Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjar bli äckligt nervös inför vår första utställning.
Vad händer om hunden biter domaren? Hon biter ju inte men hon hälsar gärna med tänderna.
Skulle gärna gått på någon ringträning innan men det verkar inte finnas en enda häromkring just nu.
Någon mer som ska till Falsterbo btw? Tänkte vara med bara för det är just Falsterbo. Även om min fluffis kommer smälta bort i värmen.
Vi tränar varje dag. Förhoppningsvis kan jag hålla henne fokuserad på mig så hon inte lägger så stor vikt vid domaren. De har inte lite större överseende med valpar?I värsta fall åker du ut med en rapportkod A, i bästa fall bryr sig inte domaren alls.
Jag skulle aldrig tillåta att min hund hälsar med tänderna? Du får nog försöka jobba bort det inför utställningen.
Vi tränar varje dag. Förhoppningsvis kan jag hålla henne fokuserad på mig så hon inte lägger så stor vikt vid domaren. De har inte lite större överseende med valpar?
Men det är ingen fara! Får bara försöka distrahera henne när domaren kommer fram så ska det nog gå bra. Ska även be alla vi träffar att de kikar på tänderna så det inte är nån big deal heller.Jo det brukar de ha, men om det till exempel inte går att hantera hunden utan att den biter kommer man ingen vart. De måste kunna gå helt okej (lite studs är såklart ingen fara hos valpar) och bli klämda och kända på samt kunna titta på och undersöka tänderna även om de är små!
En del domare är jättedåliga på att anpassa sig efter hunden och andra har riktigt bra sätt, så himla olika.
Men det är ingen fara! Får bara försöka distrahera henne när domaren kommer fram så ska det nog gå bra. Ska även be alla vi träffar att de kikar på tänderna så det inte är nån big deal heller.
Hon får hålla sig på golvet som tur är.Jättebra! Om ni gör det ofta så kommer hon ju veta vad som gäller och bli trygg i situationen. Nu vet jag inte storlek på hund, men glöm inte träna massor uppe på bord om hon är av mindre ras
Om man har en tik som är liten för rasen vilken klass ska man då välja att anmäla henne till? Minn blir 2 år den 19/7, utställningen är den 2/7. Ska jag välja Unghundsklass 15-24 mån eller Öppenklass fr 15 mån?
Skulle välja unghundsklass. Eller, kanske inte. Beroende på konkurrensen tex, i min ras är konkurrensen ofta större i unghundsklass än öppenklass (alla blir champion typ direkt som dom fyller två år..) så då hade jag kanske valt öppenklass. Men annars hade jag tagit unghund utan tvekan.Om man har en tik som är liten för rasen vilken klass ska man då välja att anmäla henne till? Minn blir 2 år den 19/7, utställningen är den 2/7. Ska jag välja Unghundsklass 15-24 mån eller Öppenklass fr 15 mån?