Utställningstråden 2016

Har en Hovawarttik på 6 månader som ska på sin första utställning på lördag! Jag har varit åskådare på utställning två ggr i mitt liv thats it! Så vi är nybörjare båda två och ser det mest som ett prova på tillfälle :D

Hennes första officiella är planerad till 28 maj och det blir nog en till inofficiell i början av maj :)

Då var utställningsdebuten gjord! Hon fick hp och blev bir valp (enda hoffevalpen) och i gruppfinalen blev hon 3a av 8a valpar! Kanonkritik! :love:

Har precis anmält oss till årets första, inoff i Mantorp som uppvärmning för både hund och matte. Nu blir det träning på bord tills dess, det är tydligen läskigt så han kryper ihop lite.

Fler som anmält dit?
Tyckte egentligen att det var lite väl saftigt med 225kr för en inoff men har inte hittat något annat i närheten än.

Har precis anmält oss till årets första, inoff i Mantorp som uppvärmning för både hund och matte. Nu blir det träning på bord tills dess, det är tydligen läskigt så han kryper ihop lite.

Fler som anmält dit?
Tyckte egentligen att det var lite väl saftigt med 225kr för en inoff men har inte hittat något annat i närheten än.

Hade velat åka, men har inget att åka med - inte alltid lätt att få plats i annans bil med 3 hund även om dom är relativt små :D Skulle varit bra träning för valpuschlingen. Hon älskar bord, men däremot inte människor lika mycket !

Ni som ställer mycket, badar och schamponerar ni inför varje utställning?

Vi badade inför Hässleholm för två veckor sedan, på lördag ställer vi igen och även lördagen 1v efter det. Det blir ju väldigt täta schamponeringar om vi gör det inför varje, vilket inte är så bra väl?

Eller? Ge mig råd :D

Vi badade inför Hässleholm för två veckor sedan, på lördag ställer vi igen och även lördagen 1v efter det. Det blir ju väldigt täta schamponeringar om vi gör det inför varje, vilket inte är så bra väl?

Lasse badar cirka en gång i halvåret. :D

Jag schamponerar typ två gånger innan varje utställning :o

Jag har aldrig varit något fan av schamponering och är fortfarande inte. Min andra hund schamponeras nästan aldrig. Däremot verkar det inte som dalmatinern tar någon direkt skada. Använder balsam för att återfukta. Dock fryser han ju lätt, kanske beror på schamponeringen.

Nä. Tycker inte att vovves päls blir så bra när han badas ofta. Han behöver dessutom typ en vecka för att den ska lägga sig och inte vara så flygig efter att han badats.
Nu rullar han sig i skit lite nu och då :rage: Så de senaste gångerna har han blivit badad därför.

Schamponerar och fönar skägg och benhår inför varje utställning på morgonen. Helbadar inte samma dag då pälsen kan bli för mjuk (strävhårig ras).

Nu har jag bestämt att jag ska ställa Dahlia i Leksand. Tänkte satsa på att tävla Rallylydnad dagen efter då jag hittade en tävling i Lindesberg som bara blir en mindre omväg.
Tror det kan bli kul, hittade ett jättefint vandrarhem i Leksand och ett i närheten av Kopparberg med sjö inpå knuten.
Hoppas bara att det inte är en av mina jobbhelger :)

Jag hoppas valpen får lite färg på sin snok, så jag kan visa henne åtminstone två gånger i sommar. Vete tusan varför hon tappade färg under uppväxten, då hon är så pigmenterad för övrigt - men hopas på att vårsolen ska göra lite jobb där :)

Hp, Bir, Big, Bis 2 i valpklass 6-9 mån!
IMG_20160312_173519_zpshiwc7q2p.jpg

Nu har jag bestämt att jag ska ställa Dahlia i Leksand. Tänkte satsa på att tävla Rallylydnad dagen efter då jag hittade en tävling i Lindesberg som bara blir en mindre omväg.
Tror det kan bli kul, hittade ett jättefint vandrarhem i Leksand och ett i närheten av Kopparberg med sjö inpå knuten.
Hoppas bara att det inte är en av mina jobbhelger :)

Ja, äntligen ngn som kommer hit :D Har visserligen flyttat från Leksand då, men bara till Falun och tänkte spana in potentiella raser där.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar