Utställningstråden 2017

Räknas inte att du ger signaler från utsidan av ringen som dubbelhandling? Eller har jag missuppfattat det begreppet?
Jo, på SKK och SBK gör det det. Men på schäferspecialer är det en annan sak. Där visar man aldrig själv utan ägarna springer utanför ringen och de flesta hundar har ett "eget" mekaninsk ljud som man tränat in dem på. Ett jäkla liv är det :D

Idag var det dags för en inoff! :D Hon blev BIR med HP och så vann hon gruppfinalen! Helt galet! :love: :heart

Odwvkae.jpg

Jo, på SKK och SBK gör det det. Men på schäferspecialer är det en annan sak. Där visar man aldrig själv utan ägarna springer utanför ringen och de flesta hundar har ett "eget" mekaninsk ljud som man tränat in dem på. Ett jäkla liv är det :D

Så du ställer bara på schäferspecialer då?
För annars måste du ju träna henne på vanligt sätt också eftersom det inte är tillåtet med dubbelhandling på SKK/SBK-utställningar.

Varför måste man hålla på med dubbelhandling överhuvudtaget?

För annars måste du ju träna henne på vanligt sätt också eftersom det inte är tillåtet med dubbelhandling på SKK/SBK-utställningar.

Årets mål är SSM (schäfermästerskapet) och därför lägger jag krutet på att hon ska veta precis vad som gäller med det upplägget.
Självklart kommer hon tränas på "vanligt sätt" också men schäfer visas ju oftast springandes före sin handler även på SKK och då är specialerna bra träning när man får matte som drivkraft framför.
Imorgon är planen att ha henne mer i fotposition även om det går ut över rörelserna just då.

Det är samma sak med boxer, om än mindre extremt. Om man ställer boxer på "europeiskt" sätt ska den stå med "drag", vilket det är få som kan utan att någon står utanför ringen. Sen tycker jag det för det mesta är snyggt skött, inte en massa viftande eller pipande. Så på boxerspecialer är det vanligast. På SKK utställningar blir det istället vanligare att de ställs top & tail.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024