lungorna.
Min brors fru: Inga symtom.
Jag: Ganska dålig från början men efterhand allt sämre med påverkan på hjärta, lungor, hjärna, allmäntillstånd osv. Diagnostiserad postcovid som fortfarande 1,5 år senare knappt märkbart har gått mot det positiva hållet.

Vågar man hoppas att man ska kunna få en spruta 4 till hösten? Runt aug - sept så man har maximalt skydd inför hösten. Vad tror ni? De testar ju en ny modifiering av vacciner på människor nu.

Vågar man hoppas att man ska kunna få en spruta 4 till hösten? Runt aug - sept så man har maximalt skydd inför hösten. Vad tror ni? De testar ju en ny modifiering av vacciner på människor nu.
Sist jag hörde, vilket var på radion för ett par dagar sedan, så skulle de börja vaccinera med det "gamla" vaccinet i september eftersom de nya varianterna troligtvis inte skulle ha hunnit bli färdiga?

Jag kommer högst troligt inte ta fler sprutor.
Har tagit två samt haft sjukdomen två gånger. Det får räcka.
Jag tror säkert jag kommer få covid igen, oavsett vaccin eller ej. Och är jag sjuk stannar jag hemma oavsett.
Sen när jag blir äldre kanske det blir fler sprutor. Om det behövs.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kommer inte heller ta sprutorna igen. Feberfrossa i över två dygn, mådde skit i 5 dagar, lymfkörteln i armhålan var så stor att jag inte kunde ha armen neråt överhuvudtaget.

Jag hoppas att jag ska reagera mindre på själva sjukdomen. Av vaccinet har jag mått sämre och sämre för varje gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar