Utställningstråden 2016

BIR valp i malmö! :eek::love: väntar på finalerna nu!
IMG_20160319_113611_zpsvsvsehk7.jpg
Grattis! Stod nästan bredvid er vid frallorna när lillfjompisen absolut skulle in och bedömas i den klassen också :D

Haha jaså :D ja han skulle in till svärmor som blev BIM :D
Tog en halv evighet innan alla frallorna var klara :eek: 86 stycken eller hur många var det? Jag skulle kolla på Bolonka som var sist ut i ringen och det tog till halv 2 innan de blev deras tur :laugh: Fick så ont i ryggen så jag satte mig rakt ned på golvet till slut.

Tog en halv evighet innan alla frallorna var klara :eek: 86 stycken eller hur många var det? Jag skulle kolla på Bolonka som var sist ut i ringen och det tog till halv 2 innan de blev deras tur :laugh: Fick så ont i ryggen så jag satte mig rakt ned på golvet till slut.

Hängde knappt där borta alls men hörde att det var många ja! Var typ 76 whippar med (förutom 9 valpar) och dom tog med halva dagen :D

Intressant. SSRK hade utställning idag. Det var 18 flat-tikar anmälda. 4 fick exc, 3 med CK. 3 fick good och resten VG. Alla hundar med "funktionsnedsättning", dvs något i exteriören som gjorde att dom inte skulle hålla för jakt, fick som bäst VG. Bla mammas kompis hund, fick en mycket fin kritik men fick VG pga två små detaljer som domaren menade skulle vara dåligt om hunden vore en jakthund.

Folk är rasande. Jag tycker det lät som en bra domare. Man BORDE vara mer rasande de gånger som en hund premieras trots att den inte ens skulle fixa sitt ursprungssyfte..

Hemma, fullständigt slutkörd, efter en intensiv träningshelg (grundkurs) för Gerard O'Shea.
Ja, vad kan man säga? Ni som har gått för honom vet hur mina ben känns just nu. Ni som dessutom har hundar man behöver sätta sig på huk med förstår ännu bättre ;)
Lill-Tass skötte sig förvånansvärt bra, och jag fick lite knep att ta till för att råda bot på hennes "vill inte gå"-syndrom. Hade med mig Alva också, för att inte Tassa skulle bli för trött (been there, done that...), men det var inte riktigt rättvist mot Alva eftersom hon inte alls fick samma chans att förstå vad som förväntades. Skötte sig dock bra. Många tankar, inte bara om hundträning, har väckts, och nu är jag faktiskt lite taggad på att komma igång med lite träning med hundarna. Får se hur länge det varar, iom min utbrändhet, men so far so good.
Ser fram emot vårens utställningsdebut: inoffare på fredag. Enda anmälda i rasen (förutsätter jag, Tassas mamma är inte anmäld, vad jag vet, och hon är enda motståndet i närområdet bortsett från mina egna). Jag hoppas bara att mina lår har återhämtat sig tills dess :D

Någon som ska ställa i roskilde 30april-1maj? Har beslutsångest om vilken av dagarna jag ska välja :eek: och fy vilka priser sen..

Dock har jag inte kollat dommarlistan än och så HATAR jag Roskilde,jag kör alltid fel när jag är där eller måste passera den hålan.:devil:

Självklart gör jag det,troligen spenderar jag dagen före uts. mellan Tomelilla o Sjöbo ,så vi kanske rent av kan träffas :) Dräpermannen verkar ju inte ha något emot småkräk.
Ja Ammo gillar de flesta, ffa om de är tjejer. De gillar dock inte alltid honom. Typisk vild och brötig ungdobbishane ;)

Ehh, försöker anmäla till Roskilde. Manuellt eftersom Santo såklart inte finns i deras databas, men behöver man skriva i föräldrarnas titlar? Ni som vet?

Idag trillade pengarna in på kontot och det första jag gjorde var att anmäla till Västerås såklart. Sååå taggad! Tror det är många anmälda även dit, precis som i Strängnäs. Men med denna domare har jag lite mer förhoppningar.

Funderar även på att anmäla till Lidköping.. Sen har vi rasspecial i Maj också, då ska valpen debutera. Kuuul! Hoppar över Österbybruk pga domare. Sen 3x CACIB i Vejen :up:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar