Utställningstråden 2016

Åh, gillade domarlistan i Vejen... synd bara att det är andra grejer inplanerade den helgen.

Jag är halvladdad inför morgondagens inoffare. Men, jag ser det som såhär. 15 anmälda unghundar (alla raser). Så vinstchansen i stora ringen är ju ändå ok :D

Funderade också på Lidköping,tar ju bara 40 min dit. Men det brukar vara skitdommare på mina raser.
Vi hade skitdomare, men det blev domarbyte. Så då var jag tvungen att anmäla! :D Denna domare har jag aldrig ställt för, men med tanke på vad hon dömt fram tidigare kan hon kaaaanske gilla min hund.. Hon gillar iallafall långa hundar av vad jag har sett, oavsett ras. Du får väl kolla vilka som dömer dina raser ;) När kommer dina hundar till Sverige? :)

Vi hade skitdomare, men det blev domarbyte. Så då var jag tvungen att anmäla! :D Denna domare har jag aldrig ställt för, men med tanke på vad hon dömt fram tidigare kan hon kaaaanske gilla min hund.. Hon gillar iallafall långa hundar av vad jag har sett, oavsett ras. Du får väl kolla vilka som dömer dina raser ;) När kommer dina hundar till Sverige? :)
Hämtar dom på tisdag. Och som vanligt var det skit domare,ska kolla vad det var för domare till Gissa också för det glömde jag,men hon går ju inte samma dag som grupp 9

Här har vi helt ändrat på årets utställningsplaner :p
Valpen är inte gammal nog att ställas förrän rasspecialen 7 maj, då är hon 4mån och en vecka, sen måste hon ju bli 6 mån för vanliga officiella utställningar så hon kan inte ställas på riktigt förrän början av juli... Ska bli en inofficiell i mitten av maj dock.
Så den väldigt vaga planen är väl Borås 2-3 juli, Visby 6-7 augusti, Askersund 13 aug, Norrköping 20 aug, Åland dog show 24-25 sep, Växjö 4 nov, och lilla och stora Stockholm. Strykt alla "onödiga" innan valpen kan vara med Pärla är ju redan seuch så hon behöver ju inte ställas mer egentligen :angel: Men vi får väl se, planerna hinner ju ändra sig, får se vad som krockar med andra aktiviteter dessutom :)

Nån som kan komma på varför jag inte kan anmäla min terrier i jaktklass på skk hemsida? Jag har testat att skriva allt möjligt i merit-rutan men får inte igenom att hon är behörig till cert!

Ha!
Lång dag, men nu är jag hemma. En hund kort, men så är det när man deläger *surar* :)
Kan bara beskriva utställningen som en succé (trots oplacerad Tassa i stora ringen): hon skötte sig kanonsnyggt och bara levererade. O'Shea-kursen gav definitivt utdelning, både på henne och mig :)
Som grädde på moset fick jag visa pappa Jean i öppen klass-stora ringen, han står och går som en klocka och blir BIS-3 av drygt 15 hundar.
Nu är jag peppad på fler utställningar, och hoppas kanske kunna få fram lilla Tass till iaf 2 cert i sommar :) *GLAD*

Och: jag fick brev från FCI igår: Alvas internationella championat är bekräftat :D

Det låter lovande! Det kommer dock vara vår första utställning isf så kommer vara mer än lovligt nervös. :nailbiting:

Min sambo följer med mig, men det enda han gör är att sitta i en stol (Han har en speciell för utställning.) eller så fotar han lite. :laugh: Så jag skulle klara mig fint själv.

Det låter lovande! Det kommer dock vara vår första utställning isf så kommer vara mer än lovligt nervös. :nailbiting:
Min karl följer med mig, precis som @Tonto s har han en stol bara för utställning. Där sover han mest :angel: Han fotar dock inte, det är ingen idé för bilderna blir inte bra och han blir förbannad.
Han brukar bära saker. Det är han bra på! :D Men jag åker själv om han inte är hemma eller inte har lust att hänga på!

Min karl följer med mig, precis som @Tonto s har han en stol bara för utställning. Där sover han mest :angel: Han fotar dock inte, det är ingen idé för bilderna blir inte bra och han blir förbannad.
Han brukar bära saker. Det är han bra på! :D Men jag åker själv om han inte är hemma eller inte har lust att hänga på!
Kommer du till Svenstavik i sommar?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar