Utställningstråden 2016

Nu börjar jag få ordentliga fjärilar i magen!! Debuten är redan om 1v :eek: det som oroar mig mest är att han försöker krypa ur skinnet uppe på bordet (förknippar det med alla vet. besök som gjorts på sistone).. Om vi säger att vi är nummer 2 i vår grupp, får jag ta upp honom på bordet då så fort ettan gått ner och visar runt i ringen?

FÅR domarna göra så? Den enda gången jag gått in som VG-hund mot 2 exc-hundar så fick jag inte ens vara med och springa och visa min hund igen. Jag blev placerad i ett hörn och fick snällt vänta på att exc-hundarna slogs om 1:a och 2:a.

Jag har varit med om att domare har gjort det. Inte i min ras men i bekantas. De gånger det har varit VG hundar med har ringsekreteraren ställt upp oss i nummerordning så har domaren fått placera oss så som den vill. Oftast har det sprungits ett varv eller två innan domaren ändrat positioner.

Ställde Ultima på en inoff igår i Vindeln och det är första gången som jag vinner över en annan hund med min hund och blir BIR :D:bump:
Här kommer kritiken:
2016-02-20_110542_56c997ca2a6b2211f7b5d238.jpg

En någon månad gammal bild på Ultima :)
12669922_10153457969619895_688252394_o_56bdf71c2a6b2218d68e49db.jpg

Satt precis på SKK och kollade på Jackies resultat och det har smugits in ett CERT där. Hon har ju alltid gått öppen klass och med specialtecken S. Vad göra?
Inte för att det ser illa ut med ett CERT men hon har ju inga meriter (ÄN!!) .

Satt precis på SKK och kollade på Jackies resultat och det har smugits in ett CERT där. Hon har ju alltid gått öppen klass och med specialtecken S. Vad göra?
Inte för att det ser illa ut med ett CERT men hon har ju inga meriter (ÄN!!) .
Man kan maila SKK eller klubben som hade utställningen och be de rätta till det.
Vet att en kompis gjorde detta då hennes hund fick cert en sedan stod certet på en annan hund. Tror det var länsklubben som arrangerade utställningen som hon kontaktade.

Man kan maila SKK eller klubben som hade utställningen och be de rätta till det.
Vet att en kompis gjorde detta då hennes hund fick cert en sedan stod certet på en annan hund. Tror det var länsklubben som arrangerade utställningen som hon kontaktade.

Ja, det vore ju tråkigt om hon "tagit" någon annans cert. Nu tror jag iofs att hon var ensamt lurv där men ändå.

Nu börjar jag få ordentliga fjärilar i magen!! Debuten är redan om 1v :eek: det som oroar mig mest är att han försöker krypa ur skinnet uppe på bordet (förknippar det med alla vet. besök som gjorts på sistone).. Om vi säger att vi är nummer 2 i vår grupp, får jag ta upp honom på bordet då så fort ettan gått ner och visar runt i ringen?

Ja du får ta upp på bordet direkt, så länge inte står så pass dumt att det skymmer sikten för domaren. Tänk också på att du ställer upp hunden åt rätt håll och att du inte själv står på fel sida av bordet och skymmer sikten för domaren så att den inte ser din hund. Tänk: Jag - bordet med hund - domaren

Det är alltid bra att ställa upp så tidigt som möjligt så hinner du förbereda din hund och ställa upp den så att den står som finast när domaren kommer. Många glömmer det och börjar fippla när domaren redan börjat titta...

Har en Hovawarttik på 6 månader som ska på sin första utställning på lördag! Jag har varit åskådare på utställning två ggr i mitt liv thats it! Så vi är nybörjare båda två och ser det mest som ett prova på tillfälle :D

Hennes första officiella är planerad till 28 maj och det blir nog en till inofficiell i början av maj :)

Aha, trodde dom kunde få cert ändå men inget championat förrän övrig merit är fixad :) är inte så insatt i dom raserna :o
För vår del krävs en jaktmerit först, ett pris på jaktprov oavsett valör. Då kan vi plocka cert, för att bli SeUCH krävs ett förstapris i öppenklass på jaktprov. Långt ifrån alla hundar har kapacitet till förstapris, så det är en fin merit inom vår ras att få utställningschampionat.

Anmälde till Laholm idag ändå :angel: även om han kommer frysa ihjäl och förmodligen inte visa sig bra alls är det ändå bra träning.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar