Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu närmar det sig skruttens debut och nummerlappen borde snart trilla in tycker jag!
Blir förvånad om han inte är ensam valp.
4 anmälda i rasen och han är mycket riktigt ensam valp! 1 öppen hane, 1 öppen tik o 1 championtik.
Ska bli spännande att se hur han reagerar.
En liten undran från en som är helt ny på det här med utställning - hur gör man med bedömning/placeringar/utdelande av cert o.s.v när det är så få hundar? blir din hund automatiskt bästa valp exempelvis? (Ja det måste den ju bli.. )
En liten undran från en som är helt ny på det här med utställning - hur gör man med bedömning/placeringar/utdelande av cert o.s.v när det är så få hundar? blir din hund automatiskt bästa valp exempelvis? (Ja det måste den ju bli.. )
Jag har fått "lära" mig att utställning är en bedömning av avelsresultatet mer än vilka individer man ska avla på härnäst.
Trist nog är det nog dock så, att inga kulor = utslängd oavsett hur fin hunden är.
4 anmälda i rasen och han är mycket riktigt ensam valp! 1 öppen hane, 1 öppen tik o 1 championtik.
Ska bli spännande att se hur han reagerar.
Det är ju så jag tycker utställningarna ska användas.
Det vore roligt att se resultat på kastrater som är ställda med bra resultat och sedan blir kastrerade och sen se hur resultatet blir efter det.
Det är ju omöjligt att använda en hund som bara är ställd som kastrerad att veta om det är individen eller kulorna som speglar resultatet.
Bara för det måste jag ta och ställa min hane i höst för att se om det går att få CK med kastrat. Känns svårt men det skulle vara intressant att att om de låter kulorna avgöra..
Bara en tanke, om hunden blivit kastrerad pga medicinska skäl så kanske domaren anser att det är ett "dåligt avelsarbete" på samma sätt de drar ner på snygga rastypiska hundar som har dåligt psyke.
Sen vill man ha ck, är de väl tyvärr lite att hitta rätt domare att ställa för oxå.