Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte ens tänkt tanken på att göra det, trots att jag läser på ganska nitiskt så... lite hycklande kanske. :D Hade nog varit annorlunda om jag upplevt något väldigt udda, men vet inte!
På baksidan av mitt vaccinationskort står det om "vanliga biverkningar". Under står det sedan en paragraf om allvarliga biverkningar/biverkningar som håller i sig en längre tid. De ska man antingen själv rapportera in, eller så ska man ta kontakt med sjukvården som rapporterar in dem.

Ont i armen,sovit som en kratta i natt .. Vaknat av att jag frös eller svettades som tusan .. till slut fick jag ställa in fläkten i sovrummet, öppna fönstret och dra på mig dubbla täcken för att ens få sova någon timme. Sov ungefär en timme i taget sen vakna jag .. Lite huvudvärk som sist med men de är jäkligt skönt att jag fått spruta två ändå ✊ Självklart kommer jag fortsätta med mina återgärder jag kört med sedan Corona starta men iaf, de här gör att jag faktiskt nog våga åka ned till mamma i sommar ❤️Får vänta ett par veckor men iaf.

Haha ja funderade på det med
Men innehållet i sprutan såg inte ut som koksalt så
Alla sprutorna innehåller koksaltlösning - det är det man spär ut vaccinet med. Jag betvivlar att det är möjligt att se de aktiva beståndsdelarna. Jag antar man glömde att tillsätta vaccinet i vissa.

Alla sprutorna innehåller koksaltlösning - det är det man spär ut vaccinet med. Jag betvivlar att det är möjligt att se de aktiva beståndsdelarna. Jag antar man glömde att tillsätta vaccinet i vissa.
Jo det vet jag men innehållet var inte klart som koksalt är

Fick andra Pfizern igår före lunch, hade rejält ont i armen igår eftermiddag men nästan inget idag. Känns underligt - inbillar mig att vaccinet inte "tagit" då jag inte märker av det, men så är det väl knappast.....?!?

Fortfarande trött och seg. Haft ont i musklerna hela dagen precis som träningsvärk. Dock värst natten som har då de gjorde ont så fort jag vände mig i sängen. Men hoppas att de börjar släppa nu känns så man kan återgå till de normala aktiva livet igen 😊

Jag har inga bi-verkningar öht (precis som efter första sprutan). Möjligtvis känner jag mig lite förkyld, men ingen smärta, trötthet eller annat. Inte ens ont om jag inte trycker hårt mot stället där jag vaccinerades eller lyfter armen på ett speciellt sätt över huvudet. Har jag också fått koksalt? :idea:

En dum fråga kanske men varför detta behov att trycka på det? 🤔

Det känns ju så gott som alltid där man haft en nål i kroppen. Oavsett om det är för blodprov, vaccin eller en IV. Coronavaccinen lär ju knappast agera annorlunda liksom. 😉

En dum fråga kanske men varför detta behov att trycka på det? 🤔

Det känns ju så gott som alltid där man haft en nål i kroppen. Oavsett om det är för blodprov, vaccin eller en IV. Coronavaccinen lär ju knappast agera annorlunda liksom. 😉
Fast det rådet ges ju annars också, jag får exempelvis ofta blåmärken efter blodprover/droppinfusioner etc. och för att minska det så kan man trycka ett tag efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar