Kopierat från SKKs hemsida:Sufficient för vad
Sufficient (godtagbar)
Hund som motsvarar rasens standard men som inte har rasens alla karaktärsdrag eller har bristande fysisk kondition.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kopierat från SKKs hemsida:Sufficient för vad
Jo men det känns väldigt fel med den hunden på bildenKopierat från SKKs hemsida:
Sufficient (godtagbar)
Hund som motsvarar rasens standard men som inte har rasens alla karaktärsdrag eller har bristande fysisk kondition.
För att; "Den vänstra nedre hörntanden har ett stort problem pga den smala underkäken" .Sufficient för vad
Förlåt men, haha va?Om jag ska gissa bara på bilderna,så tror jag höjden.
För att;"Den vänstra nedre tanden har ett stort problem pga den smala underkäken" .
Hon är lite trång på den sidan, men problem har hon inte och hon har ett för rasen korrekt bett och det felet är INTE värt ett suff i proportion till hennes övriga kvalitéer.
Men söndagens domare drog ner på allas tänder, och märkligt nog så hade alla bullar problem med just den vänstra tanden.
Vem var domaren?För att; "Den vänstra nedre hörntanden har ett stort problem pga den smala underkäken" .
Hon är lite trång på den sidan, men problem har hon inte och hon har ett för rasen korrekt bett och det felet är INTE värt ett suff i proportion till hennes övriga kvalitéer.
Men söndagens domare drog ner på allas tänder, och märkligt nog så hade alla bullar problem med just den vänstra tanden.
Jag såg ju bara utsidan och jag tycker hon är snygg,så jag var tvungen att gissa på något.Förlåt men, haha va?
Men nej det är fel.
Hahaha jag vet faktiskt inte vilken ras han själv pysslar med, men Finnarna är ökända för att gå på tänder. Jag hade köpt det om hunden hade haft inverted canines, ett problem som rasen faktiskt har.En kvalificerad gissning är att den domaren själv fött upp hundar med tandproblem, det brukar vara felen från egen uppfödning dom är nitiska på i ringen
Johan Juslin dömde söndagen och Hans Rosenberg(?) på lördagen.Vem var domaren?
Där snackar vi julgris i alla bemärkelser,blääääJohan Juslin dömde söndagen och Hans Rosenberg(?) på lördagen.
Hahah ja asså hon är förvisso mätt till 37 cm, rasen bör vara 35,5 cm. Men hennes stl har aldrig varit ett problem, snarare tvärtom.
Bilden är från Tvååker i somras där Vega BIR:ade mot bland annat denna junior mastodonten.
Heheh ja ibland så undrar man faktiskt. En multich.hane som också ställdes den dagen åkte ju ut mot denna, den hannen och Vega är väldigt lika varandra (även han en tricolor), han har rent av bättre rygg och förbröst än Vega och är i samma stl. Så när han åkte så tänkte jag att vi lär också göra det, men inte då. Men men, jag klagar inte, haha.Där snackar vi julgris i alla bemärkelser,blääää
Var det Johan Juslin som gav er Sufficient? Han dömde ganska konstigt i vår ring också, på Söndagen. Min hund fick certet så jag är nöjd Men en hund som blev 3a bästa hane för samma domare på Åland fick Good i Göteborg..Johan Juslin dömde söndagen och Hans Rosenberg(?) på lördagen.
Hahah ja asså hon är förvisso mätt till 37 cm, rasen bör vara 35,5 cm. Men hennes stl har aldrig varit ett problem, snarare tvärtom.
Bilden är från Tvååker i somras där Vega BIR:ade mot bland annat denna junior mastodonten.
(Igga mitt klädval, den morgonen så var jag |-| såå nära att ligga kvar i sängen än att köra ner i 5 h enkel väg för att ställa så jag sket i att ens ta på mig det jag först hade tänkt. Men det gick la bra ändå trots min begravningsoutfit, hahaha)
Japp, Juslin gav oss och några fler suff.Var det Johan Juslin som gav er Sufficient? Han dömde ganska konstigt i vår ring också, på Söndagen. Min hund fick certet så jag är nöjd Men en hund som blev 3a bästa hane för samma domare på Åland fick Good i Göteborg..
Och ja, finnarna är mycket för tänder även i min ras. Även prickarna är dom besatta av..
What, prickarna?Även prickarna är dom besatta av..
Ja, han som blev 3a bästa hane på Åland var ju nästan säker på att han skulle ta certet i gbg. Men nej, han fick en gul lapp Det är rätt sjukt faktiskt..What, prickarna?
"Den ena pricken var ful och drar ner helheten" eller?
Hahah åh vad snopet. x'DJa, han som blev 3a bästa hane på Åland var ju nästan säker på att han skulle ta certet i gbg. Men nej, han fick en gul lapp Det är rätt sjukt faktiskt..
Haha en del domare (ofta ute i europa men även i Finland) är väldigt (!!) petiga med att det måste vara bra svärta i prickarna och att dom ska vara väl isär, inte flyta ihop i varandra. Han tyckte att min hund var på gränsen till för tungt tecknad, och då var han ändå den som var näst minst tecknad. Den som var minst tecknad slog oss i bästa hane.
Hahah åh vad snopet. x'D
Men jaha okey... Allltså... Ja... Hahha wtf rent ut sagt. Har du inga bilder att visa och jämföra med vad som är en bra prickad Dallis kontra en dålig dito?