Fick min 3e spruta i måndags. Öm i armen och i tisdags gick jag och la mig 19.15 o sov hela natten . Lite huvudvärk i förrgår och igår. Samma som sist ungefär, eller, då var huvudvärken värre än hittills.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev svullen i armhålan igår, dagen efter 2a sprutan. Samt jättesvullen lymfkörtel vid halsen/nyckelbenet. Som en ping pong boll
Jag har fått erbjudande om dos 4 av covidvaccin. Det är i appen Alltid Öppet, Region Stockholm.
Det står ”för dig med nedsatt immunförsvar”, men jag har inte nedsatt immunförsvar.
Nån mer i Stockholm som fått samma erbjudande trots normalt immunförsvar?
Nä. Mystiskt.Och du är inte 65+?
Nä. Mystiskt.
Jag kan också boka påfyllnadsdos 2 i Alltid öppet. Är inte heller 65+ eller har nedsatt immunförsvar.Jag har fått erbjudande om dos 4 av covidvaccin. Det är i appen Alltid Öppet, Region Stockholm.
Det står ”för dig med nedsatt immunförsvar”, men jag har inte nedsatt immunförsvar.
Nån mer i Stockholm som fått samma erbjudande trots normalt immunförsvar?
Kan vara så att de skickar ut till alla men bara de med nedsatt immunförsvar kan gå vidare i bokningen. Alltså att man får den frågan i hälsodeklarationen. Har du provat klicka dig vidare? Jag gjorde inte det.Jag kan också boka påfyllnadsdos 2 i Alltid öppet. Är inte heller 65+ eller har nedsatt immunförsvar.
Jag har inte heller testat att klicka vidare. Tänker att de som är i riskgrupp ska få möjlighet att ta först.Kan vara så att de skickar ut till alla men bara de med nedsatt immunförsvar kan gå vidare i bokningen. Alltså att man får den frågan i hälsodeklarationen. Har du provat klicka dig vidare? Jag gjorde inte det.
De har knappast register på alla med nedsatt immunförsvar.
Ska nog vänta tills det kommer bättre vaccin mot omikron. Eller så tar jag inte dos 4 alls.
Funderar även på en covidvaccination, det är ju fjärde sprutan för riskgrupper, visst är det fortfarande fetma som räknas bland riskgrupperna? Då borde ju jag räknas. Vill inte ha covid och bli en massa sjuk än mer!
Alltid öppet är väl för stockholmare...?Tror alla kan ta fjärde nu? Är du riskgrupp borde du blivit kallad. Kolla alltid-öppet-appen!
Kolla på 1177. Hos oss står det vilka som ska ta fjärde sprutan. Aningen en viss ålderskategorier i detta fall måste du fyllt 64 år eller om du riskerar att bli allvarligt sjuk.Alltid öppet är väl för stockholmare...?
Jag har inte blivit kallad men ändå har fetma varit en riskgrupp och med tanke på mitt bmi så borde jag definitivt räknas, men ingen har koll på det eftersom deti nte är en diagnos på vc på alla. Med andra ord, vem ska veta att de ska kalla om det inte finns en fetmadiagnos?
Hittade detta:Kolla på 1177. Hos oss står det vilka som ska ta fjärde sprutan. Aningen en viss ålderskategorier i detta fall måste du fyllt 64 år eller om du riskerar att bli allvarligt sjuk.
Min svärfar har tagit fjärde sprutan i våras men han fyllde 65 för en vecka sedan. Min svärmor får vänta hon ska ta fjärde samma med min sambo.
Alltid öppet är väl för stockholmare...?
Jag har inte blivit kallad men ändå har fetma varit en riskgrupp och med tanke på mitt bmi så borde jag definitivt räknas, men ingen har koll på det eftersom deti nte är en diagnos på vc på alla. Med andra ord, vem ska veta att de ska kalla om det inte finns en fetmadiagnos?
Det verkar inte som om stora vaccinationmottagningen vaccinerar utan det är VC, vilket då gör att de sållar mer kanske. Som jag skrev i ett annat inlägg nekades jag vaccin tidigare för att de ansåg att fetma inte är riskgrupp trots att Folkhälsomyndigheten skrivit det. Jag fick sedan via jobbet och har inte brytt mig eftersom det har fungerat där sedan dess, nu skickade jag dit och frågade igen. annars får jag fråga på jobbet.Ja kanske!
Nej har du ingen vårdkontakt är det ju svårt för dom att veta om du är riskgrupp. Men du lär ju kunna boka tid och gå dit bara? Min mamma har tagit dos 4 och hon är ingen riskgrupp (dock pensionär)
Det verkar inte som om stora vaccinationmottagningen vaccinerar utan det är VC, vilket då gör att de sållar mer kanske. Som jag skrev i ett annat inlägg nekades jag vaccin tidigare för att de ansåg att fetma inte är riskgrupp trots att Folkhälsomyndigheten skrivit det. Jag fick sedan via jobbet och har inte brytt mig eftersom det har fungerat där sedan dess, nu skickade jag dit och frågade igen. annars får jag fråga på jobbet.
Beror nog på vilken region man tillhör skulle jag troJag tog covid vaccinet förra veckan då jag loggade in på alltid öppet och fick till min överraskning se att jag hade erbjudande om både fjärde och femte sprutan liggandes. Så jag tolkade det som att jag hade missat det sen tidigare och att de flesta hade redan fått sin fjärde spruta, då jag är 30 och ej i särskild riskgrupp.
För varför skulle jag ha fått erbjudande om ett femte om de inte hade räknat på att det hade gått tillräckligt lång tid sen jag fick erbjudandet om den fjärde..?
Men tydligen inte om jag tolkar folk rätt här?
Jag läste något om att den öppnar till hösten igen, men läste inte så noga vid tillfället. Här känner jag många som vaccinerats vid vc och min egen arbetsplats, en vc, vaccinerar.Låter märkligt. Finns ju vaccinationsmottagningar överallt, även i mindre städer. Känner ingen som vaccinerat sig på vc tror jag.