Utställningstråden 2016

3e8879acb5-DBeingWicked-2y-1-web2.JPG
Det där är ju Kinzi! :eek::love:

Någon som ställer Aussie här? Eller någon annan som har samma problem; Hur får ni bort virvlarna i pälsen? :eek:

t_by_tontorollostorm-d9rk3gq.jpg

46124_457893197603685_860714541_n.jpg

Denna är övertecknad. Fullt tillåtet att ställa ut, men man åker ut lika fort som man går in.

a14cfdf14f-DalnewsHatosHolly-5m-5.JPG

Denna är ganska tungt tecknad, men inte övertecknad. Vissa domare skickar ut denna hund, vissa domare ser typen framför teckningen och då går det bra för denna.

60.jpg

Denna är perfekt tecknad, dock önskas bättre tecknade öron om man ska vara petig.

3e8879acb5-DBeingWicked-2y-1-web2.JPG

Denna är snålt tecknad. Vissa domare vill att hundarna ska se ut såhär, och bryr sig väldigt mycket om teckningen. Denna har också "ticks", dvs de pyttesmå prickarna. Det är inte önskvärt. Denna har bra tecknade öron.

1531804_1097435736958053_8217274475959641917_n.jpg

Här är en som har lite dålig svärta, prickarna är lite diffusa i kanterna och lite ljusa, ser nästan ut som blyerts typ. I övrigt bra tecknad.

12654380_10205469528245371_61584439091356010_n.jpg

Och här är min bastard. Lagom tecknad enligt mig. Har fått höra en gång att han är för tungt tecknad. Min nya valp är dock mer tecknad..

Wow, vilken vetenskap det är för några prickar, hahah.
Men jag tyckte alla var fina förutom den som var över och undertecknad.
Men din går bra på utställning eller hur?

Kan dom få nya prickar med tiden?

Åååhh vaaaalp! Du måste visa bild. :D

Wow, vilken vetenskap det är för några prickar, hahah.
Men jag tyckte alla var fina förutom den som var över och undertecknad.
Men din går bra på utställning eller hur?

Kan dom få nya prickar med tiden?

Åååhh vaaaalp! Du måste visa bild. :D
Jaa det är ett rent helvete skulle jag vilja säga ;) Det är ju såååå drygt med fint typade hundar som blir övertecknade, tex.
Prickar kan komma med åren ja, men mest små prickar som varken gör till eller från egentligen.

Bra och bra, allt är väl relativt. Han får oftast exc men det har varit lite snålt med CK.. Men han är inte utställd jättemycket heller.

Haha okejdå! Postar en bild här så fort jag satt mig vid datorn. Är så krångligt via mobil :angel:

Föna hunden torr med borste, sen på med fuktig handduk på utställningsplatsen.

Borsta pälsen nedåt då? Gör det något om det blir mittbena på ryggen? :nailbiting: Fönar gör jag, men då blir han så jäkla fluffig tycker jag, pälsen står rakt ut! Men det kanske den ska göra.

Kan inte bestämma mig om jag ska ställa i Laholm i mars.. Santo behöver all träning han kan få men vet inte om det är att kasta pengarna i sjön.. 1,5h dit, frusen whippetvalp i ett kallt ridhus hmmm..

Jag är ju så mycket nybörjare man kan bli med två utställningar i cvt. så det här kan tyckas som en ointelligent fråga bland er proffs :p

När det blir för få excellenta hundar så hänger verygoodhundarna med till konkurrensen.
Men: finns det VGhundar som vinner över excellenthundar där?
Och hur kommer det sig isåfall?
:o

Jag är ju så mycket nybörjare man kan bli med två utställningar i cvt. så det här kan tyckas som en ointelligent fråga bland er proffs :p

När det blir för få excellenta hundar så hänger verygoodhundarna med till konkurrensen.
Jag är inte heller så erfaren men det ska väl inte kunna hända att very good hunden vinner över exc hundar.
Vi var tex 2 exc hundar och många vg hundar i juniorklassen när jag ställde min hund i sthlm. Då visste ju jag med vg hund att vi "slogs" om tredje och fjärde platsen i klassen.

Det händer men hör inte till vanligheterna. Kan bero på att en excellent hund blir halt till konkurrensen eller att en VG hund visade sig dåligt i den individuella bedömningen för att sen visa upp sig till fullo medan excellent hunden visar sig sämre.

Det händer men hör inte till vanligheterna. Kan bero på att en excellent hund blir halt till konkurrensen eller att en VG hund visade sig dåligt i den individuella bedömningen för att sen visa upp sig till fullo medan excellent hunden visar sig sämre.
FÅR domarna göra så? Den enda gången jag gått in som VG-hund mot 2 exc-hundar så fick jag inte ens vara med och springa och visa min hund igen. Jag blev placerad i ett hörn och fick snällt vänta på att exc-hundarna slogs om 1:a och 2:a.

Var på en inoff i stan idag. Anmälde mig för att det ändå var "hemma", min kompis skulle träna sin hund och det var trots allt en riktig domare. Det var roligt, fick en bra kritik och blev BIM mot en tik som är champion i flera länder samt har vinnartitlar (dessutom farmor till min valp ;) ). Mycket nöjd, hade aldrig ens tänkt tanken att vi skulle vinna över den hunden. Men domaren sa att det var två jämnlika hundar men att hanen blev BIM pga något för mycket halsskinn. Den jämförelsen lever vi länge på!! På väg ut mötte vi en jättegullig tjej som frågade var han kom ifrån och att han borde ha vunnit. Även tik-ägaren kom fram och sa att hon trodde att min hund skulle vinna. Han är fin min prins :heart Han visade sig såååå bra idag! Sååå nöjd! :heart

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar