Utställningstråden 2016

Visst är det kul när man får en kritik som det istortsätt står BIR på, och så är resultatet något helt annat? :grin:
Eller hur! Om det hade stått något som motiverade att man inte fick ck. Då är det ju okej. Men liksom ge inte min hund den finaste kritik han fått och sen inget ck! (han har ju tagit cert med sämre kritik liksom..)

Eller hur! Om det hade stått något som motiverade att man inte fick ck. Då är det ju okej. Men liksom ge inte min hund den finaste kritik han fått och sen inget ck! (han har ju tagit cert med sämre kritik liksom..)
Samma här. Åkte ut på VG med en helt underbar kritik en gång. Den som blev andra bästa hane samma dag fick en mycket sämre kritik! Och certet tog han med typ den sämsta kritik han någonsin fått. Mycket märkligt..

@isafore
Mode.
Någon har missförstått den instruktion som står i rasstandarder och övertolkat den, och sedan går det bra för hunden och alla andra apar efter.
I min standard står det tex (inte ordagrant) att hasorna ska vara vinkelräta mot underlaget. För de flesta griffoner innebär det att de behöver ställa bak bakbenen lite grann. Sedan har det överdrivts å det förskräckligaste och nu ställs många upp som dalmatinern på bilden ovan.

Tror att en del som ställer upp hunden så tror att de "lurar domaren" att hunden har bättre vinklar bak än den har, men...

Suck.
Ja, jag brukar också försöka ställa min hund med lodräta haser. Han är mycket vinklad så det betyder att jag får dra ut honom en bit. Jag förstår grejen när folk som har övervinklade hundar försöker dra ut benen, då kan man ju få haserna lodräta eller få knät att se rakare ut kanske. Men när folk som har hundar med redan knappa vinklar drar ut dom.. Då ser ju bara benen ännu rakare ut?

• Gilla
Reactions: Laa
Ja, jag brukar också försöka ställa min hund med lodräta haser. Han är mycket vinklad så det betyder att jag får dra ut honom en bit. Jag förstår grejen när folk som har övervinklade hundar försöker dra ut benen, då kan man ju få haserna lodräta eller få knät att se rakare ut kanske. Men när folk som har hundar med redan knappa vinklar drar ut dom.. Då ser ju bara benen ännu rakare ut?
Folk förstår inte VARFÖR man ställer bak benen, de ser bara ATT någon gör det, och då är de ju "så man ska göra".

Till helgen är det ju Malmö Internationella! Ska inte ställa där i år utan kommer vara där som åskådare för att kunna titta mer på olika raser osv. Någon som ska dit, antingen som utställare eller åskådare? Några speciella raser ni ska titta extra på?

Till helgen är det ju Malmö Internationella! Ska inte ställa där i år utan kommer vara där som åskådare för att kunna titta mer på olika raser osv. Någon som ska dit, antingen som utställare eller åskådare? Några speciella raser ni ska titta extra på?
Hmm, om jag kan skramla pengar kanske jag kmr o tittar iaf

Vi ska dit, förhoppningvis en kort men framgångsrik visit:D

Jag ska (troligtvis) dit! :D Bara som åskådare men ändå :up: Vill titta extra mycket på storpudel och dobermann!

Ska försöka titta på så mycket som möjligt. Ser någon en lång jäkel med blond hästsvans, randigt pannband och grafitgrå vindjacka får man gärna hälsa :)

Hade gärna åkt till malmö eftersom min uppfödare ska ställa ut. Men min korkade chef har lagt in mig på lördag fast det är min lediga helg. :rage:

Ställer vår whippetvalp på lördag! :)

Ställde tysk tiken i sollentuna, Jättefin kritik, hon har vuxit på sig. Blev ett VG, behöver ringtränas mer så kommer nog resten. Dottern visade henne i barn med hund oxå :love:

Ställde sen laikorna i helgen. Rut i jaktklass fick excellent ck och cert. Placerad som 3e bästa tik. Sen vart det Aira som är syster till min toksnygga underbara hane som tyvärr inte finns kvar. Hon fick oxå excellent med ck i öppenklass! Hon har i princip bara stått själv i hundgård så de va superkul, ringträning för henne så kommer de bli kanon. Hon blev 2a bästa tik.
Ställde även Ruts lillebror som är 1½ år. En ranglig och valpig junior men han fick good. Han kommer växa i kroppen så det kommer garanterat bli bättre för honom med tiden.

Jag ska dit på söndagen och ställa min hovawart tik. Blir troligtvis enda utställningen på ett bra tag då tanken är att hon ska paras på kommande löp.

Jag ska till Malmö. Har dvärgschnauzer p/s och vi går på söndagen. Har med mig en valp som precis blivit 6 månader och ska ställas för första gången och såklart även Fixa som på årets 3 första utställningar lyckats bli BIR två gånger och 2bt en gång. Vi får se hur det går i Malmö, okänd domare för mig.

BIR valp i malmö! :eek::love: väntar på finalerna nu!
IMG_20160319_113611_zpsvsvsehk7.jpg

Grattis @Emuliiaa ! :)

Jag sitter och planerar, planerar och... planerar. Vissa utställningar har jag fått stryka efter att domaren presenterats, men hittade också domarbyte på en utställning som gjorde att jag anmäler dit. Längtar tills valpen blir 9 mån! I höst/vinter ska vi "utomlands" en del, dvs finland och danmark ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar