Utställningstråden 2017

Räcker ju med ett stor-cert och sen två klubbcert och där brukar det ju inte direkt vara konkurrens ;) tror att de dock skulle ändra det där med storcert och klubbcert men vet inte om det redan har hänt?
Ett stort cert är typ skitsvårt i min ras.. :meh: Små cert är ju löjligt enkelt att ta dock. Inte hört något om någon ändring? Berätta?! :D

Ett stort cert är typ skitsvårt i min ras.. :meh: Små cert är ju löjligt enkelt att ta dock. Inte hört något om någon ändring? Berätta?! :D

När Dahlia ställdes i Norge 2014 var det snack om att de skulle ändra i championatreglerna och göra det svårare tror jag. Vet dock inte om de gjort det!
Har du kollat på utställningar som till exempel Ålesund? Många anmälda där? Det ligger så långt upp och avsides så brukar inte vara många anmälda överlag :) Går ju att kolla resultat på dogweb

När Dahlia ställdes i Norge 2014 var det snack om att de skulle ändra i championatreglerna och göra det svårare tror jag. Vet dock inte om de gjort det!
Har du kollat på utställningar som till exempel Ålesund? Många anmälda där? Det ligger så långt upp och avsides så brukar inte vara många anmälda överlag :) Går ju att kolla resultat på dogweb
Det är väl ändrat så att man inte kan samla cert iaf? Fast det kanske inte var det du tänkte på :)

Jag var på stora utställningen (stor certen delas ut där) i Lilleström i november. Så fram till dess har inga förändringar gjorts i alla fall. Kan ju vara något som sker i år kanske men senast i november så hade det inte skett :)

Det är väl ändrat så att man inte kan samla cert iaf? Fast det kanske inte var det du tänkte på :)

Vad menar du med samla? :)
Alltså när Dahlia ställdes räckte det med ett storcert och två vanliga för att bli Norsk champion i alla fall. Om man redan var svensk champion behövde man ett storcert för att bli norsk. Fortfarande samma nu?

Vad menar du med samla? :)
Alltså när Dahlia ställdes räckte det med ett storcert och två vanliga för att bli Norsk champion i alla fall. Om man redan var svensk champion behövde man ett storcert för att bli norsk. Fortfarande samma nu?
Ja så ska det vara.
Här kan man ju ta hur många cert som helst innan hunden är 2, så var det i norge förut också men de har ändrat det. Så när hunden är "fullcertad" får den inga cert, antar att de går vidare då. Om jag fattat det hela rätt!

Det är någon utställning högt om som har få anmälda, kan vara den du nämnde. Dock åker svenska och finnar dit, och deras hundar är inte klara så dom är ju hot.. Plus att det är så jäkla långt :D Men men skitsamma, jag satsar på Finland o Danmark istället :D

Ja så ska det vara.
Här kan man ju ta hur många cert som helst innan hunden är 2, så var det i norge förut också men de har ändrat det. Så när hunden är "fullcertad" får den inga cert, antar att de går vidare då. Om jag fattat det hela rätt!
Håller med. Hoppas Sverige kan ta efter det. Eller junior championat.

Det är någon utställning högt om som har få anmälda, kan vara den du nämnde. Dock åker svenska och finnar dit, och deras hundar är inte klara så dom är ju hot.. Plus att det är så jäkla långt :D Men men skitsamma, jag satsar på Finland o Danmark istället :D
Högt upp vad har jag missat tänkte jag. Sen googla jag, va fanken det är ju söderut :rofl: kolla tromsö istället, det är högt upp :angel:

Pratade med min pudelkompis igår som snart ska iväg till Ungern (tror jag?) för att ställa hund, 4 cert går det att ta under dessa utställningsdagar, om jag hade hojta till lite fanns det ju en chans att haka på men nu är det ju lite försent. :angel:

Fennatrollet är nu anmäld till Strängnäs och Västerås, jag ber till utställningsgudarna att min hund inte leker sjörövarliv inne i ringen. :angel: Varför fick jag den galna hunden? :laugh:
I år blir det "bara" Strängnäs, Västerås, Österbybruk, Norrköping x 4, Köping, Eskilstuna, Gimo och sedan Stockholm x 2 i slutet av året, totalt 11 utställningar så någon av dessa borde ju Fenna kunna kamma hem ett cert i alla fall. :angel: Men såklart ändringar kan ju ske.
Det ultimata(drömmen) vore om hon blev SE UCH detta år så man kan kika lite mer på utställningar utanför Sverige nästa år. :up:

Fennatrollet är nu anmäld till Strängnäs och Västerås, jag ber till utställningsgudarna att min hund inte leker sjörövarliv inne i ringen. :angel: Varför fick jag den galna hunden? :laugh:
I år blir det "bara" Strängnäs, Västerås, Österbybruk, Norrköping x 4, Köping, Eskilstuna, Gimo och sedan Stockholm x 2 i slutet av året, totalt 11 utställningar så någon av dessa borde ju Fenna kunna kamma hem ett cert i alla fall. :angel: Men såklart ändringar kan ju ske.
Det ultimata(drömmen) vore om hon blev SE UCH detta år så man kan kika lite mer på utställningar utanför Sverige nästa år. :up:
Åh, vi kan åka utomlands tillsammans :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka