Vabb och föräldraledighet utbruten ur Barnlös slash barnfri i ett samhälle

En


Tänker tex att man jobbar ännu mer för ett jämnställt uttag av föräldraledigheten så att pappor sedan tar ut vabb i samma utsträckning som kvinnor. Mer jämnställd lön så att argumenten "vi har inte råd att pappan är hemma" osv
Ja det är definitivt en del av lösningen på många problem.

Närvarande Pappor är något att arbeta för på alla nivåer.

Jag undrar hur många jagande, seglande, golfande fäder som ligger bakom den frånvarande modern på arbetsplatsen?
 
Man skulle ju önska att någon av dessa barns andra förälder tog ledigt dessa veckor något år så att du kunde få åka till Falsterbo. Alla kan väl inte vara ensamstående utan kontakt med den andra föräldern.
Det har jag funderat på natt. Om mamma måste vara föräldraledig när förskolan stänger i juli varje år, vad gör pappan då?
Jobbar?
När har mamman sin semester då?
I juni?
Vad gör pappan då?
Jobbar?
När har pappan semester och kan ta hand om sitt barn medan förskolan stänger? Varför måste det vara samma förälder år efter år som först får semester och sedan föräldraledigt så att @Ramona tex inte kan gå på Falsterbo?

Har alla barn i Sverige en förälder i livet och en död så att det här inte stämmer? Eller två föräldrar i livet där en jobbar utomlands så att de klart blir undantag? Har inga barn en mamma och pappa som bor och lever ihop mer? Är alla barn undantag numera så att samarbete och hänsyn inte fungerar?
 
Senast ändrad:
Förstår inte hur diskussionen går från "det vore bra om föräldrar inte missbrukar FL för att de inte får semester där de vill ha den" till "JaMeN sKa Vi SluTa FöDa BaRn Då OcH lÄgGa NeR hElA sAmHäLlEt??!!!".

Nyanser, någon?
Nyansen ligger väl också i att vägra låta andras föräldraskap påverka den egna semestern.
De är inte mitt ansvar - typ.

Att vilja ha det bekväma barnfria livet och samtidigt förvänta sig att andra skall ta det omaket för samhällets skull.
Eller hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Odla barn i laboratorium?
 
Förstår inte hur diskussionen går från "det vore bra om föräldrar inte missbrukar FL för att de inte får semester där de vill ha den" till "JaMeN sKa Vi SluTa FöDa BaRn Då OcH lÄgGa NeR hElA sAmHäLlEt??!!!".

Nyanser, någon?
Det komiska var väl också i den där andra tråden att det kom sig ur inlägg där några beskrev att det är tungt med tex vabbande föräldrar eftersom man själv får slita dubbelt då. Ett konstaterande över en jobbig situation- orsak-verkan, helt utan egentlig skuldbeläggande eller utan att kritisera föräldraledighet eller vabb utan man lyfte bara andra sidan av vabbandet...
 
Men det är ju egentligen barnens rättigheter som det handlar om.

Vilka framtida fördelar som dagens generation barn skall tillhandahålla är du villig att avstå ifrån?
Jag är inte säker på att jag förstår vilka framtida fördelar jag är tvungen att avstå om ett av barnens föräldrar åtminstone någon gång kan tänka sig att jobba vecka X så att jag och Ramona får åka till Falsterbo,
 
Nyansen ligger väl också i att vägra låta andras föräldraskap påverka den egna semestern.
De är inte mitt ansvar - typ.

Att vilja ha det bekväma barnfria livet och samtidigt förvänta sig att andra skall ta det omaket för samhällets skull.
Eller hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Odla barn i laboratorium?

Men vilket omak? Vad pratar du ens om? Det är ingen som argumenterat för att föräldrar inte ska få ta semester eller föräldraledigt. Det är inte alls vad diskussionen handlar om och absolut inte vad den handlade om från början, så jag förstår inte varför du ska dra till med sådana halmgubbar.
 
Det har jag funderat på natt. Om mamma måste vara föräldraledig när förskolan stänger i juli varje år, vad gör pappan då?
Jobbar?
När har mamman sin semester då?
I juni?
Vad gör pappan då?
Jobbar?
När har pappan semester och kan ta hand om sitt barn medan förskolan stänger? Varför måste det vara samma förälder år efter år som först får semester och sedan föräldraledigt så att @Ramona tex inte kan gå på Falsterbo?

Har alla barn i Sverige en förälder i livet och en död så att det här inte stämmer? Eller två föräldrar i livet där en jobbar utomlands så att de klart blir undantag? Har inga föräldrar en mamma och pappa som bor och lever ihop mer? Är alla barn undantag numera så att samarbete och hänsyn inte fungerar?
Pappan ägnar sig åt sina fritidsaktiviteter.
Därför måste mamman vara hemma och ta hand om barnen.
Om mamman jobbar så måste ju pappan offra sin ledighet på att vara barnvakt.
Det går ju inte för sig.
 
Jag är inte säker på att jag förstår vilka framtida fördelar jag är tvungen att avstå om ett av barnens föräldrar åtminstone någon gång kan tänka sig att jobba vecka X så att jag och Ramona får åka till Falsterbo,
Ni orsakar två barn som inte blir läkare eftersom de barnen bara får vara hemma med en förälder en vecka istället för båda som annars hela sommaren.
 
Men vilket omak? Vad pratar du ens om? Det är ingen som argumenterat för att föräldrar inte ska få ta semester eller föräldraledigt. Det är inte alls vad diskussionen handlar om och absolut inte vad den handlade om från början, så jag förstår inte varför du ska dra till med sådana halmgubbar.
Det omak som barnlösa tydligen känner inför föräldrar och deras VAB och föräldraledigheter.
 
Pappan ägnar sig åt sina fritidsaktiviteter.
Därför måste mamman vara hemma och ta hand om barnen.
Om mamman jobbar så måste ju pappan offra sin ledighet på att vara barnvakt.
Det går ju inte för sig.
Så överlag knullar pappor till sig barn de inte vill ha och mammor accepterar att bo ihop med män som inte tar hand om sina avkommor?
 
Så överlag knullar pappor till sig barn de inte vill ha och mammor accepterar att bo ihop med män som inte tar hand om sina avkommor?
Ja ungefär så.
Men pappor brukar gilla avkomman när den blir gammal nog att ta med på aktiviteterna som lekkamrat.

Men det är nog slut med det nu.
Kvinnor slutar ju att skaffa barn om de inte är tillräckligt intresserade själva.

(Varför känner du att du behöver använda ett så grovt språk?)
 
Nej fölräldrars total brist på hänsyn och samarbetsvilja what so ever. Det har inget att göra med att de måste vabba eller vara föräldralediga att göra utan allt med att de inte kan kommunicera, visa hänsyn och samarbeta.
Precis som massor av människor.
Skitstövlar är skitstövlar oavsett om de är föräldrar eller inte.
På mina arbetsplatser så sjukskrev de sig om de inte fick som de ville.
 
Nyansen ligger väl också i att vägra låta andras föräldraskap påverka den egna semestern.
De är inte mitt ansvar - typ.

Att vilja ha det bekväma barnfria livet och samtidigt förvänta sig att andra skall ta det omaket för samhällets skull.
Eller hur hade du tänkt att det skulle gå till?
Odla barn i laboratorium?
Jag trodde och hoppades ju nog att föräldrar främst skaffade barn för att de genuint ville ha dem, inte som någon uppoffring för samhället i någon sovjetisk anda :confused:
 
Ja ungefär så.
Men pappor brukar gilla avkomman när den blir gammal nog att ta med på aktiviteterna som lekkamrat.

Men det är nog slut med det nu.
Kvinnor slutar ju att skaffa barn om de inte är tillräckligt intresserade själva.

(Varför känner du att du behöver använda ett så grovt språk?)
Är det sånna män vi har i Sverige är det ju tur att det är slut på det.

Och jag tycker inte man gör något annat om man sitter på en segelbåt, golfar eller vad man nu gör medan mamman får ta hand om avkomman, då är det lust och inte något annat som är inblandat, inget fint. Och en utmärkt beskrivning om vad jag tycker om sådana män. Pappor? Nä.

Para sig, betäcka kanske passar bättre då?
 
Jag trodde och hoppades ju nog att föräldrar främst skaffade barn för att de genuint ville ha dem, inte som någon uppoffring för samhället i någon sovjetisk anda :confused:
Jo man kunde ju hoppas det.
Mest verkar de få barn mer eller mindre överraskande.
Eller för att "det skall vara så".

Men de genuint intresserade är ju å andra sidan noga med att spendera tid med sina barn och ofta leva familjeliv.
De håller nog hårt på de rättigheter som föräldraförsäkringen ger.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 004
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp