Det där är ju Kinzi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där är ju Kinzi!
Haha ja nu när du säger det så Jag trodde det var en annan hund från samma kennel men annan kull. Men den har ju snopp, det har inte hunden på bilden såg jag nuDet där är ju Kinzi!
Denna är övertecknad. Fullt tillåtet att ställa ut, men man åker ut lika fort som man går in.
Denna är ganska tungt tecknad, men inte övertecknad. Vissa domare skickar ut denna hund, vissa domare ser typen framför teckningen och då går det bra för denna.
Denna är perfekt tecknad, dock önskas bättre tecknade öron om man ska vara petig.
Denna är snålt tecknad. Vissa domare vill att hundarna ska se ut såhär, och bryr sig väldigt mycket om teckningen. Denna har också "ticks", dvs de pyttesmå prickarna. Det är inte önskvärt. Denna har bra tecknade öron.
Här är en som har lite dålig svärta, prickarna är lite diffusa i kanterna och lite ljusa, ser nästan ut som blyerts typ. I övrigt bra tecknad.
Och här är min bastard. Lagom tecknad enligt mig. Har fått höra en gång att han är för tungt tecknad. Min nya valp är dock mer tecknad..
Någon som ställer Aussie här? Eller någon annan som har samma problem; Hur får ni bort virvlarna i pälsen?
Jaa det är ett rent helvete skulle jag vilja säga Det är ju såååå drygt med fint typade hundar som blir övertecknade, tex.Wow, vilken vetenskap det är för några prickar, hahah.
Men jag tyckte alla var fina förutom den som var över och undertecknad.
Men din går bra på utställning eller hur?
Kan dom få nya prickar med tiden?
Åååhh vaaaalp! Du måste visa bild.
Men lääääägg av vad söt!!!Okej, får jag lov och presentera den nya bukehunden, på @Nikkis begäran Förhoppningsvis en blivande stjärna som jag hoppas på att få skryta mycket om i denna tråd
6 veckor på bilderna.
Men lääääägg av vad söt!!!
Tik va? När får ni hem henne? Vad ska hon heta?
Okej, får jag lov och presentera den nya bukehunden, på @Nikkis begäran Förhoppningsvis en blivande stjärna som jag hoppas på att få skryta mycket om i denna tråd
6 veckor på bilderna.
Men jisses frambenen!
Föna hunden torr med borste, sen på med fuktig handduk på utställningsplatsen.
Det roligaste var ju att man typ kunde se på handlern vilken hund han/hon harDetta tyckte jag var lite roligt De har redigerat bort hundarna från Westminster Dog Show. Ser ju himla lustigt ut faktiskt Spola till 0.47;
Jag är inte heller så erfaren men det ska väl inte kunna hända att very good hunden vinner över exc hundar.Jag är ju så mycket nybörjare man kan bli med två utställningar i cvt. så det här kan tyckas som en ointelligent fråga bland er proffs
När det blir för få excellenta hundar så hänger verygoodhundarna med till konkurrensen.
Men: finns det VGhundar som vinner över excellenthundar där?
Och hur kommer det sig isåfall?
Jag är ju så mycket nybörjare man kan bli med två utställningar i cvt. så det här kan tyckas som en ointelligent fråga bland er proffs
När det blir för få excellenta hundar så hänger verygoodhundarna med till konkurrensen.
Men: finns det VGhundar som vinner över excellenthundar där?
Och hur kommer det sig isåfall?
FÅR domarna göra så? Den enda gången jag gått in som VG-hund mot 2 exc-hundar så fick jag inte ens vara med och springa och visa min hund igen. Jag blev placerad i ett hörn och fick snällt vänta på att exc-hundarna slogs om 1:a och 2:a.Det händer men hör inte till vanligheterna. Kan bero på att en excellent hund blir halt till konkurrensen eller att en VG hund visade sig dåligt i den individuella bedömningen för att sen visa upp sig till fullo medan excellent hunden visar sig sämre.