Stalker är mitt mellannamn!Stalker
Skämt åsido. Men kul att du har koll, älskar er på instagram.
Och tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stalker är mitt mellannamn!Stalker
Skämt åsido. Men kul att du har koll, älskar er på instagram.
Jag har inte ställt på år o dag Och oftast är mina sech innan jag ställer i annat land då har det varit anmälan i öppenklass, och så ödar jag inte pengar på att ställa CH hundar,är ingen bra utställnings människa vill bara ha mitt cert o gå hem.
Även utomlands kan du få cert i championklass om du inte är champion i det landet.
Oftast är det en fördel att ställa i championklass då domaren på förhand vet att hundarna oftast håller bra klass och därmed mer benägna till att ge CK eller ta vidare hunden.
När jag ställt min hund som är norsk champion har jag anmält henne i championklass här. Dock finns också risken att man blir "snuvad" på certet för att domaren redan tror att man är SEUCH och placerar en bakom en junior/unghund/öppen hund. Hände mig en gång, domaren blev snopen och ledsen när jag fick R-certet och utbrast "men är hon inte redan champion?" Jooo men inte i Sverige....
Det lät konstigt att en domare placerar en icke champion innan dig bara för du ställer i championklass, för även om hen placerat dig innan och du nu hade varit champion i det landet går ju certet vidare ändå
Ja, det lät verkligen märkligt. Vad är annars poängen med reservcerten?
Ja men menar att om domaren trott hunden var champion och om den nu varit det då hade ju certet gått direkt till junioren/unghunden och r-certet vidare till nästa..
Ja men menar att om domaren trott hunden var champion och om den nu varit det då hade ju certet gått direkt till junioren/unghunden och r-certet vidare till nästa..
3årHåller på att kolla över alla vaccinationer för Brihanna. Vilka vaccin är det som måste vara färska när man ställer ut, och hur gamla får de vara?
ValpsjukaHåller på att kolla över alla vaccinationer för Brihanna. Vilka vaccin är det som måste vara färska när man ställer ut, och hur gamla får de vara?
Jag och Tinja och ett gäng bruksaussies kommer nog dra ner till Kalmar och ställa ut, för att visa upp den arbetande sidan av rasen
Roligt! Jag måste bara lösa det med bil.Då syns vi nog för jag har anmält Wissla
Vi var på samma utställning som @Emuliiaa idag och Alpina blev BIG1 för andra helgen på raken! Jag fick åka själv idag så tyvärr inga fina bilder.
Ja, verkligen! Hoppas vi springer på varandra i Hässleholm!Så roligt att träffas!