Uuuh, artikeln i Expressen.

Sv: Uuuh, artikeln i Expressen.

för att jag har aldrig sett och jag har ingen aning om vad som försigår i kina. jag vet att de äter tex hund och råtta där - men jag har ingen aning om vad de har för syn på djuren eller deras djurhållning. visst kan jag tänka mig, det kan jag om många länder - men jag vet långt ifrån sanningen. därför vill jag veta. jag vill inte kolla på några bilder - jag vill bara veta vad dom gör.
är jag konstig för det??

Nej men det var en allmän och en generell fråga!

Ta inte åt dig.

Jag förundras ibland bara över hur folk som VET hur det är ändå sitter och plågar sig igenom sådana bilder, av vilken anledning då funderar jag ..

Det var inte en fråga direkt pekat på dig, utan jag är bara nyfiken.

Om jag ska svara för mig själv så orkar jag rakt inte öppna en sån artikel, jag mår alldeles för dåligt. Just denna gick inte att undvika eftersom den låg på förstasidan.

Kina som land faschinerar mig dock väldigt mycket, och jag tycker mer om det sedan jag varit där än vad jag gjorde innan.

Alla djur behandlas inte så här, utan det finns tex mkt sällskapshundar i Beijing som ser nog så välvårdade och älskade ut.

Med detta sagt vill jag också poängtera att jag blir förtvivlad över såna här bilder, och även över mkt jag hör vad gäller människors rättigheter. Det finns mkt grymheter i Kina.

Jo absolut, jag känner till Kina ganska väl ( trots att jag aldrig varit där ) och jag vet att inte alla människor är grymma och att inte alla djur blir plågade.

Det var bara en väldigt nyfiken fråga till dom som väljer att titta på grymheter trots att dom vet vad som pågår.

Men alla är vi väl olika :)

/C

Håller med. Jävlar idioter!! Skulle jag ha en sån där äckelidiot till människa i ena handen och en köttyxa i den andra skulle jag inte tveka en sekund!!!! FY FAN säger jag bara! Åhhhh!! blir så arg! ska aldrig åka till det landet, ska inte titta på OS en enda sekund! :cry::cry::cry:

Gaaah! De måste ju vara psykopater hela bunten! Noll empati i kroppen, fan koka varandra istället!!!:mad::mad:

Kom hem till mig stackars små hundar...

Jag brukar inte titta. Nu gjorde jag det för att jag har hört så mkt om Kinas djurhållning/synsätt på djur, och vill ha enga argument när jag väljer att inte titta på OS och folk frågar varför.

*kl*

Det är väl inte bara hundarna som far illa i det landet. Problemet är så mkt större än så...

Nirak

Ja men självklart är det så, men nu var det inte det tråden handlade om.... ;) men jag håller med dig, det finns mycket i det landet som man tar avstånd ifrån.:cry:

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 429
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka