Uuuh, artikeln i Expressen.

Gabbi

Trådstartare
Jag vågar inte se filmen eller bilderna, för jag känner mig helt matt redan, bara efter att ha sett deras förstasidan.
Det vänder sig i magen och snurrar i huvudet när jag ser det, och jag vill bara krama och krama min egen hund!

Sv: Uuuh, artikeln i Expressen.

Det jag först och främst tänker med tanke på vad som komma skall är;

FÖRBANNADE RYGGRADSLÖSA JÄVLA IOK SOM GAV OS TILL ETT SÅNT FÖRBANNAT JÄVLA SKITLAND!!! :mad:

Mer klarar jag inte av att tänka utan att börja grina...

Fy!:cry: Det finns så mycket djurplågeri här i världen.
Personligen tycker jag att de kan få äta hund och katt osv om de vill, men hur djuren lever och behandlas innan de blir mat är fruktansvärt, precis som i många debatter om köttindustrin här i Europa...

Ja, jag har svårt att förstå hur de kan få OS. Deras människosyn är ungefär lika vidrig. Vad sägs om tvångsarborter i åttonde månaden?

Att äta hund är helt okey, det stör mig inte alls. Men hur de och andra djur behandlas innan slakt är fullständigt oacceptabelt.

Jag förstår inte. Jag är så otroligt chockad. Alltså.. Hunden de stoppade ner i grytan ser precis ut som mig egen :cry:
Jag måste kräkas.

Läste precis Expressen och tittade på två bilder det fick räcka. :cry:
Kunde inte titta mer.

Varför kan inte alla spelare bojkotta OS.

Hela Kina håller ju på att rensas ut från kreti och pleti för att vara presentabelt till OS.

Fruktansvärt.

Jag klarar inte av att se sånt här, det räcker med foton och att tänka sig resten. Häromåret när bilderna på hundar och katter som flås levande visades, mådde jag urdåligt i veckor efteråt, jag skulle aldrig kunna titta på filmerna!! Finns det protestlistor att skriva på?? Detta är så vidrigt att hela OS borde bojkottas. Hur kan människor bli sådana?!???

Usch så himla hemskt. Jag såg bara första bilderna och det räcker för mig. Inte konstigt att man INTE ser en enda katt eller hund då man är i Kina.:mad: Man tycker att med tillräckligt många protester kunde något hänt, men tyvärr inte.

Ja, jag har svårt att förstå hur de kan få OS. Deras människosyn är ungefär lika vidrig. Vad sägs om tvångsarborter i åttonde månaden?

Att äta hund är helt okey, det stör mig inte alls. Men hur de och andra djur behandlas innan slakt är fullständigt oacceptabelt.

Ja fy fan. Jag tänker inte titta en minut på OS.
:cry:

Jag vågar inte se filmen eller bilderna, för jag känner mig helt matt redan, bara efter att ha sett deras förstasidan.
Det vänder sig i magen och snurrar i huvudet när jag ser det, och jag vill bara krama och krama min egen hund!

Jag tittade på allt nyss... Måste hela tiden kika ner på min loppevalp så att hon fortfarande sover i sin korg .. :crazy:
fyfan .. det finns inte ord för avskyn jag känner för de här människorna!!

Fy sjutton vad hemskt.

Det värsta är väl igentligen att det inte bara är hundar som blir plågade på detta viset.

Om djur ska slaktas så kan de iallafall få dö med värdighet.
Inte behöva vara stressade och rädda sin sista tid i livet.

Vad ledsen schäfer hunden såg ut :cry:

Jag tittade inte heller på bilderna ( varför skulle jag ? )

Jag vet redan vad man får se, men jag vill bespara mig själv mardrömmar ..

Dom behandlar ALLT levande som skit, djur som människor och jag kan INTE för mitt liv förstå hur dom kunde få OS.

Det som är BRA med OS är väl att världens ögon faller på Kina genom den ständiga mediabevakningen !!

Den ligger långt ner på första sidan idag .

Fast jag förstår inte alls varför man vill se/titta på sådant ( nu vet ju inte jag vad du länkar till men antar att det är djurplågeri ?) ?

Jag undviker i största möjliga mån att titta på sådana bilder över huvudtaget.

jag tycker inte heller att det är kul - men jag vill veta vad som försigår ute i världen.. skulle ingen kolla så skulle ju ingen få veta vad som händer - å då skulle dom ju få fortsätta i evigheter men vad nu dom håller på med som ni inte gillar..
det är ju upplysningen som kan göra förändringar. inte att tysta ned vad som försigår.

Senast ändrad:

Jag vet vad som försigår, jag vet att Kina är ett vedervärdigt land om man ser till deras lagar m.m

Jag menar absolut inte att man ska tysta ner, jag skrev ju att mediebevakningen är det som är bra med OS i år.

Men det jag inte förstår är hur man vill kolla på bilderna fast att man VET vad som händer med djur i Kina, varför vill man se om och om igen ?

/ C

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 429
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka